כיצד להתמודד עם ליקויי איטום בבית?

בכל מפרט בנייה או שיפוצים מוקדש חלק חשוב לנושא האיטום. הוא חייב להתבצע בצורה יעילה בכל מקום שמועד לנזילות או לרטיבות.

01.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד להתמודד עם ליקויי איטום בבית?

רוב חומרי הבניה שמהם נבנים בתים עשויים מחומרים החדירים למים. המשמעות, אם כן, היא שיש לבצע איטום בכל מקום ואזור בבית: גגות, מרפסות, קירות חיצוניים, פתחי חלונות ופתחים אחרים ועוד. את עבודות האיטום מבצעים בעת עבודות הגמר של הבנייה ולאחר סיום הקמת השלד, או בעת שיפוצים כלליים, תוספות בנייה וכיוצא בזה. איטום יעיל ומקצועי ימנע לחלוטין נזילות וחדירות מים.

סיבות לחדירת מים

הבעיות מתחילות כאשר האיטום שנעשה אינו יעיל ומקצועי דיו. בעיות איטום אחרות נוצרות עקב בלאי שמתמשך מספר שנים, עקב. חבלות, תאונות, שריפות וכדומה. גם תזוזת מבנה שנגרמת מסיבות שונות יכולות לגרום לפגיעה באיטום. בכל המקרים הללו ואחרים נוספים יש צורך להתמודד עם ליקויי איטום ואת זה עושים בדרכים שונות. בכל מקרה, קודם כל יש צורך לאתר את הסיבה לחדירת המים ולא תמיד הדבר קל. למים יש נטייה לזרום בשיפוע, ולכן, לא תמיד הרטיבות מופיעה במקום שבו חדרו המים למבנה. המים מסוגלים לזרום כשהם סמויים מהעין, מתחת לגגות מרוצפים, בתוך קירות ועוד. לעיתים, יהיה ארון גדול שיכסה את הרטיבות והיא תתגלה רק לאחר זמן.

איטום לגגות

לאחר האיתור יש צורך לטפל בסיבת הנזילה ורצוי לעשות זאת באופן יסודי. מרבית הנזילות החיצוניות קורות בעונות הגשומות ודווקא בעת הזאת קשה לטפל בהן ויש להמתין עד שהעונה הרטובה תסתיים. ניתן לבצע איטום מקומי מתוך מטרה לתת פתרון זמני. איטום יסודי לגגות ולמרפסות חיצוניות ניתן לבצע באמצעות הנחת יריעות ביטומניות. אלו הן יריעות העמידות לקור וחום קיצוני, וכן, בפני פגיעות מכאניות. ניתן להשתמש בחומרי איטום משחתיים או נוזליים על בסיס ביטומני, פוליאוריטני, אקרילי, צמנטי ואחר. יש חומרי איטום שניתן להתיזם וכמובן, שיש איטום באמצעות הזפת הידועה.

פתרונות איטום למבנים מסוגים שונים

יש מבנים מסוגים שונים, עם חיפויי אבן, עם קירות חיצוניים צבועים, עם גגות שטוחים, משופעים ועוד. יש גגות בטון, איסכורית, אזבסט, רעפים ועוד. יש חדרים רטובים, מקלטים תת קרקעיים ואחרים. כל אזור ומקום במבנה אמור להיאטם בצורה המתאימה לו ומומחי לאיטום מכירים את כולם. מומלץ להפקיד את מלאכת האיטום בידי חברה מקצועית אשר מנהליה מכירים היטב את התחום. מעטים מאוד בעלי הבתים אשר יודעים להתמודד בעצמם עם נושאי האיטום ולרבים מהם אין את התשתית, הידע והיכולת לעשות זאת. למקצוענים בתחום יש ויש.  

איטום בבית

תגובות

מומלצים