המדינה מבקשת לעצור את סלמאן עאמר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו

המדינה הגישה ערר לבית המשפט העליון על החלטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה לעצור בפיקוח אלקטרוני את ראש מועצת ג'וליס, סלמאן עאמר, הנאשם ברצח מוניר נבואני ובשיבוש מהלכי משפט.

07.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המדינה מבקשת לעצור את סלמאן עאמר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו

הזירההמדינה הגישה ערר לביהמ"ש העליון על ההחלטה לעצור בפיקוח אלקטרוני את ראש מועצת ג'וליס הנאשם ברצח ובשיבוש הליכים.

המדינה טוענת, כי ביהמ"ש המחוזי דן בהחלטותיו רק במסוכנותו של עאמר, והתעלם מהחשש שיימלט מן הדין, חשש ממשי נוכח העובדה שעאמר מודע לכך שהוא עומד לרצות שנים רבות מאחורי סורג ובריח.

בערר, שהוגש באמצעות מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ג'ואי אש ועו"ד איתמר הזירהגלבפיש, נאמר כי בהחלטתו מיום 12.12.16, דחה ביהמ"ש המחוזי באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים את האפשרות כי בעניינו של המשיב מתקיים סייג ההגנה העצמית. זאת, בין היתר, על סמך תיעוד חזותי של האירוע. "משמעות קביעה זאת, ודאי מבחינתו הסובייקטיבית של המשיב הקורא את ההחלטה, היא כי המשיב עומד לרצות שנים רבות, עשרות שנים יש לומר, מאחורי סורג ובריח.

כאשר זהו מצב הדברים, החשש להימלטות הוא ברור וחד-משמעי. מדוע לו למשיב שלא לנסות ולברוח מן הארץ, כדי להימלט מהמאסר הצפוי?", נאמר בערר.

עוד טוענת המדינה, כי לעאמר יש אמנם בית ומשפחה בארץ, אולם למעשה יש לו מרכז חיים נוסף, משני, בארגנטינה, שלמדינת ישראל אין הסכם הסגרה עימה. בערר נאמר, שלעאמר יש אזרחות ארגנטינית, יש לו שם משפחה, הוא שהה ועבד שם בעבר במשך שנים רבות, יש לו חברות בחו"ל ובנו העיד שהוא עצמו נוסע לארגנטינה בכל קיץ. "המדינה לא רואה כל סיבה מדוע שהמשיב לא ינסה לברוח למדינה זאת עמה אין למדינת ישראל הסכם הסגרה ולבנות את חייו שם, בלא חשש מעונש המאסר הארוך מאוד המצפה לו כאן", נאמר בערר.

תגובות

3. אמין לפני 7 שנים
אם הוציאו אותו למעצר בית אז הוא לא מסוכן
2. סמי לפני 7 שנים
טיעונים חזקים למדינה
1. .. לפני 7 שנים
الله يهلككو...براءه انشالله وبدعس ع رقابكو

מומלצים