טיפים חשובים להתאמת נעליים לפעילות הספורטיבית בה עוסקים

הרגליים שלנו נושאות אותנו ממקום למקום, תומכות בגופנו ופעילות לאורך כל היום. על מנת שהן ימשיכו לתפקד כראוי ויישארו בריאות לאורך זמן, חשוב לטפל בהן כהלכה ולתת להן את מה שהן צריכות.

03.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טיפים חשובים להתאמת נעליים לפעילות הספורטיבית בה עוסקים

מלבד אימונים גופניים שעוזרים לחזק את הרגליים, חשוב להתאים לכפות רגלינו נעליים מתאימות לפעילויות שונות שאנו מבצעים.

בריצה, באימון אירובי, בהליכה וגם בתרגילי אימון שונים יש להתאים לכפות הרגליים את נעלי הספורט ההולמות כדי למנוע נזקים ארוכי טווח וגם על מנת שתוכלו לתפקד בצורה מיטבית.

טיפים חשובים להתאמת נעליים לפעילות הספורטיבית בה עוסקים

כיום, ישנו מגוון רחב של נעלי ספורט בשוק שמושכות אנשים רבים לרכוש אותן בשל המראה האפנתי שלהן, אך על מנת שהרגליים שלכם לא יינזקו, יש לרכוש נעליים מקצועיות אותן תוכלו להתאים לעצמכם לפי הכללים הבאים.

נעלי הליכה

בזמן ההליכה, השלד שלנו נע כל העת וחשוב שתהיה לו, לשוקיים ולברכיים תמיכה מספקת כדי למנוע כאבים עתידיים. בזמן ההליכה, הפעולה העיקרית של כפות הרגליים היא דריכה על העקב ומכיוון שהזעזוע לרגל בהליכה הוא פחות משמעותי מזה שנגרם במהלך ריצה, נעלי הליכה צריכות להיות בעלות בולמי זעזועים רכים יחסית. הבולמים הללו ממוקמים לרוב באזור העקב, אך יש נעלי הליכה בהן בולמי הזעזועים נמצאים מקדימה.

מלבד זאת, באזור העקב של נעלי הליכה ישנו חלק העשוי גומי קשיח שנועד לייצוב של הרגל, כאשר הסוליה שנמצאת בחלקה התחתון של הנעל היא בעלת צורה עגולה יחסית שנועדה לאפשר מעבר של משקל הגוף בצורה עדינה. הנעליים הללו שוקלות יותר מנעלי ספורט אחרות כיוון שהן אינן צריכות לתמוך בגוף באותה מידה כמוהן, אז אם אתם אוהבים לצאת להליכות או פשוט נמצאים בתנועה שעות רבות ביום, זו הנעל עבורכם.

נעלי ריצה

כאשר אנו רצים, השלד ושרירי הרגליים סופגים זעזועים רבים, ולכן חשוב שתהיה לגוף תמיכה נאותה כדי לבלום את הזעזועים הללו. בנעלי ספורט המיועדות לריצה ישנם בולמי זעזועים חזקים באזור העקב, האצבעות וגם בסמוך לסוליה. הבולמים הללו אינם רכים כמו נעלי ריצה משום שהם אמורים לספוג מהלומות על הדרך בצורה חזקה יותר.נעלי ריצה הן מאווררות וקלילות יותר מנעלי הליכה וזאת כדי שהן יהיו גמישות דיין לתמוך בתנועות כף הרגל במהלך הריצה.

כאשר בוחרים נעלי ספורט לריצה, חשוב לרכוש כאלו שמתאימות לסוג המשטח עליו אמורים לרוץ. אם אתם רצים לרוב על משטחים קשיחים כמו מדרכות או אספלט, בחרו נעלי ריצה בעלות סוליה פחות משוננת שתספק לכם ריצה חלקה.

אם אתם רצים על משטחים רכים, כמו על החול בחוף הים למשל, בחרו נעלי ספורט בעלות סוליה משוננת שמאפשרת אחיזה טובה יותר בכל צעד. בתחום נעלי הריצה ישנה התקדמות טכנולוגית אדירה ונעלי אדידס, נייק, סקוני ואנדר ארמור מובילות את התחום כיום.

נעליים לאימון אירובי

השתתפות בחוגים ובשיעורים בחדר הכושר מאפשרת לחזק את הגוף, וגם לפעילות הזו חשוב להתאים נעלי ספורט מתאימות כדי למנוע נזקים גופניים. בפעילות אירובית כמו זו שמתבצעת במסגרת שיעורי קרוספיט או קיקבוקסינג, למשל, הגוף מבצע תנועות חדות רבות וגם ניתורים שונים.

נעלי הספורט המותאמות לפעילות הזו צריכות להיות בעלות גוף גבוה שמגן על הקרסול, סוליה פחות גמישה מזו של נעלי ספורט, בולמי זעזועים בחלקה הקדמי והאחורי וגם תוסף חיזוק בעקב שמונע נזקים. הנעליים הללו עשויות פעמים רבות מעור, והן נועדו לספוג את הזעזועים של פעילות אירובית משתנה.

אימונים גופניים מאפשרים לנו לשמור על הבריאות לאורך זמן, אך מלבד החשיבות של ביצועם, חשוב גם להגן על האיברים התומכים בנו בכל עת.

נעלי ספורט שמותאמות לפעילות שאתם מבצעים יכולות להקל רבות את העומס הגופני ולמנוע נזקים לשלד ולשרירים שעלולים להתפתח כתוצאה ממחסור בהגנה מתאימה לכפות הרגליים.

המאמר נכתב באדיבות אנאירובי פלוס חנות נעלי ספורט מקצועית

נעלי אדידס

תגובות

מומלצים