סקר: 77% מהישראלים עושים מעשים טובים, לא רק ברגעי משבר

04.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סקר: 77% מהישראלים עושים מעשים טובים, לא רק ברגעי משבר

עולה מסקר שערכה עמותת רוח טובה לרגל יום מעשים טובים שיתקיים ב-28 במארס:  59% מהציבור בישראל מאמין כי החברה הישראלית מאופיינת כחברה שעוזרת לזולת.

לקראת יום מעשים טובים שיחול השנה ב-28 במארס, עמותת רוח טובה אשר פועלת במהלך כל השנה לחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב לבין עמותות וארגונים הזקוקים למתנדבים, יצרה סקר במטרה לבחון את עמדות הציבור בנוגע להתנדבות ולמעשים טובים בחברה הישראלית.

בסקר נדגמו 513 גברים ונשים בגילאי 18ומעלה, במדגם ארצי ומייצג את האוכלוסייה הדוברת  עברית בישראל.

אחד הנתונים המעניינים העולים מן הסקר הוא ש- 77% מהציבור בישראל מצהיר שהוא נוהג לעשות מעשים טובים מידי פעם ושמעשה טוב נקשר בקרב הציבור בעיקר כעזרה (51%) עזרה כללית או עזרה לנזקקים והתנדבות. במקום השני המעשה הטוב מקושר לצדקה ולתרומה (40%).

עוד עולה מן הסקר, כי 59% מהישראלים סבורים שהחברה הישראלית מאופיינת כחברה שעוזרת לזולת ומתנדבת.

כמחצית מהציבור (49%) ומתוכו קיים רוב נשי שמאמינות כי קיים גידול בעשייה הטובה בחברה, כשהתחומים הבהולים ביותר לייצר עבורם רוח התנדבותית הם בתחום העזרה לאוכלוסיות מוחלשות: 41% עזרה לנזקקים, 41% נשים וגברים בכל שכבות הגילאים סבורים כי קיימת דחיפות לסייע לקשישים ו- 33% חושבים כי יש לעזור לנוער בסיכון.

מסורתיים ודתיים-חרדים מצהירים שהם עושים מעשים טובים באופן קבוע הרבה יותר מאשר החילונים (36% מול 18% בלבד), גם תושבי ירושלים והסביבה מצהירים על מעשים טובים באופן קבוע הרבה יותר מאשר התל אביבים (38% מול 22%).

 מעשים טובים

רפי אלול’ , יו"ר עמותת רוח טובה: "הרעיון העומד בבסיסו של יום מעשים טובים מדבר על כך שמעשה טוב יכול להיות  כל מעשה שמשמח ומועיל לזולת, החל מאדיבות, מתן עזרה חד פעמית לאדם אחר, או התנדבות ארוכת טווח. מדובר ביום שיא של עשיית הטוב המתמשכת לאורך כל השנה, על פי נתוני רוח טובה, ישנה עלייה מתמדת בכמות האנשים הפונים לעמותה על מנת להתנדב לאחר יום מעשים טובים. בנוסף, תוצאות הסקר מצביעות על כך שמחצית מהציבור מאמין שקיים גידול בעשייה הטובה בחברה ואנו מאמינים שנתון זה ילך ויגדל."

יום מעשים טובים הוא יום בינלאומי, המעודד כל אחד ואחת לעשות טוב בדרך שלו. היוזמה החיובית, שמקורה בישראל, נולדה לפני יותר מעשור והספיקה לכבוש מיליוני בני אדם ביותר מ- 75 מדינות ברחבי העולם. השנה צפויים להשתתף ביום מעשים טובים כמיליון וחצי ישראלים – כלומר, אחד מכל חמישה ישראלים ייצא לעשות טוב ביום הייחודי הזה.
יום מעשים טובים 2017 יתקיים השנה בישראל ביום שלישי ה-28 במרץ וב-2 באפריל בעולם.

לפרטים נוספים חפשו 'יום מעשים טובים' בגוגל או בפייסבוק
http://www.good-deeds-day.org.il/

תגובות

מומלצים