נדחה בטרומית: החזקת קנביס לשימוש עצמי לא תגרור ענישה פלילית

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים החזקה או שימוש לצריכה עצמית של סם מסוג קנבוס או שרף של קנבוס.

09.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נדחה בטרומית: החזקת קנביס לשימוש עצמי לא תגרור ענישה פלילית

מוצע לקבוע כי עבירה של החזקה או שימוש לצריכה עצמית של סם מסוג קנבוס או שרף של קנבוס, שנעברה על ידי אדם שגילו מעל גיל 21 שנים ושלא עבר יחד עם עבירה זו עבירה נוספת מסוג פשע או עוון, תהיה עבירת קנס ששיעורה 300 שקלים חדשים או 1,500 שקלים חדשים אם עבירה נעברה במקום ציבורי.

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת החוק היא למנוע רישום פלילי מיותר לציבור המשתמשים בקנבוס, מעל גיל 21, לשימוש עצמי בלבד, שאינם מבצעים עבירה נלווית מסוג עוון או פשע (כגון גניבה, או נהיגה תחת השפעה) והשימוש או החזקה לא מתבצעים בשטח ציבורי.

למעלה ממיליון ישראלים צורכים קנבוס בצריכה מזדמנת, כאשר ציבור המשתמשים ברובו אינו ציבור עברייני. מדובר באנשים נורמטיביים מכל שכבות האוכלוסייה, אנשי אקדמיה, אנשי ציבור ועוד, אשר צורכים קנבוס בשעות הפנאי – אותם אנשים נורמטיביים שלא מבצעים עבירות נלווית ושזוהי עבורם עבירה בודדת, אנשים אשר לא מקיימים אורח חיים עברייני אינם צריכים להיתפס בעיני החוק כעבריינים."

ח"כ דב חנין: אנחנו לא מציעים מהלך שיעודד את השימוש בקנביס ולא הצהרה חברתית שמעודדת שימוש בקנביס. ההצעה מונעת הפיכה של אנשים בוגרים ונורמטיביים לעבריינים בעייני החוק. ההצעה הזו תאפשר המשך של החיים הרגילים ותמנע את הפגיעה בהם כתוצאה מרישום פלילי.

ח"כ תמר זנדברג: ממשלת ישראל מכירה בעובדה שאנשים שמעשנים קנאביס בשביל הכי הם לא פושעים ולא עבריינים. חל מפנה משמעותי מאוד בציבור, בממשלה ובכנסת והיום אנחנו אומרים הגיע הזמן לשנות כיוון ולא להפליל בכוח לפי חוק מיושן שלא מתאים למציאות.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן השיב: הכנסת דנה ועוסקת בנושא שנים רבות. אבל מדובר בנושא כבד משקל שעוסק בחיי אדם ממש. הלגיטימציה שאנחנו שומעים בשנים האחרונות והמיתוג הרפואי של הקנאביס יצרו זילות על כל הנושא שיש לו השלכות חמורות. אני פגשתי מאוד בני נוער שהתמכרו לקנאביס וזה פגע בהם גם פיזית וגם בעתידם. פנה אלי אבא שבנו התאבד בעקבות התמכרות לקנאביס. לא במקרה רוב מדינות המערב עד היום לא הלכו ללגליזציה. חברי כנסת מגישים הצעות חוק מופקות וחסרות אחריות.

תגובות

מומלצים