רס"ן סלים סעד קצין אגם יהודה יודע למה הוא שם

הקצינים הדרוזים בצה"ל שמובילים בעמדות הבכירות ממלאים תפקיד של שליחות כמפקדים על חיילים צעירים ומשרישים ערכים וכבוד בכל מי שבא איתם במגע, רס"ן סלים מפקד שיודע לפרגן.

23.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רס"ן סלים סעד קצין אגם יהודה יודע למה הוא שם

רב סרן סלים סעד תושב הכפר יאנוח בגליל, נשוי לעולא ואבא לשני ילדים קטנים, מגיע ממשפחה מסורתית כפרית שכל כולה נתנה למדינה בכל התחומים.

סלים בתפקידו היום משמש כקצין אגם של חטמ"ר יהודה, שקיימה תרגיל חטיבתי בגזרה המרחבית יהודה, אשר כלל את מפקדת החטיבה, גדוד 890, הגדוד התופס את גזרת חברון וקרית ארבע, גדוד 77, גדוד עוטף חברון, גדוד 601, האמון על הגנתו של ציר 60 ופלס״ר 7, יחידת העתודה החטיבתית.

במהלך התרגיל הכוחות תרגלו מגוון תרחישים, ביניהם פיגוע ירי בצומת העוקפים, חדירת מפגעים ליישוב כרמל, חדירה לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית, חטיפת חיילים ובני ערובה סמוך לאדורה, פיגועי דריסה ודקירה במרחב וזריקות בקבוקי תבערה לעבר הצירים.

התרגיל נועד להכשיר את הכוחות להיות מוכנים לכל תרחיש שעתיד להתרחש בגזרה, האקט המסכם של התרגיל היה כניסה של כל כוחות החטיבה לכפר דורה, ליעדי מעצרים ועוד תרגלו על מגוון משימות במסגרת התרגיל.

סלים סעד

רס"ן סלים בראיון לפורטל הכרמל לוקח אותנו למצב בו צריך לפקד על חיילים לוחמים צעירים ובאותו זמן לשמור על כל מי שחי בגזרה עליה מופקדים הוא והחטיבה.

רב סרן סלים סעד שגדל בכפר יאנוח וחונך בבתי הספר בכפרו, דוגל במתן הזדמנות לאישה הדרוזית לפרוץ וללמוד, כדי שתוכל להשיג משרה ותפקיד טוב ולעסוק במקצוע הטוב ביותר.

סלים:"במסגרת התרגיל היינו צריכים להיערך לכל התרחישים הצפויים ובין היתר ללמוד איך להתנהג בשעת אמת, נערכנו לא לפגוע באוכלוסייה המקומית, התרגיל התבצע בזמנים שלא בשגרה, לגבי האוכלוסייה המקומית ולגבי סגירת חלק מהכפרים, תיאמנו את הפעילות עם כל הגורמים שבקשר עם המקומיים".

יש לציין שחטיבת יהודה ידועה כחטיבת חברון המרחבית, שתפקידה להשליט חוק וסדר בגזרת חברון ולמנוע פעילות חבלנית עוינת, זה אחד האזורים הטעונים מהם יצא ויצאו הרבה מפגעים נגד חיילים וכוחות הביטחון ונגד תושבים יהודים וחפים מפשע.

החטיבה אחראית גם על שמירת החוק והסדר באתר ההיסטורי מערת המכפלה שבין מרכז העיר לקריית ארבע.

רס"ן סלים:"צה"ל לוקח את כל ההתחשבות בתכנון נכון כדי לא לפגוע באוכלוסייה הפלסטינית, למרות שבאזורנו ישנם קיצוניים ומפגעים שגורמים נזק למקום ובשביל זה אנחנו נערכים ומתאמנים לכל ניסיון או מכשול שיבואו עלינו, לגבי האוכלוסייה היהודית שמתגוררת באזור, הם מכירים טוב את בני העדה הדרוזים ויש להם הרבה כבוד אליהם".

סלים מרגיש טוב שהוא בן לעדה הדרוזית ומכיר היטב את השפה הערבית בה הוא משתמש עם המקומיים, ע"מ להבין אותם טוב יותר מכל האחרים שלא מכירים את המנטליות הערבית, סלים מצביע על הבנה טובה וכבוד של כל הבאים במגע עם חיילי חטיבת יהודה.

רס"ן סלים:"אני יודע להבדיל בין הטוב לרע, אני יודע לתת יד ועזרה לכל מי שזקוק באמת ולא משנה מי הוא ומה שפתו, העיקר שבאזור שלנו לא יפגעו בני אדם בכלל".

סלים סעד

רב סרן סלים סעד:"אני נשוי לעולא, יש לנו 2 ילדים, בהסכמות ביננו היא גידלה את שני הילדים ובעוד מספר שבועות היא מתחילה את הלימודים שלה, כי זה מאוד חשוב לי במיוחד לראות אותה מתקדמת במה שהיא אוהבת לעסוק בחיי היום יום, היא תמכה ועזרה לי מאוד ועכשיו תורי לעזור לה, אני רוצה לראות את האישה במקומות הבכירים במשק הישראלי, במשפחה שלי אחים ואחיות, כולם השלימו לימודים אקדמיים, זה מאוד חשוב להצלחת החברה שלנו בפרט".

סלים:"אחוז הגיוס לצה"ל בקרב בני העדה הדרוזית ממשיך להיות גבוה, זה מאוד חשוב אבל מצד שני הצעיר הדרוזי צריך לחשוב על קריירה אקדמית, היום אחוז הצעירים הדרוזים שמשתלבים באקדמיה נמוך ביחס לאישה הדרוזית".

סלים מדבר על הרחוב הדרוזי שנשמעות בו כל מני אמירות לכאן ולכאן :"זה בא בגלל לחצים של צעירים שרגע אחרי השחרור מאבדים את הכיוון ולא יודעים שבכפרים שלנו לא תכננו ודאגו לאישורי בניה ותשתיות לבניית מפעלים והבעיה העיקרית שעל כל דבר קטן מרימים צעקות שהמדינה פוגעת בדרוזים, זה יעלם ברגע שלכולם תהיה השכלה אקדמית, אז יבוא השילוב השווה בשווה בכל הסקטורים הכלליים ומוסדות המדינה וזה מוכח בשטח, יש היום ברוב המקומות דרוזים בעמדות מפתח".

תגובות

8. יוסי לפני 7 שנים
סלים איש יקר למדינה
7. חיר חלבי לפני 7 שנים
דלית
6. תיימור לפני 7 שנים
תגובה
5. מוניר לפני 7 שנים
כל הכבוד, מחמם את הלב
4. אני לפני 7 שנים
אין עליך!
3. סמי לפני 7 שנים
השמים הם הגבול
2. חלבי לפני 7 שנים
עלה והצליח
1. איהאב לפני 7 שנים
מודל לחיקוי

מומלצים