באים לקראת מקבלי הבטחת הכנסה

הזכאים לקצבת הבטחת הכנסה יוכלו להסתייע גם בתמיכה כספית גבוהה מהמשפחה וימשיכו לקבל את הקצבה, יחיד יוכל לקבל סיוע של עד 3,000 ₪, משפחה תוכל לקבל סיוע של עד 4,500 ₪.

16.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
באים לקראת מקבלי הבטחת הכנסה

שר העבודה והרווחה חיים כץ מניח הצעת חוק ממשלתית; מקבלי קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח  הלאומי יוכלו לקבל תמיכות כספיות גבוהות ועדיין להיות זכאים לקצבה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: " המטרה שלנו היא להפריד ככל הניתן בין זכאותו של אדם לקבל סיוע מהמדינה לבין התמיכה שניתנת לו ממשפחתו או מיכולת ההשתכרות שלו.

לאחר שהורדנו משמעותית את המס שמוטל על אמהות חד הוריות המקבלות קצבה מהביטוח הלאומי ומבקשות להשתלב במעגל התעסוקה מ- 60% ל- 25% אנו מקדמים צעד נוסף שיאפשר למקבלי הקצבאות לעלות את רמת חייהם מבלי לאבד את הזכאות לקצבה".

ביום א' הקרוב, צפויה ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר תיקון לחוק הבטחת הכנסה הקובע כי הזכאים לקצבת הבטחת הכנסה יוכלו להסתייע גם בתמיכה כספית גבוהה מהמשפחה או מקרובים, וימשיכו לקבל את הקצבה- בדר"כ התמיכה הכספית ניתנת לצרכים שונים כמו שכ"ד, משכנתא, קיום שוטף ועוד.

סכום התמיכה הכספית הקבועה שמקבלי הקצבה יוכלו לקבל מהזולת, מבלי שתופחת הקצבה יעלה לפי ההצעה באופן הבא:

יחיד – יוכל לקבל סיוע של עד 3,000 ₪.

משפחה – תוכל לקבל סיוע של עד 4,500 ₪.

עד כה, יחיד מתחת לגיל 55 יכול היה לקבל סיוע עד 484 ₪ בחודש בלבד מבלי שתפגע קצבתו ואילו יחיד מעל גיל 55 רשאי היה לקבל עד 1,257 ₪ בלבד.

כמו כן, משפחה בה הזכאי מתחת לגיל 55 יכולה הייתה לקבל סיוע עד 677 ₪ בלבד ואם הזכאי במשפחה היה מעל גיל 55 הם היו יכולים לקבל סיוע עד 1,644 ₪.

בהתאם להצעה האמורה, סכום הסיוע המותר יעלה בסכום משמעותי מאד. תיקון החקיקה שגובש מתבסס על ההנחה שקצבת הבטחת הכנסה אינה מספקת למילוי כל הצרכים השוטפים, ומי שנזקק לתמיכה קבועה כלשהיא בסכום סביר – לא תפגע זכאותו לקצבה.

להלן מספר דוגמאות:

יחיד מתחת לגיל 55 המקבל תמיכה של 3,000 ₪ ממשפחתו:  המצב כיום – אין זכאות לקצבה כלל.

  לאחר תיקון החוק – יקבל קצבה מלאה בסך 1,730 ₪

 הורה יחיד מתחת לגיל 55 עם ילדים, המקבל תמיכה של 4,000 ₪ ממשפחתו: המצב כיום – זכאי לקצבה בסך 50 ₪

  לאחר תיקון החוק – יקבל קצבה מלאה בסך 3,373 ₪

זוג מתחת לגיל 55 עם ילדים, המקבל תמיכה של 4,000 ₪ ממשפחתו: המצב כיום – אין זכאות לקצבה כלל.

 לאחר תיקון החוק – יקבלו קצבה מלאה בסך 2,897 ₪

תגובות

מומלצים