סימון אלפסי נפגש עם תושבי אליקים

ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי נפגש עם קבוצת תושבות ותושבים מאליקים, והסביר להם על תכנית אופק תכנוני ליקנעם 2050-2020 שיקנעם העבירה לוועדה הגיאוגרפית.

07.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 סימון אלפסי נפגש עם תושבי אליקים

ראש העיר סימון אלפסי אמר לתושבים שיקנעם מתפתחת בכל התחומים, לרבות בחינוך, תעסוקה, תשתיות, בניית מוסדות ציבור ועוד, והוסיף שיש ביקוש של רבים לגור בעיר, ויש להבטיח את המשך פיתוחו של היישוב".

"רה"ע אמר שיקנעם הגישה שתי תכניות, אחת להרחבת היישוב עם היישובים אליקים, עין העמק ויקנעם המושבה, ותכנית נוספת להרחבת היישוב בלעדיהם. רה"ע ציין שהציג את התכנית לשר הבינוי והשיכון, ח"כ יואב גלנט, ולראש מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי, וקיבל  את תמיכתם. במוקדם או במאוחר, ציין אלפסי, שמבחינה תכנונית וגיאוגרפית, וגם אם לא בתכנית הזאת, היישובים אליקים, עין העמק ויקנעם מושבה יהיו חלק מיקנעם, כי לשם הולכת מדינת ישראל".

 סימון אלפסי הבהיר לתושבים שאין כוונה, ולא תהיה כוונה לבנות במושבים או מסביבם, והוסיף שהקרקעות הללו ששייכים להם יישארו ככה. ראש העיר הבהיר לתושבים ששום פיתוח לא יהיה על חשבון המושבים.

רה"ע קרא לתושבים להעלות את כל החששות שלהם, וציין שאין להם ממה לדאוג כי כל מה שהיה עד היום באליקים יישאר, ויהיה טוב יותר. רה"ע אמר לתושבים שבמידה ותהיה הסכמה, העירייה והתושבים יכינו תקנון ובו כל ההסכמות שיושג וזה יאושר על ידי מועצת העיר ומשרד הפנים. רה"ע ציין שהוועד של אליקים ימשיך לנהל את אליקים והוא יהיה חלק בלתי נפרד ממועצת העיר. רה"ע אמר שהעירייה כבר פועלת להרחבת כביש 672,  בעלות של כ- 50 מש"ח, והוסיף שהכביש יכלול שני נתיבים לכל צד ויהיה בו צומת מרומזר.

לשאלת התושבים בנושאים השונים השיב רה"ע  שאורח החיים במושב יישמר כולו. לשאלתם בעניין מערכת החינוך הוא ציין שגני הילדים יישארו באליקים, וגם בית הספר ימשיך לפעול במושב. התושבים ששאלו על הארנונה, שמעו שביקנעם היא זולה יותר מאשר במועצה אצלם. מהנדסת העיר, אדריכלית עירית טלמור הציגה לתושבים את התכנית והסבירה שפארקי התעשייה ביקנעם גורמים לעיר להיות בריאה כלכלית, וככזאת היא יכולה להשקיע בתשתיות במושבים, ולכן המושבים ירוויחו מכך. המהנדסת ציינה שרק לאחרונה הודיעה מדינת ישראל שהיא מחפשת עתודות קרקע לבנייה של כ- 2.5 מיליון יחידות דיור עד שנת 2050, כאשר כ- 450 אלף מהם יהיו בצפון בלבד.

במהלך הפגישה העלו התושבים שאלות רבות וקיבלו תשובות לכולן. אחד התושבים אמר לקראת הסיום  שהם שמעו את דבריו של ראש העיר שדיבר ביושר, והוסיף שכשיהיו הסכמים יהיה אפשר לדבר. התושב ציין שאליקים חיה ברפש חיה ברפת, והתושבים אמרו שהבעיה של חוסר פיתוח ביישובם נובעת מסדרי עדיפויות של המועצה.
התושבים שאלו את ראש העיר אם יהיה מוכן לבוא ולדבר בפורום רחב יותר מול התושבים באליקים, והוסיפו שהיו רוצים לקבל יותר מידע מפורט וללמוד על התכנית. רה"ע השיב שאם ירצו הוא יגיע לאליקים וידבר בפני כל פורום שיבחרו, ויביא את האדריכל שהכין את התכנית שייתן תשובות מפורטות לכל שאלה.

ראש העיר, מר סימון אלפסי:"אני ממשיך לדבר עם תושבים ולהסביר להם על התכנית. רעיון איחוד היישובים  קיים ומובל בעולם כולו, ולא אנחנו המצאנו אותו. הרעיון הוא שליד עיר גדולה ובעלת חוזק כלכלי, יש יישובים נוספים ששייכים לה, ואלו נהנים מפירותיה. ככה אוחדה בארץ מודיעין עם מכבים ורעות. יש לנו את היכולת להפוך את אליקים לכפר שמריהו של האזור. המושבים מסביבנו הם חלק ממשפחה משולבת, ולרבים בהם יש משפחות ביקנעם ולהיפך. אני אומר חד משמעית  לא תהיה בנייה בתוך המושבים, ואין בכלל כוונה לבנות שם. מה שהיה הוא שיהיה רק טוב יותר. המושבים צריכים להישאר מושבים ולהיראות כמו יקנעם".

תגובות

מומלצים