התנגדות נחרצת להעברת מושב אליקים לתחום שיפוט יוקנעם עילית

במכתב חד משמעי שהוציאה האגודה לראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, הודיעו אנשי היישוב כי הם מתנגדים באופן נחרץ וחסר פשרות להעברת המושב אליקים לתחום השיפוט של יוקנעם עילית

19.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התנגדות נחרצת להעברת מושב אליקים לתחום שיפוט יוקנעם עילית

עוד צוין במכתב כי אנשי היישוב והוועד יפעלו בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית ויעשו את כל הנדרש על מנת להסיר האיום של עיריית יוקנעם על מושב אליקים.

לדברי האגודה המושב נמצא בהליכים תכנוניים וקנייניים הנוגדים לחלוטין הוצאת המקרקעין מאחזקתו ולפיכך לא יסכימו לכל מהלך שיפגע  בהליכים הללו.

בנוסף שיגר השבוע חולבסקי אגרת לאנשי היישוב אליקים ובה כתב, שיוזמת הסיפוח של ראש עיריית יוקנעם עילית לקרוע את המושב מהמועצה ולהפכו לשכונת צדדית בתוך העיר, תשים סוף למסורת ארוכת השנים של אליקים כמושב, ותפקיר למעשה את גורלו של המושב...

חולבסקי פנה לתושבים אישית וציין כי בשנים האחרונות המועצה השקיעה כספים ומשאבים רבים, בחיזוקו של המושב, ובחיזוק התשתיות החינוכיות והאזרחיות שבו. הוא כתב כי הוא מודע לכך שחוסר הוודאות בנוגע לעתיד מהווה קרקע פורה לאישי ציבור ולאינטרסנטיים ציניים "לפזר הבטחות ריקות מתוכן, שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר."

חולבסקי הציג באגרת רשימה ארוכה של תקציבים הישגים ופרויקטים שהוביל וקידם במושב בשנים האחרונות, בהשקעה של מיליוני שקלים. "אנחנו עסוקים בעשייה ולא בפיזור הבטחות", כתב.
 

חולבסקי אף אמר כי מהיום שנכנס לתפקידו לפני כשלוש שנים, הוא שם את אליקים "בראש סדר העדיפויות" שלו, וכי המחויבות שלו למושב ולתושבי המקום איננה מוטלת בספק. ראש המועצה האזורית מגידו הדגיש כי הוא יוזם ומלווה מקרוב כל תכנית וכל רעיון לפיתוח ולשדרוג המקום. תושבים רבים הגיבו לאגרת והביעו התנגדות נחרצת לרעיון הסיפוח וחזקו את וועד המושב על המכתב ששגרו השבוע.


חולבסקי חתם את המכתב בדברים הבאים ורשם: "המזימה לקרוע מאתנו אלפי דונמים ולספח את יישובינו-לא תצליח. זו מלחמה על הבית, על הצביון והעתיד של כולנו. על מרקם החיים והעתיד של ילדנו, ועל כוחנו כקהילה לשמר ולהגשים את מה שדור המייסדים חלם להשיג ולממש".

אליקים

צילום: רמי שדה

תגובות

מומלצים