ביקנעם דואגים לדורות הבאים

כך פועלת מועצה תקינה, מקבלים את החלטת המליאה ולא שולחים מסרים באוויר בלי הסכמה כוללת, ההצעה לכלול את כל האזורים הגובלים לשטח המתאר יקנעם, לפרטים. 

02.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביקנעם דואגים לדורות הבאים

מועצת העיר יקנעם אישרה הגשת בקשה לוועדה הגיאוגרפית להרחבת גבולות השיפוט של היישוב.

עיריית יקנעם ממשיכה לחשוב בגדול ולהוביל את העיר לשנים הבאות, וכפועל יוצא מכך הכין משרד האדריכלים 'פרחי צפריר בע"מ' שנחשב למוביל בתחומו עבור הרשות את תכנית "יקנעם- אופק תכנוני ארוך טווח לשנים 2050-2020" שבמסגרתה תגדל העיר בשלושת העשורים הקרובים לכ- 50 אלף תושבים באמצעות פרויקטים משולבים של בניה חדש והתחדשות, ויצורפו אליה היישובים הגובלים בה ושאינם מאפשרים את התפתחותה: אליקים, עין העמק, ויקנעם המושבה. בנוסף לכך יצורפו לשטחה גם 1800 דונמים שנמצאים בין אליקים לפארק 'מבוא כרמל' שנמצא בבנייה ובשיווק.

במסגרת התכנית שתוקצבה ע"י משרד השיכון, ביקש ראש העיר ממשרד האדריכלים לבדוק לאן ליקנעם יש להתפתח, תוך הקפדה על תשתיות מלאות, כבישים רחבים, כניסות ויציאות, וכיוצ"ב.

במשרד האדריכלים הגדירו מרחבי חיפוש ואיתרו מתחמי פיתוח רלוונטיים. לאחר מכן הם ערכו מיפוי זמינות וסדרי עדיפויות, ובסוף הגישו  הצעה לתרחיש פיתוח עתידי. במשרד שמו דגשים ובחנו  בין היתר על פי דרישת הרשות את עניין השמירה על הטבע ועל הסביבה, רגישות נופית סביבתית, קונפליקטים סביבתיים, חיבורים לרשת הדרכים הארצית והמקומית, תועלת בפיתוח, ועוד.

הכנת התכנית הייתה הכרחית מאחר ויקנעם סגורה להתפתחות מצפון (יקנעם המושבה), ממערב (כבישים 6, 70 ויערות) וממזרח (העירייה מתנגדת לבנייה בעמק השלום), ולכן ההמלצה שניתנה הייתה לאחד את יקנעם עם שלושת היישובים שגובלים בה.

המלצה זאת נובעת גם מכך שעתודות הבנייה של יקנעם אוזלות, וכל מה שנותר כיום לאחר אכלוס שכונת 'שער הגיא' הם שני פרויקטים בגבעת קירה ובגבעת השיטה עם כאלף יחידות דיור, כאשר חלק מהשטח הוא בכלל אדמות פרטיות בהן לא ניתן לבנות.

התכנית הוצגה זה מכבר לשר הבינוי והשיכון, ח"כ יואב גלנט ולצוות משרדו הבכיר. השר העיר את הערותיו ונתן את ברכתו. התכנית הוצגה גם לראש מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי שהתלהב ממנה, ואמר שהוא מאמין בה ומגבה אותה, והוסיף שהדגם שנבנה כאן יכול בהחלט להיות דגם לאיך מצרפים מושבים קטנים לעיר, וימנע מצב שרשות צריכה להתחנן כל פעם שהיא צריכה לגדול בכמה דונמים.

התכנית המהפכנית אושרה הערב בתמיכה רחבה ע"י מועצת העיר, ותוגש לוועדה הגיאוגרפית להרחבת גבולות השיפוט של יקנעם. רה"ע הציג את התכנית לראש המועצה במגידו, איציק חולבסקי שמתנגד לה. התכנית תוצג גם לשר הפנים, ח"כ אריה דרעי.

ראש העיר, מר סימון אלפסי: "יקנעם נמצאת בתנופה ומתפתחת בכל התחומים. בדקנו היבטים רבים ומצאנו בין היתר שיקנעם היא מקום עם כוח תעסוקתי שבהחלט יכול לגדול. ליישוב נגישות תחבורתית רבה עם כביש 6 ורכבת העמק. הרחבת היישוב חשובה מאוד לדורות הבאים. התכנית תאפשר לנו לגדול ולהתפתח. דרכה נוכל לנצל את המשאבים הרבים שהתברכנו בהם. הרחבת היישוב לא באה על ידי העמסתו, אלא בשטחים חדשים שנספח ואשר יאפשרו לנו להשקיע ברוחב לב בתשתיות ובמבני ציבור. המושבים שנצרף יכולים רק להרוויח מהמהלך כי ליקנעם יש יכולות כלכליות גבוהות ואיכות חייהם תשופר לאין ערוך. אני מתחייב לשמור על צביון המושבים ולא לפגוע בשום צורה באורח החיים בהם. אנו נכין תקנון שיאושר ע"י שר הפנים וע"י מועצת העיר ובו נשמור על האינטרסים של כל התושבים".

יקנעם

תגובות

מומלצים