אושר סופית נציג מיעוט במועצת מקרקעי ישראל

מוצע כי אם לא מכהן כנציג הממשלה במועצת מקרקעי ישראל חבר מן האוכלוסייה הערבית, דרוזית או צ'רקסית, תמנה הממשלה בנוסף על נציגיה הקיימים, חבר מקרב אוכלוסיות אלה, כנציג השר לשוויון חברתי.

15.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר סופית נציג מיעוט במועצת מקרקעי ישראל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רשות מקרקעי ישראל (תיקון מס' 13), התשע"ז-2017.

בעת סיום כהונה של נציג כאמור, ניתן יהיה למנותו לכהונה נוספת או למנות נציג אחר תחתיו, רק בחלוף 45 ימים, שבהם תינתן לממשלה שהות למנות נציג מקרב אותן אוכלוסיות מבין נציגי הממשלה הקבועים בוועדה.

ח"כ יוסף ג'בארין אמר: "הרובד הראשון ואולי היותר ברור, כמה זה ייצוג הולם. ואני מניח שאפשר כאן להגיד שאם לוקחים את העובדה שהציבור הערבי בישראל מהווה כ-20% מאוכלוסיית המדינה, סביר לבקש או לדרוש ייצוג שיגיע לפחות לכ-20%, במיוחד בגופים הציבוריים הכלל-חברתיים שבעצם משפיעים על כלל קביעת המדיניות בתחום מסוים, לענייננו מועצת מקרקעי ישראל זה בטח אחד הגופים הללו שמתווה את המדיניות בתחום הקרקעות בישראל. ולכן, אין ספק שלגוף כזה קיים רציונל מאוד חשוב ומשמעותי לצורך בייצוג של הציבור הערבי.

הרובד השני, וככה אני מתחבר לחקיקה המוצעת, הרובד השני של הייצוג ההולם מעלה את השאלה מיהו הנציג. האם מספיק שיהיה אדם ערבי בגוף מסוים כדי שימלא את הפונקציה הזו של להיות נציג של קבוצה, והחוק הזה לא מבטיח נציגות אותנטית לציבור הערבי."

ח"כ אחמד טיבי: "פעם הממשלה אמרה שהיעד שלה הוא 10%, מזמן, זַמַן.  אבל אנחנו 20% מהאוכלוסייה. כיום אנחנו 9.9, משהו כזה, בשירות הציבורי, אבל יש אזורים, מקומות, גם בסקטור הפרטי, בהיי-טק, עדיין האחוז הוא נמוך. 

אנחנו רוצים שהנציג הערבי יהיה נציג שהציבור הערבי מקבל אותו, לא פקיד ממשלתי. אגב, אני רוצה לומר, גם בצער רב, לעתים נציגים כאלה, שהם פקידי ממשלה ערבים, לא תמיד הם יותר טובים ממקביל יהודי".

בקריאה שלישית תמכו 33 ונמנו 8.

תגובות

מומלצים