פטין מולא לשר כץ "לתת אפשרות למתמודד הדרוזי בליכוד"

חבר מרכז הליכוד פטין מולא אירח בביתו את שר הרווחה ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, ודרש התערבות כץ בנושא המיקום של המתמודד הדרוזי ברשימת הליכוד.

16.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פטין מולא לשר כץ "לתת אפשרות למתמודד הדרוזי בליכוד"

פטין מולא שהתמודד בבחירות הפנימיות של הליכוד הבין את עניין החוקה שלא ממומשת על המשבצת של בני המיעוטים שבכל פעם איוב קרא לוקח את זה בשבילו למרות שזה בניגוד לחוקת הליכוד.

פטין מולא במכתב לח"כ חיים כץ שר הרווחה והשירותים החברתיים,יו"ר מרכז הליכוד, יו"ר ועדת החוקה בליכוד, בבקשה לשינוי סעיף 19 לתקנון הבחירות של מועמד הליכוד לכנסת (אופן בחירת המועמד הלא יהודי)

אני הח"מ פטין מולא חבר במרכז הליכוד ומועמד במגזר הלא יהודי מטעם חברי תנועת הליכוד להתמודד לבחירות כמועמד הליכוד בכנסת הבאה פונה אליך בבקשה כלהלן:

מזו תקופה רבה מפלגת הליכוד דוגלת בהתחדשות ובצירוף נבחרי עם לכנסת ישראל מטעמה מכל קצוות החברה הישראלית, תוך הטלת דגש על צירוף פנים חדשות לכנסת, באמצעות מנגנון אשר הוכיח את עצמו מעבר לכל ספק : הוא מנגנון המחוזות ומנגנון הבטחת הייצוג של המגזרים. ראה סעיף 10 לתקנון הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת ה- 20 (הוראת שעה)  אשר יצר מחסום ומניעה מפני כל חבר תנועה שמכהן או כהן בעבר כשר או סגן שר או חבר כנסת שכיהן משך 6 חודשים רצופים בכנסת מלהתמודד במשבצת המחוזות.

הליכוד הלך כברת דרך נוספת עת בקש גם להבטיח ייצוג הולם למגזר הנשים, העולים החדשים והצעירים בדרך שריון מקומות ברשימה הארצית ומאידך אי החלת הבטחת הייצוג על חברי כנסת ואו שרים או סגני שרים מכהנים.

אכן כך, באותה רוח של חדשנות ופעילות לייצר מנגנון שקוף של שוויון הזדמנויות אנו רואים לאחר כל מערכת בחירות מספר לא מבוטל של חברי כנסת חדשים מטעם הליכוד, שמייצרים דינמיקה חדשה ותוססת ופעילות פרלמנטרית עניפה עם חקיקה חברתית המשרתת את מצע הליכוד ואת רצון בוחריהם בהיותם הגיעו מתוך העם.

אולם למצער בעניין המגזר הלא יהודי וחרף קיומו של המנגנון לעיל נעשה לאורך השנים עוול עם המגזר הלא יהודי בדרך של אומנם שריון מקום ברשימה הארצית למועמד אך בלא החלת סעיף המניעות המתואר לעיל, דהיינו חסימתו של חבר כנסת ואו שר ואו סגן שר מכהן מלהתמודד לאותה משבצת ייעודית.

לעניין זה ראה סעיף 19 לתקנון הנ"ל, אשר יוצר הלכה למעשה אפליה ברורה וקשה בין מנגנון המחוזות ואו הבטחת הייצוג המתואר לעיל, לבין התנאים החלים על משבצת המגזר הלא יהודי.

אדוני השר, אבן יסוד בתנועת הליכוד היא הגדרתה של תנועת הליכוד החקוקה בחוקת הליכוד, כתנועה ליברלית, הדוגלת בקיבוץ גלויות, בשלמות המולדת, בחרות האדם ובצדק חברתי.

