לוחמים לצד לוחמות

משמר הגבול הוא חייל המשלב בתוכו אוכלוסייה מגוונת בעלת מאפיינים שונים, מדובר בשילוב עדתי המהווה כור היתוך וחלון הראווה של החברה הישראלית צ'רקסים, בדואים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים ויהודים.

28.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לוחמים לצד לוחמות

משרתים כתף לצד כתף למען ביטחון אזרחי ישראל, התקיים מסע הכומתה של לוחמי מג"ב בסימן הוקרה והצדעה לבני העדה הנוצרית המשרתים בגופי הביטחון השונים לרבות משטרת ישראל ומשמר הגבול.

את המסע שאורכו 23 ק"מ צעדו 339 חניכים ו-91 מפקדים ביניהם גם חניכים נוצרים אשר בחרו להתנדב ולשרת במשמר הגבול למען ביטחון מדינת ישראל.

בסיומו של המסע שנערך באזור עמק האלה נסעו החניכים לטקס הכומתה שהתקיים בסמוך לכנסייה היוונית האורתודוקסית, שנים עשר השליחים שבכפר נחום שעל חופה הצפוני של הכנרת, ובסיומו של הטקס כומתה התקיים טקס ההוקרה לבני העדה הנוצרית בהשתתפות מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב קובי שבתאי, מפקד בה"ד מג"ב, תנ"צ שמעון דדון, יו"ר פורום הגיוס של העדה הנוצרית, האב גבריאל נדאף, אב הכנסייה, ארינכוס, יו"ר העדה היוונית האורתודוקסית ביפיע, בכירי העדה הנוצרית בארץ, משפחות שכולות, מפקדי ולוחמי מג"ב.

האב גבריאל אמר בנאומו: "ביחד נבנה חברה מועילה יותר בטוחה ומשגשגת יותר. עלינו לעודד כל התנהגות חברתית המאחדת ומקרבת אותנו לאמת היחידה, שכולנו אחד וכולנו יחד. אף בקבוק תבערה, שום סכין ושום טרור לא יעצרו אותנו. אנחנו נמשיך להיאבק ביחד על זכותנו לחיות כאן בארץ אבותינו בשלום ושלווה".

בנאומו בטקס אמר מפקד בה"ד מג"ב שמעון דדון: "היום סיימתם מסע ארוך, מסע כומתה שהוקדש לבני העדה הנוצרית בארץ. מסע שמטרתו איננה רק ההתמודדות עם הקושי הפיזי, והאתגרים המנטליים, אלא גם לימוד של מורשת וערכים. מסע שמביא לידי ביטוי את אחד מערכיו הבסיסיים והמרכזיים של החייל, ערך השוויון".

זוהי הפעם השלישית בה צועדים לוחמי משמר הגבול כאות הוקרה והערכה לעדות ולדתות הקיימות בחברה הישראלית שכן כבר צעדו בעבר כהוקרה לעדה הבדואית והמוסלמית אשר משולבות גם הן בפסיפס הייחודי שנקרא החברה הישראלית בכלל וחיל משמר הגבול בפרט.

בנאומו אמר מפקד משמר הגבול  יעקב קובי שבתאי: "בשבוע החולף ראינו פרסומים מביכים ברשתות החברתיות ובהם קריאות בעלות אופי בוטה וגזעני כלפי בני מיעוטים, בני הדת הנוצרית והמוסלמית אשר מתגייסים לצה"ל ומשרתים בכוחות הביטחון. משמר הגבול כולו מחבק ומחזק את ידכם נוכח קריאות מבישות אלו שאין להן מקום בחברה הישראלית".

עוד הוסיף מפקד מג"ב בדבריו: "המפתח להצלחה של כל לוחם ולוחמת במשמר הגבול היינו ההבנה של מורכבות המשימה, הבנת הקשיים והאתגרים הניצבים בפנינו, הכרת המורשת והסוד הצרוף של הפסיפס האנושי בחברה הישראלית והשתקפותו במג"ב. זהו סוד הקסם והמפתח להצלחת משפחת משמר הגבול מאז ועד היום".

משמר הגבול

לכל התמונות תמונות מהאירוע בקישור

תגובות

2. סמי לפני 7 שנים
כל הכבוד
1. רביע לפני 7 שנים
מגגגגגגגג"ב

מומלצים