נפלה כשעלתה לרכבת ותפוצה בכ-270,000 ש״ח

בית משפט השלום בעכו פסק כי רכבת ישראל אחראית לנזק שנגרם לצ׳, תושבת חיפה בשנות ה-50 לחייה, שנפלה ונחבלה בידה בעת שניסתה לעלות לרכבת בתחנת בת גלים.

26.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נפלה כשעלתה לרכבת ותפוצה בכ-270,000 ש״ח

בית משפט השלום בעכו פסק פיצויים בגובה של כ-270,000 ש״ח לצ׳, אחות במקצועה, על נזקים שנגרמו לה בידה בעת שניסתה לעלות על הרכבת בתחנת בת גלים.

תחילתו של הסיפור ביום 15.3.2012, אז ניסתה צ׳, תושבת חיפה בשנות ה-50 לחייה, לעלות לרכבת, במהלך חופשה מעבודתה בבית החולים. היא מעדה על הרציף כשניסתה לעלות לקרון ונחבלה. אנשים רבים החלו להתגודד סביבה בניסיון לסייע לה, ואף נציג מעובדי הרכבת ישב לידה וליווה אותה כל הדרך עד לבית לבית החולים, מכיוון שסבלה כאבים נוראיים. כאשר הגיעה לבית החולים הסתבר שנגרם לה שבר בכתף, רופאי בית החולים טיפלו בה כמיטב יכולתם, אולם נותרו לה מגבלות תנועה, לכן החליטה לתבוע את נזקיה.

״לאחר הגשת התביעה, הסכימה המבטחת להכיר בתאונה הגם שלא מדובר במקרה קלאסי של תאונת דרכים. בשאלת הנזק נפסקו נזקיה של צ׳ על הצד הגבוה, זאת לאחר שבמהלך מגעים לפשרה סירבה חברת הביטוח לשלם סכום פיצוי ראוי״, אומרת עו״ד סיגל לביא אלבז ממשרד לביא-וולינץ שבקרית ביאליק, שליוותה את התובעת בהליך המשפטי.

מחוות דעת מקצועית שניתנה ע״י מומחה שמונה מטעם בית המשפט עולה כי לתובעת נותרה נכות לצמיתות בשיעור של 15%. בדיונים, טענו עורכי הדין מטעם ההגנה ההגנה כי מכיוון שהתאונה אירעה לתובעת במהלך חופשת מחלה בעקבות ניתוח שעברה בגבה, אין הם אחראיים לנזקים. אולם, בית המשפט שוכנע אחרת וקבע כי למרות מצבה הראשוני של צ׳, מגבלותיה המרכזיות נגרמו מהתאונה בעת העלייה לרכבת.

"העובדה שהתובעת סבלה מכאבי גב במשך תקופה מסויימת לאחר התאונה, אין בה כדי לשלול את העובדה המגובה במסמכים רפואיים כי התובעת סבלה במקביל (ואף לאחר מכן) מבעיה קשה בכתף", כתבה  כב׳ השופטת ג׳ני טנוס בפסק הדין.

״מדובר בתיק מסובך ומורכב, אך הוא הסתיים על הצד הטוב ביותר עבור התובעת. אני מקווה כי הלקח מהסיפור הזה יעבור הלאה, "אל לנו לחשוש לנהל תביעה משפטית עד תומה כולל דיוני הוכחות וקבלת פסק דין. לא תמיד משתלם להיכנע להצעות של חברות הביטוח לשלם פיצויים בסכומים נמוכים שאינם משקפים את מלוא הנזק", סיכמה עו״ד לביא אלבז.

תגובות

מומלצים