עריכת פטנטים שלבי התהליך

פטנט הינו סוג של קניין רוחני המקנה לבעליו זכות ראשונים על המצאתו, כך שלא ניתן לעשות בה שימוש ללא אישורו.

08.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עריכת פטנטים שלבי התהליך

ניתן להבין מכך כי לכל פטנט יש פוטנציאל כלכלי אדיר, אך על מנת שאכן המצאה כלשהי תוכר כפטנט, יש לרשום אותה בצורה קפדנית ביותר. הדרך הבטוחה להשיג זאת טמונה בפנייה אל חברת עריכת פטנטים שזהו תחום התמחותה. במה בדיוק מדובר? הישארו עימנו.

עריכת פטנטים – מא' ועד ת'

כאמור, כל ממציא חייב להגן על ההמצאה שלו מפני שימוש ללא אישור. אותה ההגנה המשפטית שמונעת את השימוש בהמצאה קרויה פטנט ועל מנת לזכות בהכרה זו יש לרשום את ההמצאה במשרדי הפטנטים בארץ ובעולם ע"פ המבנה המקובל. כל תהליך עריכת פטנטים מתחיל בעריכת מסמך שכולל ניסוח של הפטנט מבחינת הגדרת תחום ההמצאה, הרקע והמענה לשמו ההמצאה פותחה, תקציר ההמצאה, הטענות (claims) והצגת כל האיורים והתשריטים הנדרשים.

כל חלק שכזה צריך להיות כתוב בשפה גבוהה ומקצועית אך כזו שניתנת להבנה על מנת שרשות הפטנטים תוכל להבין האם מדובר בהמצאה חדשנית, פרקטית וכזו שלא נרשמה עדיין. חלק הטענות של המסמך חשוב ביותר, שכן זוהי למעשה הדרישה של הממציא לזכות בהגנה משפטית על הסעיפים השונים, כאשר ליקויים או אי דיוקים בכתיבת סעיף זה עשויים לגרום לאחרים למצוא פרצות ולהשתמש בחלקים מההמצאה באופן חוקי למדי. לאחר שלב העריכה מוגש הפטנט בשפת רשות מדינת היעד ולאחר תקופת המתנה ובחינת ההמצאה מתקבל מסמך האישור, הדרישה לשינויים או הדחייה.

כיצד בוחרים חברת עריכת פטנטים?

מאחר ושלב עריכת מסמך הגשת הפטנט הוא חשוב ביותר והוא זה שיקבע האם אכן ההמצאה תוכר כפטנט, יש לבחור עורך פטנטים ברמה הגבוהה ביותר. חשוב להבין כי עריכת פטנטים מחייבת ידע בתחום ההמצאה או לפחות ניסיון רב שנים בעריכת פטנטים בתחומים שונים, כמו גם ידע משפטי ויכולת כתיבה וניסוח ברמה הגבוהה ביותר.

משרדי פטנטים שונים מציעים לממציאים תחת קורת גג אחת סיוע מקיף משלב עריכת המסמך הראשוני  ועד לשלב קבלת אישור הפטנט הסופי. התהליך כולל בין היתר חיפוש אחר פטנטים דומים, ייעוץ כלכלי ומקצועי, הכוונה לאילו רשויות פטנטים כדאי להגיש את הבקשה וכמובן את כתיבת מסמך הפטנט ברמה הגבוהה ביותר.

ניסיון עבודה רב שנים יבטיח לכם כי משרד הפטנטים כבר מקושר עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, מה שיגדיל את הסיכוי לקבלת האישור המיוחל.

 

פטנטים

תגובות

מומלצים