בשר שאינו ראוי למאכל ממשיך להגיע לאטליזים באזור

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשפו באזור הצפון שלושה מקרים בהם הוחזק בשר בתנאים אסורים.

20.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בשר שאינו ראוי למאכל ממשיך להגיע לאטליזים באזור

מפקחי משרד החקלאות חשפו באזור הצפון 1.1 טון בשר בקר ובשר עוף אשר הוחזקו בתנאים אסורים

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשפו החזקת בשר באטליז ללא התעודות הרלוונטיות, וניסיון הברחת בשר משטחי הרשות הפלשתינאית לגבולות ישראל.

במקרה הראשון, מפקחי היחידה חשפו באטליז הממוקם בחיפה כ- 600 ק"ג בשר עוף אשר לא נשא כל תיעוד, וחלקו אף נמצא פג תוקף. החשוד בשנות ה- 50 לחייו, תושב העיר, הועבר לחקירה ואף הודה באשמה, וכלל הבשר במקום נתפס והושמד.

במקרה השני, במהלך ביקורת איתרו מפקחי היחידה במחסום המנהרות (כביש גילה-בית לחם), בשיתוף שוטרי מג"ב, רכב פרטי מסוג טויוטה ובו 300 ק"ג בשר בקר. הבשר הועבר להשמדה על פי צו רופא, וכנגד הנהג, בשנות ה- 40 לחייו, נפתחו הליכים משפטיים.

גם במקרה השלישי חשפו מפקחי היחידה, במהלך ביקורת בכביש מכיוון אום ריחן לכיוון מי עמי בצפון, רכב מסחרי מסוג פיאט, ובו נמצאו כ- 200 ק"ג בשר בקר קפוא, שהובל משטחי הרשות הפלסטינית. נהג הרכב, בשנות ה- 30 לחייו, נחקר במקום והבשר הושמד.

ממשרד החקלאות נמסר כי, "המשרד רואה בחומרה כל מקרה ומקרה, לנוכח אירועים אלו וקודמיהם, יש להדגיש בכל הזדמנות, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלשתינאית עקב חשש לבריאות הציבור, וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף".

שר החקלאות, אורי אריאל: "אנחנו רואים בחומרה רבה את השיווק והמסחר של בשר לא מפוקח. זה פוגע בבריאות הציבור ובמגדלים החוקיים, ולכן אנחנו פועלים ונמשיך לפעול לשמירת החוק, לתפיסת העבריינים ולמיגור התופעה".

תגובות

2. מעוספיא לפני 7 שנים
צריך לכלוא אנשים כאלה
1. עוני לפני 7 שנים
מפחיד נורא

מומלצים