אושר פטור מתשלום דמי ביטוח לתלמידי על יסודי ותלמידי ישיבות

מוצע לעגן בחוק הביטוח הלאומי הסדר שקיים היום בתקנות הביטוח הלאומי ולפיו תלמידי כיתות י' עד י"ב שטרם מלאו להם 19 שנים והם לומדים במוסד חינוכי על יסודי - יהיו פטורים מתשלום דמי ביטוח לאומי

16.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אושר פטור מתשלום דמי ביטוח לתלמידי על יסודי ותלמידי ישיבות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - פטור מתשלום דמי ביטוח לתלמיד על יסודי), התשע"ז-2017 של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויגאל גואטה.

בדברי ההסבר נכתב: "לשון החוק כמו גם כוונת המחוקק ברורה ופשוטה, היינו, היינו כל תלמיד באשר הוא, במוסד חינוכי על יסודי, שהכנסתו עומדת בדרישות החוק, וטרם מלאו לו 19 שנים, פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, ללא פרשנויות.

בחוזר מנכ"ל מתאריך כ"ו אלול תשע"א (09 דצמבר 2012) נכתב כדלהלן "הערה בימים אלה נשלמות ההכנות להכנסת הפטור למערכת הממוכנת, בכל אופן הפטור יינתן באופן אוטומטי יחד עם קליטת קבצי התלמידים העל יסודיים ממשרד החינוך".

פרשנות הסעיף והוספת המילים בחוזר האמור "ממשרד החינוך", על ידי נתינת פרשנות מוטעית לכוונת המחוקק, מפלה דה פקטו כל תלמיד ישיבה ובת סמינר, במוכר שאינו רשמי, אשר הינם תלמידים לכל דבר ואינם מחויבים בתשלום דלעיל, ומחויבים בכל זאת בתשלום זה עקב כך שאינם תחת משרד החינוך.

מאחר והמדינה הכירה בזרם חינוך זה, מגבה אותו, ותומכת בו, ומממנת אותו לפחות חלקית. כמו גם שעובדתית הינם תלמידים לכל דבר והרציונל שעובד בבסיס התקנה תקף לגביהם, אין הסבר לחיוב מוטעה זה מלבד הפליה לשמה. בהצעת חוק זו באנו לתקן עיוות זה, ולהביא לידי ביטוי את דברי החוק וכוונת המחוקק ככתבם וכלשונם, ולהסיר האפליה הלא עניינית זו על ידי תשובות לקוניות ושרירותיות."

ח"כ מלכיאלי: כשהושבעתי לכנסת אמרתי שבכוונתי לעסוק בבני הישיבות שמופלים לרעה מול החינוך הממלכתי. ההצעה הזו מציעה להשוות את תנאיהם של תלמידי הישיבות לקבל פטור מהביטוח הלאומי עד סוף י"ב או גיל 19.

39 תמכו 7 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה

תגובות

מומלצים