בסעיף 1 ה. לחוקה נקבע כי תנועת הליכוד תחתור להשיג את המטרה של "קיום ממשל ממלכתי- דמוקרטי במדינה", שמבטיח בין היתר, חרות הפרט, חופש המצפון, ומתן שוויון זכויות והזדמנו של כל אזרחי המדינה ומניעת אפליה על כל גווניה.

בסעיף 1.ו. קובעת החוקה כי הליכוד תפעל לשלב אוכלוסיית המיעוטים במערכות המדינה והתנועה.

כיצד ניתן אדוני השר, ליישם את מטרותיה המוצהרות והחקוקות של תנועת הליכוד כלפי האוכלוסייה כלשונה בחוקה, בו בעת התנועה אינה דואגת ליישום הכלל של הבטחת ייצוג לבני המיעוטים במשבצת הלא יהודית ברשימת המועמדים לכנסת.

מדוע לא תפעל התנועה לשנות את החוקה על ידי הגדרה וקביעה מפורשת כי במשבצת "הלא יהודים" מנועים מלהתמודד חברי כנסת ואו סגני שרים ואו שרים מכהנים או שכהנו בעבר ובכך לפתוח את הדרך בפני פנים ומועמדים חדשים להתמודד לכנסת, אשר יש ביכולתם לייצג את המגזר באופן הולם בהיותם נבחרו על ידי בני המגזר.

מדוע אדוני השר, התנועה לא תפעל לשנות את הגדרת המשבצת של הלא מיעוטים בדרך שרק בני המיעוטים יכולים לבחור במועמד שלהם לכנסת.

האם זה מוצדק שחבר תנועת הליכוד תושב בני השומרון יחליט עבור המגזר הלא יהודי מי יהיה המועמד שלו, בניגוד לאי יכולתו של אותו תושב, דהיינו תושב בני השומרון לבחור במועמד שבמחוז דן ואו הנגב ואו הגליל והעמקים ?? איפה עקרונות הצדק, ההגינות ואו השקיפות ?

בשיטה הקיימת דהיום, כיצד יכולה התנועה להבטיח לכל מתפקדי הליכוד בני המגזר הלא יהודי, שדווקא אותו מועמד שנבחר לאו דווקא על ידי בני המגזר הלא יהודי במשבצת המגזר הלא יהודי ייצג אותם בנאמנות ומסירות ויביא את מצוקתם אל פתחה של הכנסת.

כולנו חיים בתוך עמנו. השיטה הנוכחית הקיימת בעניין בחירת המועמד הלא יהודי ברשימת הכנסת הינה שיטה פסולה ובלתי שיווניות שאין לאפשר קיומה עוד יותר, היות ואנו נציגי המגזר ונבחריהם לא נוכל להביא ולשכנע רבים ממתפקדי הליכוד בני המגזר הלא יהודי להצביע עבור תנועת הליכוד אם לא תשונה שיטת הבחירות במגזר הלא יהודי ולא יובטח הייצוג כפי שמובטח לכלל המחוזות והמגזרים.

מכל האמור לעיל אדוני השר, כולי תקווה כי תהא אוזן קשבת לבקשתי זו המציאותית, ההגיונית והצודקת ותפעל לשנות את חוקת העבודה כבר היום לפני מחר, כאמור לעיל, ובכך ליישם את אחת ממיני רבים ממטרות תנועת הליכוד שהיא מתן זכויות ושוויון הזדמנויות למגזר הלא יהודי לשם שילובו במדינה ובתנועה.

פטין מולא וחיים כץ

תגובות

5. יעקב לפני 7 שנים
הליכוד זה איוב נקודה
4. ליכודניק לפני 7 שנים
כל הכבוד ובהצלחה לפטין
3. ربيع לפני 7 שנים
הליכוד
2. חבר ליכוד לפני 7 שנים
פטין צודק מאוד
1. אמיר לפני 7 שנים
הבלוף לא יעבוד לעולם נגד איוב מנצחים בקלפי

מומלצים