הלך לעולמו שיח' אבו זידאן פואד אבו רוכן

שיח' אבו זידאן בן 84 במותו, אחד האנשים המשכילים שאהב תרבויות והיסטוריה של העמים והמקומות, כתב הרבה בעיקר שירה וגידל וחינך ילדים למופת, יהי זכרו ברוך.

08.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הלך לעולמו שיח' אבו זידאן פואד אבו רוכן

בתאריך 15/12/2007,לפני חג הקורבן, ערכנו ראיון עם שיח' אבו זידאן פואד, בו הוא סיפר על החיים והמשפחה ונגע בתחביבים שלו.

שיח' אבו זידאן הלך לעולמו בגיל 84 יהי זכרו ברוך.

שיח' פואד אבו רוכן ואשתו מלכיהלראיון עם שיח' פואד
שיחה על דרך ותרבות, משפחת אבו זידאן

שיח' פואד זידאן אבו רוכן, תושב עוספיה שנולד בשנת 1933, בן 74  שמאוד דבוק לקריאה וכתיבת שירה. שיח' פואד: "אני אוהב לבקר במקומות ולהכיר תרבויות עם היסטוריה עשירה, ביקרתי בהודו, במצרים, בסוריה ובלבנון".

אם זידאן: "אני ובעלי תמיד בכל מקום שאנחנו נמצאים או מבקרים, תמיד נזכרים בקרובים"... היסטוריה של כל הזמנים... סיפור הנס שקרה למשפחה.

שיח' פואד אבו רוכןשיח' פואד: "אני במשך חיי עבדתי בכל מיני עבודות, כמעט אין עבודה שלא התנסיתי בה, אבל הכי אהבתי את החקלאות ועבדתי תקופה כחקלאי, ב 25 השנים האחרונות לפני הגמלאות עבדתי בנמל חיפה, היום אני קצת חולה ולא יוצא מהבית כמעט, אז הילדים והחברים לא עוזבים אותי ומבקרים אצלי תמיד, באים יושבים ומדברים, מהרווחה שולחים לנו עובדת שעוזרת בעבודות הבית".

"אני אוהב לבקר במקומות ולהכיר תרבויות עם היסטוריה עשירה, ביקרתי בהודו, במצרים, בסוריה ובלבנון, אני גם אוהב לקרוא הרבה, ובמיוחד ספרי היסטוריה של היסטוריונים ושל מזרחנים ונוסעים שכתבו על החיים בארצות שונות, כמו "אבן בטוטה" ואחרים, בבוקר אני תמיד קורא בספרי הדת ובכל מיני נושאים אחרים, למרות שהיום הראייה שלי לא הכי טובה, תודה לאל בכל מצב".

שיח' פואד: "אני כותב הרבה, בעיקר שירה, לקראת כל אירוע אני כותב משהו, ויש לי הרבה שירה שאני מדקלם בעל פה, את השירים שלי והספרים אני משאיר לילדים שלי, אף פעם לא חשבתי להוציא את זה לאור, למשל לקראת חג אלאדחא כתבתי כמה מילים ואני תמיד נותן לחברים שלי לקרוא מה שאני כותב, לרגל החג אני מאחל לכל העדה ולתושבי הכרמל חג שמח, מאחל שכל התושבים שיהיו במצב הכי טוב שאפשר מכל הבחינות, שיאהבו אחד את השני וידאגו אחד לשני, הייתי רוצה שכולם יהיו יד אחת ויפרגנו אחד לשני, כי אצלנו יש תופעה מוכרת שאנשים לא מפרגנים אחד לשני, תמיד תמצא כאלה שמדברים בגנות אחרים ואוהבים להזיק לאחרים, הייתי רוצה שהתופעה הזו תעלם מהחברה שלנו".

השיח'ים אבו סלמאן חסין דרבייה ז"ל ואבו חסן עארף חלאוה ז"למלכיה אבו רוכן (אם זידאן): "אני ובעלי תמיד בכל מקום שאנחנו נמצאים או מבקרים, תמיד נזכרים בקרובים ובידידים, למשל אם אני רוצה לקנות משהו אז אני קונה גם לקרובים ולידידים, כך אנחנו בנויים, אוהבים שתמיד יהיה טוב לאחרים ותודה לאל גם הילדים שלנו חושבים אותו דבר והולכים באותה דרך".

בבית תלויים הרבה תמונות של שיח'ים ומקומות קדושים, שאלנו את אם זידאן על תמונה של שני שיח'ים והיא סיפרה לנו סיפור מעניין על אחד מהשיח'ים.

אם זידאן: "שני השיח'ים הם: השיח' אבו חסן עארף חלאוה ז"ל והשיח' אבו סלמאן חסין דרבייה ז"ל, עם השיח' אבו סלמאן היה סיפור מאוד מעניין, כשהבן שלי חלה במחלה קשה, לא ידעתי מה לעשות ונכנסתי לדיכאון עמוק, הוא היה חתן טרי שרק התחתן, אנשים וקרובים ייעצו לי לנסוע ללבנון אז נסענו ושמה הלכתי לבקר את השיח' אבו סלמאן חסין דרבייה שיח' פואד ואשתו מלכיה אבו רוכןבכפר "עין ג'רפא", אני סיפרתי לכבוד השיח' על המחלה של בני, השיח' אמר לי : לכי בתי ושתתבשרי בשורת רפואה שלמה, "انشـاءالله بتتبـشري بشـارة السلامة", את האמת כשביקרתי אצלו חזר לי הביטחון העצמי והיתה לי הרגשה טובה, לאחר שחזרנו הביתה, בני ואשתו באו לבקר אותנו, אשתו אמרה לי שהיא רוצה לבשר לי בשורה טובה, אני התחלתי בראש לקשר את העניין לשיח' סלמאן, לא ידעתי מה להגיד והתחלתי לבכות, למחרת היא בישרה לי שתי בשורות, אחת שהבן שלי עשה בדיקות והן הראו שהוא בריא לחלוטין והשניה שהיא נמצאת בהיריון, כל זה קרה בזכות הברכה של השיח' אבו סלמאן ז"ל".

משפחת אבו זידאן: "לרגל חג אלאדחא, אנחנו מאחלים לכל התושבים בכרמל: كـل عـام وانتـوا بخيـر وكـل سـنة وانتـوا سـالمين, ينعـاد علـيكم بهـداة البـال".

תגובות

4. فرج ابراهيم לפני 7 שנים
ساجور
3. نزهة حلبي ابو سعدى לפני 7 שנים
الله يرحمك عمي ابو زيدان
2. דור ונעלם לפני 7 שנים
עספיא
1. أيمن לפני 7 שנים
تعزيه

מומלצים