משרד התיירות לדרוזים זה חדר ביקרתם

משרד התיירות ביריד בגני התערוכה העדיף להציג את התרבויות המערביות ושום דבר לא על הכפר הדרוזי, מופיד מרעי היה אמור להוביל תיירות לכפר הדרוזי ולא לדבר על ציונות.

09.02.2017 מאת: סמיר חלבי
משרד התיירות לדרוזים זה חדר ביקרתם

בשנה שעברה, לאחר שהעלינו כאן בפורטל הכרמל שביריד דאז לא היה ייצוג לכפר הדרוזי למרות שהיה ניתן להציג הרבה מאוד מהמטעמים והמקומות ובעיקר על אופי החיים בכפר הדרוזי.

השנה הגיעו ליריד יו"ר הפורום מופיד מרעי והמזכיר זכריה נפסו, נדחסו לחדר קטן בצורה משפילה, שהמבקרים ביריד לא יכלו לראות שום דבר, הדרוזים בעצם הגיעו לקבל נייר של תעודת כבוד, גם אני קבלתי תעודת הערכה, למרות שאני לא שייך לעניין זה, הדבר מראה על זלזול בכפר הדרוזי ובמי שמוביל את העניין הזה.

זכריה נפסו הגיע עם להקת פולקלור צ'רקסית ועוד להקה מקומית מדליה שעשתה הרבה רעש בלי תוכן והסבר על הכפר הדרוזי.

מישהו היה אמור לסדר את כל העניין הזה ולהדריך את הדרוזים מה להציג ולא להגיע לחדר קטן ביריד גדול ולצאת עם ידיים ריקות, סליח,ה לצאת עם נייר תעודת הערכה לכל הדרוזים.

לצערנו הרב, יש בכיר במשרד התיירות מעוספיה ואאל כיוף שאם היה לו חשוב לקדם את הכפר הדרוזי, היה מדריך את מופיד מרעי המתלמד עוד איך מציגים ביריד את הכפרים הדרוזים במקום להגיע ולדבר ציונות, שלא מקדמת שום עסק תיירותי בכפרים העניים שלנו.

לא צריך לדבר על היחס המזלזל של מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי בדברים שניסינו לשאול אותו ואיך התחמק, העיקר לא לענות.

העיקר שניתן ביום הזה להגיד לדרוזים כולל אותי מזל טוב על התעודות שקבלנו.

דרוזים

 

במתאריך 19.2.16 בשנה שעברה פרסמנו : "מי פישל שהדרוזים לא נכללו ביריד התיירות".

יריד גדול בן יומיים שהתקיים בגני התערוכה כלל בתוכו מאות ישובים מכל המגזרים בישראל ומהעולם, למגזר הדרוזי כלל לא היתה שום נציגות, למרות שלמשרד התיירות היה חלק ביריד.

ברצוננו להגיד תודה מיוחדת לאמיר גרינברג שביקר בתערוכה כאחד שמכיר את הכפר הדרוזי והעדה נעלם מעיניו הדוכן הדרוזי התרבות והאופי ובעיקר האוכל המיוחד, כאחד שמכיר טוב מה יש לכפר הדרוזי להציע לתיירים.

חב' ORTRA ארגנה את האירוע הגדול שהוגדר כראש שנה של התיירות משני הכיוונים בישראל ובחו"ל. ביריד הציגו 1500 עמדות, חלק גדול מהביתנים שירתו מס' מציגים.

ביקרו ביריד מבקרים שהגיעו מחו"ל 1,960, מבקרים מקצועיים בעלי חברות 15,400, סה"כ מבקרים ביריד 25,300, התערוכה הייתה בת יומיים בלבד.

לתערוכה נתנו את חסותם: משרד התיירות, אלעל, ערוץ הטיולים ואיגוד בתי המלון.

בזמן שבכפרים הדרוזים מצב התיירות נמצא בשיאו, מישהו כאן נרדם בשמירה, למרות שבמשרד התיירות יש נציגות דרוזית ובמשרד ראש הממשלה יש שלוחה שיכלה לטפל בסוגיה, אבל זה לא קרה.

יריד

מה שאנחנו לומדים שהמגזרים שמטפל בהם בלשכת ראש הממשלה אימן סיף ומשרדו, כן היו ולקחו חלק ביריד, הם הציגו והתוצאות טובות מאוד במגזר הערבי והבדואי בצפון ובדרום.

במשרד התיירות לא מסכימים שהם היו צריכים לארגן את השתתפות הכפרים הדרוזי,  כי זה אירוע פרטי, אבל את חסות משרד התיירות כן נתנו ובענק, כולל השתתפות מנכ"ל המשרד אמיר הלוי.

כן היה הרבה מה להציג בכפר הדרוזי שמוכה באבטלה, במיוחד בקרב נשים, כן היה מקום לשווק את הצימרים והמסעדות והאתרים הרבים שיש בכפר הדרוזי ולא להמשיך להתנהג כמו חברה שרק מחכה שיגידו לה מה לעשות.

 

{YouTubeVideo id=s8WF-2HoZlI}

רקע על תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM :International Mediterranean Tourism Market היא האירוע השנתי הוותיק והמרכזי של תעשיית התיירות בישראל והיא נערכת בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל ואל על ובשיתוף התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ומנהלת עיר עולם ותיירות, עיריית תל אביב יפו.

התערוכה מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. משתתפים בה דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים, עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים.

בשנת 2015 השתתפו בתערוכה 1,450 מציגים מ- 40 מדינות ב 370 ביתנים, במהלך יומיים ביקרו בה כ-24,100 איש, מתוכם כ-14,900 אנשי מקצוע. התערוכה היא אירוע בינלאומי המשלב ומפגיש בין התיירן הישראלי, עמיתיו ולקוחותיו מחו"ל והקהל הרחב, והיא מהווה הלכה למעשה נקודת המפגש השנתית העיקרית של ענף התיירות הישראלי.

בשנים עברו, הגיעו בשעות הבוקר אנשי המקצוע ואחה"צ הצטרף הקהל הרחב בהמוניו לחפש יעדים חדשים לחופשתו, אטרקציות, והצעות אטרקטיביות שניתן למצוא רק בתערוכה, השנה הוחלט להאריך את שעות הפתיחה לקהל המקצועי עד לסגירת השערים בערב.

שנת 2016 תהיה הפעם ה-22 ברציפות בה תתקיים התערוכה אשר מתפתחת משנה לשנה וכוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים שכבר הפכו למסורת המעודדת את הגעת הקהל המקצועי. בשעות אחה"צ מתקיימות מצגות והרצאות לקהל הרחב.

פעילות מרכזית נוספת היא התכנית לסוכנים מוזמנים (IMTM Hosted Buyers Program) במסגרתה מגיעים ליריד כ-100 מחליטנים מרחבי העולם, המשווקים את ישראל כיעד תיירותי. התוכנית הינה פרי של שיתוף עם משרד התיירות, התאחדות המלונות בת"א רבתי, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ואלעל.

תגובות

7. محلل عقلاني לפני 7 שנים
للمحلل السياسبي ما انت الا تمثيل للنجاسه
6. רביע לפני 7 שנים
תיירות
5. דורזי לפני 7 שנים
אין לנו מנהגים רק עסקנים
4. موحد كرملي- عسفيا לפני 7 שנים
لغتنا الجميلة
3. מפקח על לפני 7 שנים
מסץ 3 ,,محلل خيالي كراهيه صرامي
2. محلل سياسي לפני 7 שנים
نحنو شعب رخيص
1. דרוזי לפני 7 שנים
מנהגות אפס

מומלצים