השאלות שצריך להגיש לממונה על התאגידים משה גראזי

הגיע הזמן להתעורר למציאות החדשה בה מובלים תושבי דאלית אל כרמל ועוספיה בכל הקשור לתכנון ובניה חוקים חדשים וכניסת התאגיד, אם דליה תתנגד תתקע את כניסת התאגיד לכרמל.

20.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השאלות שצריך להגיש לממונה על התאגידים משה גראזי

תוכניות הממשלה בתקציב 2017 ו- 2018 והשאלות שצריך להגיש לממונה על התאגידים וצריך לקבל עליהן תשובות לפני שמחליטים על כניסה לתאגיד, ייעול מבנה תאגידי המים והביוב.

הקמת תאגידי המים והביוב נועדה לתת מענה לכשלים המבניים במשק המים העירוני שאופיינו בגירעון השקעות חמור בעיקר בתחום הביוב.

הגירעון בהשקעות, אשר עמד על כ 10 מיליארד ש״ח, נבע בעיקר משימוש בכספים שנגבו עבור מים לצורכי עירייה אחרים כמו גם מגביית חסר.

הרפורמה במשק העירוני נשאה פרי וניתן לראות כי הקמת התאגידים הביאה לתנופת השקעות בתחום המים והביוב תוך צמצום פחתי מים, ירידה במספר התקלות, הגברת החיסכון בצריכת המים ועוד.

מד מיםיחד עם זאת, מצב הדברים הנוכחי אינו אופטימלי בשל קיומם של תאגידים רבים לצד מחלקות מים עירוניות לא מעטות, המעמיסים יחד עלויות עודפות על המשק.

משק המים והביוב העירוני מקיף פעילות כלכלית ואספקת שירותים בהיקף שנתי של למעלה מ 5- מיליארד ש״ח.

בהתאם להוראות חוק תאגידי המים והביוב, הרשויות המקומיות מחויבות לנהל את משק המים והביוב שבתחומן באמצעות תאגיד המים והביוב. חובה זו חלה עליהן החל מחודש יולי 2007 .

נכון להיום קיימים 56 תאגידי מים וביוב המספקים שירותים לכשבעה מיליון תושבים.

לצורך הגברת היעילות במשק המים העירוני בשנתיים האחרונות לא הוקמו תאגידים חדשים, אלא צורפו כעשר רשויות לתאגידי מים קיימים וכתוצאה מכך הצטמצם ל 26 מספר הרשויות המקומיות שלא מילאו את הוראות החוק וטרם העבירו את ניהול משק המים והביוב שבתחומן לידי תאגיד.

עיקר הפעילות במהלך שנות התקציב 2017 ו 2018 תתמקד בהמשך תמיכה בצירוף רשויות לתאגידי מים לצורך שיפור ושדרוג התשתיות ולהעלאת רמת השירות לצרכנים.

כמו כן, תינתן תמיכה בהצטרפות של תאגידים וספקי ביוב אחרים לחברות ביוב בהתאם להחלטת הממשלה המפורטת לעיל.

הכרמלעל המועצות בכרמל בדליה ועוספיה לחדד את הבעיות מהן סובלים שני הישובים בפני משרד הפנים והממונה על התאגידים ברשות המים ולבקש מהם לתת פתרונות.

1.בעיית התוכניות המפורטות שעדיין לא הושלמו.

2.בעיית הבירוקרטיה בוועדות התכנון והזמן הארוך לאישורם.

3.מחוסר תוכניות מפורטות יש אלפי בניינים ללא היתרים או עם טופס 4 כתנאי בחוק התאגידים.

4.גם אם התאגיד יכנס מחר הוא לא יכול לעבוד ללא תוכניות מפורטות כי לבצע פרויקטים הקשורים לביוב ולמים גם הם צריכים היתר בנייה והם יחכו עד שהמועצות יכינו ויקבלו אישור לתוכניות המפורטות.

5.המועצות מקבלות תקציב לתוכניות מפורטות ממנהל התכנון אחת אחת. המועצות מחכות לסיים תוכנית שלוקחת שנים ואחר כך נותנים עוד תקציב לתוכנית חדשה במקום לתת במקביל לכל התוכניות ולהעסיק כמה משרדים במקביל על כל תוכניות הישוב וככה יכולים לסיים כל התכנון של הכפר בזמן קצר.

6.המצב הסוציואקונומי של שני הישובים הוא באשכול 4 הנמוך.

7הכרמל.בעיית התשלום הגבוהה של דמי ההקמה לתשתיות המים והביוב לאוכלוסייה שמעל 50 אחוז ממנה מקבל שכר מינימום ומטה.

8.איזה הטבות או תמריצים יכולים לקבל על מנת להיכנס לתאגיד כשכל התנאים מסביב יאפשרו פעולה תקינה שלו עפ"י הצעת תקציב המדינה לשנים 2017 ו- 2018 .

9.מה התקציב המיועד בתוכנית החומש של 2.4 מיליארד ₪ לתשתיות המים והביוב לשני הכפרים.

10.למה למהר לפני שמכינים את התשתית הראויה לכניסת תאגיד שיכול לעבוד בלי בעיות.

11.צריך לקבל מהממונה על התאגידים תשובה חדה ומפורשת על כל השאלות האלה ואחרים וגם שהוא יציע דרך או תוכנית למצב הקיים והמסובך אצלנו.

12.דרך אגב כל עוד חברי המועצה לא הצביעו על העברת הזכויות במשק המים והביוב בשני הכפרים לא יכנס הסכם לתוקף .

13.לא יכולים להסכים להרבה סעיפים בחוזה המוצע ע"י התאגיד, כי הוא משקף עמדת ואינטרס התאגיד ולא את הכפרים צריך לשנות בו הרבה סעיפים.

הציבור יכול לעין בקישור כללי הרשויות המקומיות ביוב תעריפים בעד שירותי ביוב שנותנת רשות מקומית בלא תאגיד הוראת שעה 2017

תגובות

4. מנסור לפני 7 שנים
אפשר שלא להתאגד
3. מואטן לפני 7 שנים
תבורכו
2. כועס לפני 7 שנים
אני חושב שגם ראשי המועצות מובלים
1. תושב לפני 7 שנים
עבודה רצינית עשיתם

מומלצים