מאות בני נוער דרוזים כבשו את פסגת החרמון

הנוער העובד והלומד בקן המעגלי של הישובים דאלית אל כרמל, חורפיש, סאג'ור, מע'אר, כסרא, פקיעין, בית ג'אן, אבו סנאן, בילווי עשרות מד"צים ובני שירות ומדריכי קק"ל, ביקרו בחרמון המושלג.

18.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מאות בני נוער דרוזים כבשו את פסגת החרמון

זו הייתה פעילות שנתית של המעגלים של הנוער העובד והלומד הדרוזי, שמרכז סמיר אסעד עם הרכזים בכפרים, פעילות מהסוג הזה של הוצאת מאות בני נוער לטיול מאורגן ליום שלם כרוך בארגון מיוחד, שכל קן עמל לארגן את כל הפרטים והדברים להובלת הבני נוער ליום מוצלח בחרמון.

חשוב לציין את תרומתם של מגישי עזרה ראשונה שהצטרפו לצעירים הדרוזים חאתם עאמר מחורפיש ורואן כנען מירכא וחסין חלבי מדאלית אל כרמל.

הפעילות של הנוער העובד והלומד מתוך בתי הספר, לקחת ילדים בכיתות ז' עד י"ב' ולהוביל אותם להדרכות ולדעת להתמודד עם כל מצב בטבע ובחברה הרגילה, ברוב המקרים הפעילות הזו היא חשיפה ראשונה של אותם בני נוער להכיר ולדעת על כל דבר ודבר

מנהל התנועה סמיר אסעד, יחד עם הוועד המרכז של המעגל הדרוזי, רכזים, מד"צים ובנות השירות וכאן צריך לציין את רכז הארגון חמוד עאמר שמוביל את הדברים טוב מאוד בשיתוף כל המעגלים.

הבני נוער הדרוזים מכל הכפרים נכנסו לאתר החרמון לאחר שנתקעו כשעתיים בפקק ממג'דל שמס עד לאזור הקופות ומשם לרחבת הרכבל התחתון, הצוות של עובדי הרכבל ליווה את בני הנוער לפסגת ההר, הכל הלך חלק ויפה.

בני הנוער שהתערבבו עם אלפי המטיילים בחרמון, שמרו על סדר והיו לקבוצה אחת, יש לציין את עבודתם של המדריכים שלא נחו לרגע, עד ליציאת כל האוטובוסים מהחרמון לרחבת הנביא אליעפורי עה"ש במסעדה.

מגישי עזרה

בכל הארץ ישנם 650 קנים של תנועת הנוער העובד והלומד, מהדרום ועד לצפון, זו תנועת נוער עובד ולומד שקיימת מעל 90 שנה.

הנוער הדרוזי מדבר על המנהיגות והכי בולט זה שילובן של בנות בצורה שווה בתנועה, הנוער הדרוזי רוצה לבנות מנהיגות, מאחורי הפעילות של התנועה וכל מי שמכיר טוב מצביע שזה המקום.

 

נוער עובד ולומד דרוזים

{YouTubeVideo id=le7dYm_n0MY}

תנועת הנוער העובד והלומד, התנועה הגדולה והמגוונת בין תנועות הנוער בישראל, הוקמה ב- 1924 על קרקע ארץ ישראלית, על ידי בני נוער עובדים, דלים ועזובים שהתאגדו להגן על עבודתם וזכויותיהם.

בתנועה כיום מאות סניפים, קינים ומועדונים בכל רחבי הארץ: מקרית שמונה ורמת הגולן בצפון ועד אילת בדרום.

בתנועה חברים עשרות אלפי חניכים יהודים, ערבים ודרוזים, נערים עובדים ולומדים, מהעיר, עיירת הפיתוח, הקיבוץ והמושב, נערים מנותקים ונערים עולים.

כל אלו מודרכים ומלווים באופנים המתאימים להם ופועלים להידוק הקשר הפנים-תנועתי.

הנוער העובד והלומד

בקינים העירוניים, בקינים הערבים והדרוזים, בקיבוצים ובמושבים מתקיימת פעילות חינוכית מגוונת וענפה ובתוכה סמינרים והשתלמויות, מחנות וטיולים לצד העשייה המקומית היומיומית. במקומות אלו קיים דגש מרכזי על המעורבות בחברה הישראלית.

החניכים רואים בפעילות הקהילתית סביבם יעד חשוב ויוצאים מסניפיהם להדרכה והפעלת מרכזים וקינים במקומות המאופיינים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה, תוך אמונה בזכותו של כל ילד ונער בישראל לקבל חינוך ערכי ברוח תנועת הנוער העובד והלומד.

בקינים הדרוזיים קיים ניסיון קבוע לשלב את המסורת הדרוזית הייחודית עם הפעולה התנועתית השוטפת. התנועה פועלת ברוב ישובי הדרוזים בישראל ומהווה גורם משמעותי בתחום החינוך הבלתי פורמלי.

מטרות התנועה :

1.בוגר הרואה את האדם ואושרו כיסוד מרכזי בהוויה ומקיים אורחות חיים המבטאים אמונה זו.
2.בוגר בעל עמדות דמוקרטיות וסוציאליסטיות.
3.בוגר הרואה את מסורת ישראל כמקור השראה ולא כמקור סמכות.
4.בוגר שהאחריות האישית והטלת הספק הינם יסודות בגיבוש תפיסת עולמו ומימושה.
5.בוגר המבסס את קיומו החומרי והתרבותי על עשייה אישית.
6.בוגר המעורב ופעיל בתהליכי שינוי חברתיים בכיוון אמונותיו ותפיסותיו.
7.בוגר השואף להגשים עצמו במדינת ישראל ושותף לתהליכי בנייתה והגנתה.
8.בוגר השואף להגשים עצמו במסגרת הקיבוץ או במסגרות שיתופיות סוציאליסטיות אחרות.

תגובות

2. ענאן ווהבי לפני 7 שנים
כל הכבוד ילדים
1. מהא לפני 7 שנים
כל הכבוד לכם

מומלצים