החוצפה בהשלכת אשפה באדמות הפרטיות בדליה

בעלי אדמה באזור סקעב מערבית לדאלית אל כרמל הופתעו לגלות ערימת אשפת בניין שנשפכה בחלקה שלהם ככל הנראה ע"י טרקטור שניצל הזדמנות וגרם נזק רב לאדמה.

19.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החוצפה בהשלכת אשפה באדמות הפרטיות בדליה

בעיית השלכת האשפה באזור המערבי לדאלית אל כרמל היא מכה קשה שקיימת מזה זמן רב, באחרונה הוצבו לאורך הכביש במקומות בהם היו ערימות אשפה, לבנות בטון שלא ניתן עוד לשפוך אשפה בשולי הכביש, בנוסף למספר מצלמות שהוצבו ע"י הפארק הלאומי באזור סת שרה מערבית לדליה.

אם נוסעים בכביש הזה שמוביל לעין הוד וניר עציון ביום, ניתן להבחין בניקיון שלא רגילים לראות באזור הזה.

הפתרון הזה כנראה שהקשה על אותם בעלי טרקטורים שתמורת 180 ₪ מוכנים לזהם כל חלקה, העיקר לפנות למען הכסף כל אשפה ולא משנה מה היא מזיקה לסביבה.

עכשיו אותו בעל טרקטור נכנס בכביש המוביל לבית ספר יסודי חדשני ומשם נכנס בכביש המוביל לאדמות סקעב מערבית לדאלית אל כרמל שם אותו נהג ניצל הזדמנות שאין אף אחד באותו זמן בחלקת האדמה המטופחת והמושקעת, שפך את התכולה שלו והלך מבלי להבין איזה נזק הוא עשה לחלקה ולאדמה במקום.

בעל האדמה אומר לנו: "אני לא הולך לוותר, זה מעשה נפשע, זו התנהגות מבזה ועבריינית שלא ניתן לעבור על זה בשקט. אני הולך לדרוש את כל המצלמות ולהפעיל הכל כדי לאתר את העבריין שביצע את המעשה הזה, ואגיש נגדו תלונה במשטרה. לא יתכן שבעולמנו יש עוד אנשים עם אופי התנהגותי שכזה, זה לא עוד דבר רגיל, זה מעשה שמי שמבצע אותו הוא יכול לבצע כל מעשה אחר נגד האנושות והסביבה בה הוא חי".

בעל האדמה מוסיף: "אילו היה מדובר בפסולת רגילה הייתי מפנה אותה בעצמי, אבל מדובר בערימה של פסולת בניין ואני לא יודע מה לעשות איתה".

חשוב לציין שכאן בפורטל הכרמל אנו מעלים את הסוגיה בכל פעם שצריך, לאור ריבוי המקרים בהם ערימות והרים של אשפה נשפכים בכל מקום בטבע, בנחלים ובחורשות השונות ממערב וממזרח.

כל עוד אין אכיפת חוק נגד נהגי הטרקטורים שעושים עבירות, ואשר נוסעים חופשי ברחובות הכפר ממקום למקום, כאשר כולם רואים שהם עמוסים באשפת בניין ואין לאף אחד שאלות היכן הם שופכים את האשפה, זו התוצאה שנקבל בכל פעם.

לא ברור מדוע הציבור המקומי מתנהג בצורה הזו עם הסביבה שלו, זה הבית של כולם ולא רק של בעל קרקע זה או אחר, אם האדמה נפגעת כל מי שחי כאן נפגע.

אם פעם אחת נהג שנתפס עם אשפה ואין לו תשובות לאן הוא מוביל אותה, או שהוא נתפס משליך אשפה והעבריין היה מקבל עונש כבד וקנס כספי כבד, אז אולי נמנע את המקרה הבא ועל הציבור לדווח על מבצע פשע מהסוג הזה או לצלם ולשלוח, רק כך יכולים אותם נאמני ניקיון לשמור על הסביבה בכרמל.

 

סקעאב

תגובות

3. תושב מודאג לפני 7 שנים
חוסר אחראיות
2. רביע חסון לפני 7 שנים
זבל
1. عامر לפני 7 שנים
اولاد الحرام

מומלצים