בקרוב יועברו לנצרת עילית שלושה מפעלים של התעשייה הצבאית

18.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות קיימה ישיבה בעיריית בנצרת עילית, החוגגת השנה 60 להקמתה. על פי נתוני העירייה בעיר חיים 51 אלף תושבים, 50% עולים חדשים שהגיעו החל משנות ה-90' ממדינות בריה"מ ומדברים בה מעל למאה שפות שונות.

יו"ר הועדה ח"כ אברהם נגוסה שיבח את ראש העיר וציין כי ניסיונו כמנכ"ל משרד הקליטה וכמנכ"ל הכנסת יאפשר לו למנף את העיר ולהיאבק למען תושביה. "יש כאן עיר שכל הערים יכולים ללמוד ממנה איך לקלוט עלייה ואיך לתאם שיתוף פעולה משרדי שונים. יש כאן עולים חדשים מכל העולם, אך יש לוודא שהתוכנית לקידום שילוב יוצאי אתיופיה תבוצע בשטח וכי התמיכה לבני המנשה תונגש לעולים בעיר". ח"כ נגוסה קרא למשלה לתת הטבות מיוחדות לעיר על מנת לחזק את קליטת העלייה ובנוסף להוריד את המכסה הדרושה לפתיחת כיתת אולפן מ-25 תלמידים ל-10 תלמידים.

ראש העיר רונן פלוט סיפר כי העיר בדרך לקלוט 110 איש מבני המנשה וכי העיר פתוחה בפני כל עולה שרוצה להגיע אליה. "אנחנו שואפים שנצרת עילית תהיה העיר קולטת עלייה מספר 1" ציין פלוט. "בזכות העלייה הכפלנו את כמות התושבים ואנחנו חייבים להכפיל אותה פעם נוספת. הבעיה שלנו היא שהצעירים עוזבים את העיר". לדבריו העיר יכולה למשוך צעירים כיוון שהדיור בר השגה ושכירות עולה לכל היותר 2000 ₪. פלוט הוסיף כי אין אבטלה בעיר וכי על פי הוראת שר הביטחון שלושה מפעלים של תעשייה צבאית יועברו אליה מתל השומר, צריפין וחיפה.

ח"כ קסניה סבטלובה: "הממשלה צריכה לחבר את הפריפריה למרכז, אנחנו לא מדינה גדולה ולכן אין סיבה שתהיה פריפריה. עליה לתמוך בעולים שמגיעים לכאן. כולנו יחד צריכים להתגייס לעצור את העזיבה של העיר על ידי צעירים".

ח"כ מוטי יוגב: "המשימה הגדולה של העיר היא חיזוק דמוגרפי וחוסן חברתי. נצרת עילית נוצרה כעיר מחוז על מנת לייעל את הגליל מתוך החזון של בן גוריון. עלינו כוועדה לפעול לחזק את העיר ואני אעשה זאת באופן אישי אל מול הסגל של רה"מ".

דיאנה ארליך, משרד החינוך: "השפה היא דבר בסיסי ובדמנו והיא זו שמאפשרת תעסוקה של עולים" היא הוסיפה כי מחודש ספטמבר נפתחו בנצרת עילית 3 כיתות אולפן ובדצמבר צפויים להיפתח 3 כיתות נוספות.

תגובות

מומלצים