השתלת שיניים המידע למטופל

החידושים הרפואיים של ימינו מאפשרים לכל מי שחסרות שיניים בפיו להפסיק להתפשר על פחות מחיוך מלא בשיניים בוהקות.

04.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השתלת שיניים המידע למטופל

כיום ניתן לנצל את האנטומיה של השיניים לשם החדרת שתלים שמדמים את שורשי השיניים הטבעיות, וכבר אין שום צורך בגשרים ושיניים תותבות. כיצד מבצעים השתלת שיניים ומהן השיטות הקיימות? הישארו עימנו.

השתלת שיניים – עיקרי התהליך

טכנולוגיית השתלים הדנטאליים שינתה את פני רפואת השיניים לחלוטין וכיום כל אדם יכול לעבור השתלת שיניים ובתוך מספר שעות בודדות לזכות בשיניים מתפקדות לחלוטין. הדבר נעשה באמצעות שתלים שמיוצרים מסגסוגות טיטניום חזקות במיוחד ומוחדרים אל תוך עצם הלסת, מוברגים לתוכה ומשמשים למעשה כשורש מלאכותי לכל דבר. טרם ההשתלה עובר המטופל סדרת בדיקות וביניהן צילום CT לאבחון מצב העצם וצפיפותה, המבנה ותכנון ההשתלה בפועל.

ביום ההשתלה עובר המטופל הרדמה כללית או מקומית כאשר הרופא המטפל פותח את החניכיים ומבריג את השתל בזווית ובעומק הנכונים אל תוך עצם הלסת. לאחר קליטת השתל בעצם הלסת ניתן להרכיב את הכתר והרי לכם שן מלאכותית אך כזאת שנראית טבעית לגמרי ומתפקדת באופן מלא.

אלו שיטות קיימות לביצוע השתלות שיניים?

ניתן לעבור השתלת שיניים במספר דרכים :

• הביצוע ההדרגתי – שיטה זו מתאימה עבור שיניים שאינן קשורות לפן האסתטי (שיניים אחוריות למשל) שכן משך הביצוע ארוך יותר והדרגתי. רק לאחר זמן מה של קליטת השתל תתבצע הלבשת הכתר.

• העמסה מיידית – בשיטה זו מוכנס השתל ומולבש הכתר כבר באותו היום. השיטה מתאימה למטופלים עם צפיפות עצם משביעת רצון.

• השתלת עצם – זוהי השתלה שמחייבת עיבוי של עצם הלסת, פרוצדורה שיש לבצע בצורה כירורגית.

• העמסה מיידית של סט שיניים ביום אחד – בימינו ניתן לבצע השתלת שיניים עבור שן בודדת אחת או יותר ואף לסט שלם של שיניים וכל זאת ביום אחד! השיטה קרויה all-on-4 או all-on-6 וזאת בהתאם למספר השתלים (4 או 6) באותו סט. אותם השתלים מחזיקים סט שלם של כתרים כך שבתוך מספר שעות בודדות ניתן לצאת עם פה מלא בשיניים חדשות לגמרי.

בנוסף ניתן למצוא גם הבדלים בשיטת החדרת השתלים. בעוד רופאים רבים נוהגים לבצע השתלת שיניים ע"פ תחושותיהם וניסיונם המקצועי, אחרים בוחרים בקידמה ומציעים ללקוחותיהם השתלה מוכוונת מחשב.

בשיטה זו צילום ה- CT מועבר למעבדות חיצוניות בחו"ל שמכינות סד מיוחד שכולל חורים בזוויות המדוייקות ביותר להחדרת השתלים. ביום הטיפול המטופל מרכיב את הסד והרופא המטפל יכול להבריג את השתלים באותה הזווית שנקבעה מראש.

השתלת שיניים

תגובות

מומלצים