צלילי טבע במגידו

אירועי צלילי טבע במגידו שכבר הפכו להיות מסורת באביב, בתזמון קסום בין כמעט סוף פריחת הרקפות והכלניות, שיא לבלוב השקדיות ותחילת הפריצה של התורמוסים הכחולים-סגולים. כל יופיו של הטבע.

14.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צלילי טבע במגידו

חודש של אירועי תרבות ואמנות במועצה האזורית מגידו, רק שעה נסיעה מגוש דן. השנה מציעה המועצה האזורית מגידו 3שבתות של עניין, תרבות ואמנות לקהל אוהבי הטבע והפריחה המבקר במרחב הביוספרי מגידו בתקופת האביב.

האירועים השנה נערכים תחת צל המאבק הציבורי של תושבי המועצה האזורית מגידו לסיכול תכניתו של ראש עריית יוקנעם עילית המעוניין לספח יישובים שלמים ומאות דונמים משטחי המועצה כדי להרחיב את הבנייה בעירו.(ראה הרחבה בהמשך). הכניסה לכל המתחמים – חינם. (18/3 עד ה 8/4)

"צלילי טבע במגידו"  2017:
18 למרץ "בתים פתוחים" ביוקנעם מושבה. אירוע מסורתי הנערך לקראת הפסח ובמסגרתו מארחים אמנים ויוצרים תושבי המושבה הוותיקה את הקהל הרחב בבתיהם הפרטיים.  בין המציגים השנה: אמני רקמה, סריגה, צורפות, אפיית בוטיק, מתנות לחג הפסח, ציור, קרמיקה, זכוכית, אופנה, טיפולי שיאצו קצרים, פינת חי לילדים, מופע לזכרו של אריק איינשטיין בבית העם ועוד ועוד (כ 35 בתים פתוחים. מפה תחולק בכניסה ליישוב. 10:00-16:00) 

25 למרץ – "חיבורים במרחב" – אירוע הפתיחה למיזם האמנות החדש במרחב. הפנינג יצירה ואמנות סביבתית ביער הקיבוצים לכל המשפחה. כולל הופעות מוזיקה איכותית. הפעלות לילדים ותצפית נוף נפלאה על המרחב הביוספרי מאנדרטת הקיבוצים הסמוכה. (10:00-16:00)

8 לאפריל – יריד "משלנו" בקיבוץ מגידו. אירוע מסורתי המציג לציבור את כלל פעילויות הנופש, התיירות, אמנים ותוצרת מקומית. השנה מתארח היריד בקיבוץ מגידו ובמסגרתו שלל פעילויות לכל המשפחה (11:00-16:00).
איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו: "אני מזמין את הציבור הישראלי לחגוג ולחוות את האביב ואת ההתחדשות הממתינים לכם במרחק שעה נסיעה בלבד ממרכז הארץ. השנה נשים דגש על שילובים ייחודיים של ערכי טבע, סביבה ונוף עם אמנים במגוון תחומים: אמנות, מוזיקה, פיסול. כל הטוב של מגידו על מרבד מרשים של פריחה והתחדשות".

מה הוא מרחב ביוספרי?

מרחב ביוספרי' משלב בין שטחים שמורים, בהם אסורה כל פעילות למעט שימור וכמובן – שמורות טבע, לבין שטחים לפיתוח והתיישבות. המרחב הביוספרי  עונה על שורה של קריטריונים אקולוגיים ותכנוניים השומרים על ערכי טבע מגוונים, כולל פיתוח בר קיימא, במטרה לאזן בין צרכי הקהילה העכשוויים והעתידים,  בדגש על שמירת האזור, ושמירת הטבע באזור למען האדם, למען הדורות הבאים ולמען הטבע עצמו.

נשמע מבלבל? במרחב הביוספרי מגידו , שהוכר על ידי ארגון אונסק"ו כחלק מרשת עולמית של שמורות ביוספריות הכוללת למעלה מ 500 אזורי  טבע ומגורים בכל רחבי העולם מפוזרים ישובי המועצה האזורית מגידו בין מרחבי יערות, חלקם יערות אורנים שנטעו ע"י ההתיישבות הציונית וחלקם משמרים את יער האלונים המקורי שצמח ושגשג על הגבעות ובעמקים במשך אלפי שנים. נחלים שוטפי מים, כנחל הזורע ונחל דליה זורמים בעמקים ואף בקרבה לבתי הקיבוצים והמושבים באזור. אוצרות הטבע של המרחב הביוספרי מגידו, לצד האנשים החיים במרחב מזמינים את הקהל הישראלי להכיר את אוצרות הטבע של האזור, לטייל במסלולי הטבע השונים וליהנות מהיצירה, האמנות והתוצרת של האזור

הרחבה לגבי המאבק הציבורי בתוכנית של עיריית יוקנעם עלית:

האירועים השנה נערכים תחת צל המאבק הציבורי של תושבי המועצה האזורית מגידו לסיכול תכניתו של ראש עריית יוקנעם עילית. ראש העיר מעוניין לספח יישובים שלמים ומאות דונמים משטחי המועצה כדי להרחיב את הבנייה בעירו. יישום התכנית ייפגע במרחב הביוספרי  ויגרום לנזק סביבתי גדול. התושבים מתנגדים לתכנית ונחושים לעצור אותה. לדבריהם, המועצה האזורית מגידו היא בית- ובית לא מחליפים, "זו הקהילה שלנו, כאן גדלנו, וכאן מתחנכים ילדנו. לא ניתן יד להרס הסביבה ולא נהפוך לעוד שכונה של יקנעם". גם בקרב מקבלי ההחלטות נשמעה ביקורת רבה כלפיי התכנית שמאיימת על האזור כולו.

יער הרקפות

צילום רן פרץ

תגובות

מומלצים