שיח' טריף לקח חלק בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים

ראש העדה הדרוזית שיח' מוופק טריף נפגש עם הנשיאים של הארגונים היהודיים המרכזיים בארה"ב והעלה בפניהם את הסוגיות השונות של בני העדה הדרוזית בארץ ובאזור.

24.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיח' טריף לקח חלק בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים

בפעם ה 43 ברציפות, וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים המרכזיים בארה"ב, נערכת בישראל, במלון ענבל בירושלים.

המשלחת, המונה מעל 110 משתתפים, הכוללת מנהיגים מובילים של 50 קהילות והארגונים היהודיים המרכזיים  בארה"ב ואת מועצת ההנהגה הלאומית.

המשלחת הגיעה לישראל לאחר ביקור במרוקו ובמצרים וגם זכו ליום בקפריסין.

המשלחת, המונה 100 איש, כוללת מנהיגים מובילים של 50 קהילות ואת מועצת ההנהגה הלאומית. בראש המשלחת עומדים יו"ר וועידת הנשיאים, סטפן מ. גרינברג ומנכ"ל / סגן נשיא ביצועי, מלקולם הונליין.

במהלך האירוע היו מפגשים עם שרי הממשלה, צבא ואקדמיה וכן עם נציגים בכירים של המפלגות השונות. כמו בשנים קודמות, המפגשים עסקו במדיניות ישראל המקומית, הבינלאומית והצבאית; יחסי הגומלין בין ישראל-ארה"ב; השינויים האזוריים כולל המאמצים האיראניים לזעזע את המזה"ת; התגברות הטרור ומגמת העלייה בפגיעות נגד קהילות יהודיות ומסע הדה-לגיטימציה הגלובלי. 

המשלחת ביקרה גם באתרים אסטרטגיים ופגשה אנשי עסקים מובילים, מומחי מדיניות ומובילי דעה ממגזרי החברה השונים תוך דיאלוג לגבי סדר העדיפויות של ישראל.

שיח' מוופק דיבר בפני משתתפי הועידה על מצב הדרוזים בישראל, שלמרות שבני העדה מרגישים חלק בלתי נפרד מהמדינה ומהחברה הישראלית, הישובים הדרוזים סובלים מהרבה בעיות ובעיקר בעיית התכנון והבניה והעדר אזורי תעשייה וחוסר במקומות העבודה.

שיחק מוופק העלה בדבריו את סוגיית הדרוזים בסוריה והמצב הקשה שבו הם נמצאים.

יש לציין שבוועידה השתתף בהיג מנסור שממלא תפקיד חשוב במשרד החוץ.

שיח טריף בוועידה

ועידת הנשיאים ניצבת בחזית גיוס מנהיגי אמריקה והעולם וגיוס הציבור:

לקידום הקשר הייחודי בין ארה"ב לישראל, לחיזוק בטחונה ושגשוגה של ישראל ולקידום הסיכויים לשלום אמיתי ובר קיימא במזרח התיכון.

לחיזוק הקשרים בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם, להענקת סיוע לקהילות יהודיות המצויות בסכנה ולמאבק באנטישמיות.

למאבק בטרור מבית ומחוץ, לחיזוק ביטחון הקהילה ולהגנה על מוסדות יהודיים אמריקנים.

להגנה על זכויות אדם של יהודים ואחרים, ולפיתוח קשרים כדי למתן את מדינות ערב והמדינות המוסלמיות.

לגיבוש שיתופי פעולה וקואליציות עם קבוצות אתניות, דתיות ואזרחיות שונות ועם מגזרים נוספים בחברה האמריקנית.

מנהיגי הוועידה עומדים בקשרי עבודה הדוקים עם כל נשיא אמריקני מכהן ועם כל ראש ממשלה ישראלי מאז שנת 1956, ומציעים את תרומתם בגיבוש מדיניות חוץ ובקידום הברית בין ארה"ב לישראל.

טיפוח הקשרים עם הממשל האמריקני ועם הקונגרס מבטיח שהתמיכה האיתנה מצד שתי המפלגות בישראל תישאר אינטרס חיוני לביטחון הלאומי האמריקני ואבן יסוד במדיניות האמריקנית.

קשרים חשובים עם ראשי מדינות, שרי חוץ ומקבלי החלטות בעמדות מפתח ברגעים מכריעים, מאפשרים לוועידה להגן על האינטרסים היהודיים החיוניים.

תגובות

1. עזאם סעיד עוספיה לפני 7 שנים
שיך מופק

מומלצים