מהם ההבדלים בין מכשיר שמיעה אנלוגי למכשיר שמיעה דיגיטלי

עבור אנשים הסובלים מבעיות שמיעה, אין ברירה אלא להצטייד במכשירי שמיעה לאחר בדיקת מקצועית וחוות דעת רפואית מתאימה, כמובן.

04.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מהם ההבדלים בין מכשיר שמיעה אנלוגי למכשיר שמיעה דיגיטלי

יש שורה ארוכה של מכשירים פוטנציאליים, הנבדלים ביניהם בשורה ארוכה של משתנים. במאמר הנוכחי נבצע את האבחנה המרכזית שנעשית בין מכשירי שמיעה דיגיטליים לאנלוגיים, לרבות המאפיינים והיתרונות של כל אחד מהסוגים.

חשוב להדגיש שבכל מקרה, את הבחירה הסופית חשוב לבצע באמצעות איש מקצוע, על פי מאפייני האדם וחומרת הבעיה ממנה הוא סובל.

מכשיר שמיעה אנלוגי

מכשיר שמיעה אנלוגי נחשב לסוג פשוט יחסית. המכשיר מבצע תרגום של הקולות שהוא מקבל והמרה שלהם למתח חשמלי, ולאחר מכן בכיוון ההפוך לאותות קוליים – שיהיו, כמובן, מוגברים יותר עקב המגבר הקיים במכשירים. בדרך כלל, המכשירים האנלוגיים יבצעו הגברה לינארית של הקולות, כלומר בצורה אחידה יחסית. יש, עם זאת, מכשירים אנלוגיים אותם אפשר לתכנת ולהתאים, למשל בכל הנוגע לאבחנה בין מצבים שונים ובין סביבות שונות של רעשים. לצד זה, קיים במכשירים האנלוגיים מד עוצמה, באמצעותו ניתן לשנות את הקול ששומעים, בסופו של יום.

יתרון משמעותי במיוחד של מכשירי שמיעה אנלוגיים הוא המחיר שלהם, שנחשב לנוח פי כמה ביחס למכשירים הדיגיטליים. מן העבר השני, האיכות של הצלילים שמתקבלים כאן היא נמוכה ביחס למכשיר דיגיטלי, ומכאן שבבעיות שמיעה מורכבות ייתכן שהמכשירים האלה יתאימו מעט פחות.

מכשיר שמיעה דיגיטלי

אפשרות אחרת בעת קניית מכשיר שמיעה היא לבחור במכשירים דיגיטליים, שנחשבים למתקדמים יותר ומגיעים עם תג מחיר גבוה יותר כתוצאה מכך. ההבדל העיקרי מבחינה פונקציונלית הוא שבמכשירים הדיגיטליים מתבצעת המרה של הקולות למתח חשמלי, אבל לאחר מכן לאות ספרתי – מספר המבטא את עוצמת הקול. לא נלאה אתכם בהסבר הפיזיקלי, אבל אפשר לטעון בפה מלא שאיכות הצלילים שנשמעת במכשיר דיגיטלי היא גבוהה בצורה משמעותית מאשר במכשיר אנלוגי, והאבחנה בין צלילים שונים היא מוחלטת יותר. כך, למשל, יש מכשירים דיגיטליים שיכולים להפריד את הדיבור בצורה מרשימה מרעשי הרקע, או לבצע מיקוד של הקול.

ישנם גם מכשירים שלוקחים את כל אלה מספר צעדים נוספים קדימה, ומאפשרים לתקשר בצורה אלחוטית בין זוג המכשירים בהם עושה אדם אחר שימוש, מה שמביא לסנכרון מלא ביניהם. הבדל אחר הוא שאפשר לכוון את המכשירים הדיגיטליים תוך שימוש במחשב, מה שמסביר בין היתר מדוע אופציות הכוונון של המכשיר וההתאמה שלו לצורכי המשתמש הם רחבים יותר בצורה משמעותית. על כל פנים, אין ספק שמכשירים דיגיטליים מתאימים לבעיות שמיעה מורכבות פי כמה ביחס לאלה האנלוגיים.

מכשירי שמיעה

תגובות

מומלצים