מכת הבשר השחור בכפרים

בחודשים האחרונים ישנה עלייה בתפיסת בשר לא ראוי למאכל אדם בערים השונות, הבעיה העיקרית בכפרים שם יש העדר פיקוח ולאנשים לא ממש אכפת מאיפה מגיע הבשר.

05.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מכת הבשר השחור בכפרים

פעילות האכיפה המשותפת של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ופיתוח בשיתוף משטרת ישראל מניבה תוצאות בנדון, המון פשיטות והמון תפיסות של בשר ומוצרים אחרים שמוברחים לערים ולכפרים בישראל ועיקר ההברחות מהרשות הפלסטינית.

במסגרת האכיפה כנגד בעלי חנויות אטליז, תפסו הפקחים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר מתחילת השנה טונות של בשר, אשר אינו ראוי למאכל אדם ומקורו בשחיטה שחורה.

הבשר הושמד בצו רופא וטרינר, בעלי האטליזים עוכבו לחקירה על ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר,  ונפתחו כנגדם הליכים משפטיים.

רואי קליגר מנהל יחידת פיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר:"משרד החקלאות פועל באופן מתמיד לאכיפת שחיטה הנעשית בניגוד לחוק. השחיטה השחורה ללא פיקוח של רופא וטרינר כנדרש עלולה לפגוע בבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף".

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלשתינאית עקב חשש לבריאות הציבור, וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח.

תגובות

מומלצים