מנציחים את הפרמדיק והמדריך שחינך וחנך דורות במד"א

טקס חנוכה לחדר הדרכה על שם הפרמדיק והמדריך אשר שטרן ז"ל שנפטר בפתאומיות מדום לב, אשר שהתחיל את התנדבותו במד"א בגיל 15 גידל משפחה שכולה מד"א והיה דמות לחיקוי למתנדבים רבים.

22.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מנציחים את הפרמדיק והמדריך שחינך וחנך דורות במד"א

טקס חנוכה לחדר ההדרכה המשופץ בתחנת מד"א ראשון לציון על שם הפאראמדיק והמדריך אשר שטרן ז"ל, הטקס התקיים בהשתתפות משפחתו וסמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין  " אשר היה פאראמדיק ומדריך שחינך וחנך דורות רבים של עובדים ומתנדבים במד"א. מקצועיותו וטוב ליבו ילוו את דורות המטפלים אותם הכשיר במרוצת השנים"

לפני כשנה נפטר פאראמדיק מד"א ממרחב איילון, אשר שטרן ז"ל שהתחיל את דרכו בתחנת מד"א בראשון לציון. אתמול התקיים הטקס לפתיחת חדר ההדרכה המשופץ שנקרא על שמו של אשר בהשתתפות אלמנתו, שרית שטרן, ילדיו, סמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה ועובדי ומתנדבי מד"א חבריו של אשר ז"ל.  חדר ההדרכה כולל כיתה גדולה ומרווחת, עם ריהוט חדש, ציוד הדרכה מתקדם ושלט הנצחה. החדר שופץ בסיוע תרומה שהתקבלה מאגודת הידידים של מד"א בצרפת לזכרו של אשר ז"ל.

משפחתו של אשר כולה מתנדבת במגן דוד אדום. שרית, אשתו משמשת כחובשת רפואת חירום ונהגת אמבולנס, בתו נויה (20) מתנדבת פעילה בתחנת מד"א בראשון לציון עוד מימיה כתלמידה בתיכון ובנו, בן (15) התחיל להתנדב לאחרונה גם באותה התחנה.

שרית, אשתו של אשר ז"ל, מספרת על חוויות משפחתיות של פעילות במד"א, על משמרות של אבא, אמא ובת וילדים שגדלו והתחברו לעשייה המשמעותית עוד מגיל קטנות ובזמן ששאר הילדים האחרים היו עסוקים בדברים שונים לחלוטין.

אשר שטרן ז"ל נולד וגדל בראשון לציון. התחיל את התנדבותו במד"א בגיל 15 בתחנת ראשון לציון ועם סיום שנת קבע בצה"ל הצטרף לשורות מד"א כעובד מן המניין. בתחילת דרכו שימש כחובש רפואת חירום ונהג אמבולנס ובהמשך כפאראמדיק ומדריך. אשר היה בין הראשונים שעבד על הנט"ן – ניידת טיפול נמרץ במתכונתו החדשה – אט"ן, וללא ספק אהב בכל לבו את עבודתו כפאראמדיק.

ב 9.3.15, לאחר משמרת ערב בה ביצע החייאה מוצלחת בגבר בן 51, חזר אשר לביתו וכשעה לאחר חצות עבר אירוע דום לב בשנתו. רק כשעתיים לפני כן ביצע החייאה במטופל וזמן כל כך סמלי לאחר מכן עבר החייאה בעצמו ע"י אשתו ובתו. מנהל היחידה לטיפול נמרץ לבבי שפגש בו באותו היום בעבודה ואמר לו לסיים את היום ולשוב הביתה, קיבל אותו חזרה לידיו כמטופל. לצערם של כולם, כשנה וחודש לאחר מכן בהן היה שרוי בקומה, ב 1.4.16, אשר הלך לעולמו.

שרית שטרן, אשתו של אשר: "אשר הוא גיבור טראגי. במשמרת האחרונה שלו הוא ביצע החייאה בבן 51. בעת שהותו של אשר בעצמו בבית החולים הוא שכב חדר ליד מי שעבר החייאה על ידו. נמשיך לפעול לזכרו ולהתנדב במגן דוד אדום כפי שעשינו כל השנים".

מנהל מרחב איילון במד"א אפי בר: "אשר היה חבר יקר שעזב אותנו בטרם עת. אני רוצה להודות למנכ"ל מד"א שנענה מידית לעניין ההנצחה של אשר וקידם אותו. כמו כן אני מודה גם לסמנכ"ל התפעול במד"א יוסי כהן ולמחלקת הבינוי של מד"א שעשו רבות על מנת שהחדר ישופץ במהירות וביעילות על מנת שנוכל לקיים את הטקס החשוב הזה במועד המתאים. אני גאה לעבוד במקום שיש בו חשיבות לזיכרון והנצחת עובדים שהלכו מאיתנו בטרם עת".

סמנכ"ל קהילה במד"א, ד"ר אלי יפה "אשר התחתן במד"א, גידל משפחה של מד"א, הילדים גדלו במד"א, הוא היה כולו ברמ"ח איבריו מד"א. הוא היה מדריך ופאראמדיק משכמו ומעלה במקצועיות וגם באנושיות. הוא חסר לכולנו. הוא מהווה דמות לחיקוי למתנדבים רבים שאיתם הוא היה בקשר והדריך וניתן להרגיש את נוכחותו יום יום."

מנכ"ל מד"א, אלי בין " אשר היה פאראמדיק ומדריך שחינך וחנך דורות רבים של עובדים ומתנדבים במד"א. מקצועיותו וטוב ליבו ילוו את דורות המטפלים אותם הכשיר במרוצת השנים. הוא האמין באמרה כי "ידע זה כוח" ודבק בכך בכל לבו. אשר גידל משפחה שבדמה זורמת העשייה למען האחר, הוא רקם סיפור שלם בביתו שלו של פעילות של הצלת חיים וזה לא עניין של מה בכך, ראוי שירבו אנשים כאלה בחברה שלנו וכולנו נקבל השראה. אני מוקיר את זכרו ואת משפחתו אשר שומרת על גחלת הזיכרון והעשייה שהייתה כה חשובה לאשר. יהי זכרו ברוך".

טקס החניכה

תגובות

מומלצים