המועצה הציבורית דרוזית יהודית ליידע ולהיוודע

יהודים ודרוזים פועלים יחד מתוך המועצה הציבורית למצוא פתרונות לבעיות הכפרים הדרוזיים, אנשים אלה נמצאים בעמדות מפתח בסקטור הציבורי והפוליטי ומוכנים להתנדב למען המאבק הדרוזי.

14.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המועצה הציבורית דרוזית יהודית ליידע ולהיוודע

המועצה הציבורית היהודית דרוזית קיימה מפגש של החברים היהודים והדרוזים ברמת אפעל, בהשתתפות ראשי רשויות, אנשי ציבור, בעלי עסקים, אקדמאיים, אנשי תרבות ועוד, בו דנו בבעיות בוערות בישובים הדרוזים, כמו תכנון ובניה, חינוך ותעסוקה ואיך לחזק את הקשר ולצמצם את הפערים בין החברה הדרוזית והיהודית.

יוסף נסר אלדין ומשה בן עטר יחד עם קבוצה גדולה של אנשי ציבור, בישיבת המועצה הציבורית היהודית דרוזית, שמעו את סקירתו של יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות מופיד מרעי שהתייחס בעיקר לחסם שנמצא בהעברת התקציבים והתכנון והבניה.

דבריהם של יוסי אלפי, ספואן מריח ויצחק מאיר יו"ר הועדה להבנה הדרוזית, היו בעיקרם על הזכות לתת לעדה הדרוזית להרגיש אחרת אחרי כל כך הרבה שנים מקום המדינה, ספואן אומר שלבקש זה לא מעביר אותם לעמדה של חשודים, לבקש זה בזכות.

עלי סלאלחה מנהל תיכון בית ג'אן, העלה את הסוגיה של הפערים בין האישה לגבר הדרוזי, כאשר כל זמנו והונו של הגבר הדרוזי הולכים לבניית ביתו אחרי השירות הצבאי, באותה עת הבחורה הדרוזית מתפנה להשלים לימודים, כאשר מתחתנים בהתחלה הכל נראה טוב ואז מתחילים לצוץ הפערים בין השניים.

אבנר זכריה שנמצא בעמדה בכירה בחברת בזק, עדכן את המועצה שהוא כבר ביקש להוביל מספר מהלכים למען הכפר הדרוזי.

בין המשתתפים הרבים הייתה לילי הלפרן יו"ר ההכשרה של חברת הדירקטורים הממשלתיים והפרטיים שפועלת היום עם קבוצת נשים דרוזיות, בעיקר לשלב אותן בחברות הציבוריות.

המועצה

ראשי רשויות ואנשי ציבור הציגו את מכלול הבעיות שיש, כולם דיברו על כך שצריך להירתם יחד וללכת למחוקק בכנסת, לקדם תכניות מתאר בישובים הדרוזים.

עם פתיחת האירוע עמדו כל המשתתפים דקת דומיה לזכרו של ג'אדאללה סעד חבר המועצה הציבורית שהלך לעולמו.

יש לציין את פועלם של יוסף נסראלדין ומשה בן עטר יו"ר המועצה הציבורית היהודית דרוזית בקידום ענייני העדה  הדרוזית בכל התחומים, במטרה להביא לשילובה המלא בכל תחומי החברה הישראלית.

בין המשתתפים במפגש: שמעון שטרית, יצחק מאיר, נדים עמאר, ספואן מריח, דני עטר, יואב הראל, עלי סלאלחה, יוסי אלפי, ד"ר רג'א פרג', ד"ר ג'בר אבו רוכן, עלי אלמן, אמיל חשאן, מופיד מרעי, צבי צמרת, חיים בן דוד, סעיד קיזל, ריאד חסון, אבנר זכריה, לילי הלפרן, אריה ברנע, סאמר ביראני, פואד דקסה ואחרים רבים.

יש לציין שמזכיר המועצה זיד דגש דאג להעלות את הנושאים העקרוניים לטובת החברה הדרוזית והיהודית בקרב חברי המועצה.

 

 {YouTubeVideo id=1kCTtRQDrD0}

תגובות

6. דליה לפני 7 שנים
מה זה יעזור לצעירים
5. דורזי לפני 7 שנים
אין מילים צעד טוב ומבורך
4. لا محلل ولا سياسي לפני 7 שנים
داليه الكرمل
3. محلل سياسي לפני 7 שנים
هذه ألأبطال والرجال
2. סאחלי חאלד לפני 7 שנים
בין המקומם לנעלג
1. אזרח לפני 7 שנים
סתם דיבורים

מומלצים