רופא משפחה ניהל מעבדה לייצור תכשירי קנאביס

המשטרה פשטה על דירתו של רופא משפחה, בעקבות מידע שהתקבל באגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, בדבר קיומה של מעבדה לייצור תכשירי קנאביס וניפוקם למטופלים ללא היתר.

01.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רופא משפחה ניהל מעבדה לייצור תכשירי קנאביס

פעילות האכיפההתקיימה בשיתוף משטרת ישראל וכללה חיפוש בדירתו ובקליניקה של רופא משפחה בעל רישיון רופא ישראלי אשר אינו בעל היתר רישום מרשמי קנאביס רפואי.

בזמן הפעולה נמצאו במקום תכשירים החשודים כסם, צמחי מרפא שונים, חומרים כימיים ממסים ואלכוהול.
 
בדירתו של החשוד נתפסו כמויות גדולות של שמנים וצמחים החשודים כמכילים קנאביס. בנוסף, הועברו לידי האגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות מספר דוגמאות של תכשירים החשודים כצמחי מרפא. הדוגמאות מועברות למעבדה לזיהוי תכולתם.
 
בדירתו הפרטית של הרופא אותרה מעבדה לא חוקית, שלפי החשד נועדה לייצור תכשירי קנאביס רפואי וצמחי מרפא ללא היתר. במעבדה נראו מכשירי ייצור לא ייעודים כגון מערבלי מזון, סירים, תנורים, מערכת זיקוק כלי ערבוב ומזרקים

בהתאם לממצאים עולה כי, תנאי הייצור במקום כללו שימוש בחומרים שמקורם אינו ידוע, כלים ביתיים וכלי קיבול מזוהמים כך שתוצרי היצור במקום עלולים ליצר תכשירים ותוצרים מזוהמים המסכנים את בריאות הציבור. יתר על כן, כאשר מדובר באוכלוסיית סיכון רגישה בעלת מערכת חיסון מוחלשת .
 
בחיפוש נוסף במרפאתו של החשוד בכתובת אחרת, נתפסו כמויות לא מדווחות של חומרים החשודים כקנאביס.
 
הרופא נעצר ונלקח לחקירה על ידי המשטרה.

האגף לאכיפה ופיקוח יעקוב אחרי הטיפול בנושא בשיתוף פעולה עם המשטרה ויחידות המשרד, ויפעל לפתיחת הליך משמעתי כנגד הרופא בהתאם לתוצאות החקירה וממצאי המעבדה.

מעבדה לייצור קנאביס

תגובות

מומלצים