יום עיון מחוזי של התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון

בטמרה התכנסו כ 160 משתתפים מ-42 ישובים מכל רחבי הצפון ולקחו חלק בכינוס שהתקיים בסימן הערכה והוקרה לאחראי המענים ב- 270 התוכניות המופעלות למען ילדים ונוער בסיכון ברשויות.

15.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יום עיון מחוזי של התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון

יום עיון מחוזי של התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון נערך אתמול במתנ"ס בטמרה, בברכתה ובחסותה של ד"ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז ויו"ר הוועדה המחוזית לילדים ונוער בסיכון צפון א' .

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי 160 משתתפים מ-42 ישובים מכל רחבי הצפון לקחו חלק בכינוס שהתקיים בסימן הערכה והוקרה לאחראי המענים ב- 270 התוכניות המופעלות למען ילדים ונוער בסיכון ברשויות בצפון א'.

 ד"ר אורנה שמחון ציינה כי התכנית הלאומית מהווה כוח מניע חשוב בכל הנוגע לאיתור, מניעה וטיפול בילדים ונוער בסיכון.

לדבריה, התכנית הלאומית מבססת תהליכים בין מקצועיים ובין משרדיים לצד הטמעת מנגנונים חשובים, שפה משותפת וכלים מקצועיים.

עוד הוסיפה כי  התכנית הלאומית לא הייתה קורמת עור וגידים ללא העשייה והתרומה של כל נציגי משרדי הממשלה השותפים אשר רואים עצמם מחויבים לעשייה למען לילדים בסיכון וכי היא מקווה כי התכנים שעלו בכינוס יהוו תשתית להמשך שיח בין כל השותפים המשפיעים על הטמעת מנגנוני התכנית הצפון.

ראש עיריית טמרה, ד"ר סוהיל דיאב, שלח את בירכתו לקיום הכינוס ולהמשך ביסוס התכנית הלאומית בטמרה וקידם בברכה חמה את המשתתפים .

נשאו דברים: אמיר מיכאל, מפקח המחוז, סאלח חיג'אג'י, ממלא מקום ראש העיר תמרה, מוחמד שמא, ראש מינהל החינוך וגב' מימי אקרמן ממטה התכנית 360 אשר נתנה סקירה על קידום התכנית הלאומית ועל כיווני הפיתוח העתידיים.

הממונה המחוזית, ד"ר טניה לוי, הציגה את תפקידו של אחראי המענה על היבטיו השונים כמוביל פרואקטיבי של שינוי למען ילדים בסיכון וציינה כי מטרת היום היא ללמוד, ללבן, לברר ולבחון מחדש מה ניתן לעשות כדי לאמץ תכנים ושיטות הרלוונטיים לביסוס מנגנוני התכנית הלאומית, ועל מנת להבטיח שהילדים המטופלים בתכניות והוריהם יוכלו לקבל את המקסימום הנדרש.

המשתתפים האזינו להרצאתו המרתקת של ד"ר שמעון אזולאי על הקשר בין יצירת מרחבי משמעות למען ילדים בסיכון. לאחר מכן התחלקו ל- 5 מושבים שעסקו במשמעות המפגש בין המנגנונים של 360 ובין הפרקטיקה המתקיימת במסגרת הפעלת התוכניות ביישובים.

אחראי המענה מהיישובים עם המנהלים היישובים הציגו את "חכמת השדה". במסגרת המושבים הוצגו נקודות המוצא השונות של כל אחד מהיישובים, וכיצד אחראי המענה מוביל את הצוות המלווה והמענה עצמו: תהליכים, דילמות, שתופי פעולה, הצלחות, השפעות הדדיות שנוצרות בשטח ועקרונות עבודה ללמידה.

בסיום היום נערך טקס חלוקת תעודות הערכה והוקרה לאחראי המענים. המנהלים היישובים הגישו תעודות הערכה והוקרה לכל אחראי המענה. תיכלול , הפקה וארגון : ד"ר טניה לוי , ממונה מחוזית, התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון- צפון א' .            

הכינוס
                               

תגובות

מומלצים