המחלקה הפעילה ביותר במדינה

רק לפני ארבע שנים נרשם במחלקת אא"ג ברמב"ם היקף פעילות נמוך מהממוצע הארצי, אך בשלוש השנים האחרונות מדובר במחלקה הגדולה והפעילה ביותר בארץ, אז מה הסוד? הכל שאלה של סדר עדיפויות.

14.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המחלקה הפעילה ביותר במדינה

מחלקת אא"ג - ניתוחי ראש צוואר ברמב"ם, היא המחלקה עם היקף הפעילות הגדול ביותר בתחומה בארץ, כך עולה מדו"ח משרד הבריאות לפעילות מערכת הבריאות לשנת 2015 שהתפרסם לאחרונה.

על פי נתוני המשרד, המחלקה ברמב"ם שומרת על ההישג הזה זו השנה השלישית. הנתון הזה מרשים עוד יותר, כאשר לוקחים בחשבון את מספר מיטות האשפוז במחלקה, המהווה שליש מכמות מיטות האשפוז במחלקות בבתי חולים בסדר גודל דומה בארץ.

על פי המדדים שנכללו בדו"ח, מחלקת אא"ג ברמב"ם מוקמה במקום הראשון בכל מדדי הפעילות הארציים. במספר האשפוזים, הראו הנתונים כי מעל 2,700 מטופלים אושפזו במחלקה באותה השנה. בנוסף, מעל 2,400 ניתוחים אלקטיביים בוצעו ב-2015 ברמב"ם, כמעט פי שניים יותר מכל מחלקה אחרת בארץ, ופי 3.1 מהממוצע הארצי. כמו כן, מעל 20,000 מטופלים נבדקו במהלך השנה במרפאות. למרות הגידול התמידי בהיקף הפעילות במחלקה, מצליח הצוות הרפואי לשמור על איכות טיפול ושרות גבוהים. רמת שביעות הרצון של המטופלים במחלקה עמדה על 95%, כאשר גם במקרה הזה מדובר במגמה  שנמדדת זאת השנה השלישית.

"לפני ארבע שנים נפח הפעילות של המחלקה ברמב"ם היה שווה לממוצע הארצי", מסביר פרופ' זיו גיל, מנהל מחלקת אא"ג-ניתוחי ראש צוואר בביה"ח, "באמצעות מהפיכה בתפיסת השרות המציבה את המטופל בראש סדר העדיפויות, בעזרת שינויים באופן הטיפול ובעקבות פתיחת המרכז הרב-תחומי למחלות הראש והצוואר, הצלחנו לייעל את הפעילות, תוך הקפדה על רמת מקצועיות ואיכות טיפול ללא פשרות. הנתונים שהדו"ח מציג הם חסרי תקדים במערכת הבריאות ברמה הארצית והם מדברים בעד עצמם. גם בשנת 2016 כל המדדים עלו ביותר מ- 20% והצמיחה נשמרת. להיות ראשון זה מחייב", מסכם פרופ' גיל.
                
מחלקת אא"ג ניתוחי ראש צוואר ברמב"ם עוסקת באבחון, טיפול ושיקום של מחלות ממאירות ושפירות של גידולי ראש צוואר בשיטות העדכניות ביותר. במחלקה ניתנים שירותים ייחודים במערכת הבריאות בישראל, בניהם: ביקורת מרפאה וקביעת טיפול על ידי צוות רב תחומי במסגרת המרכז היחידי בארץ למחלות הראש והצוואר, שירות בחירת מנתח ללא תשלום ושירות אחות מנהלת מקרה אישית, לכל מטופל, לבטיחות ונוחיות החולה ומשפחתו.

המחלקה גם מתבלטת לטובה במספר הפרסומים המחקריים ובשאר מדדי איכות כמו: אחוז נמוך של אשפוזים חוזרים, זמן אשפוז ממוצע קצר, זמני המתנה קצרים לניתוחים , זמן המתנה לתור לרופא מומחה של ימים ספורים, פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך ועוד.

חדר ניתוח

תגובות

מומלצים