שיתוף אקדימי בין סין לאוני' חיפה

אוניברסיטת חיפה תקים מכון לטכנולוגיות בינה מלאכותית יישומיות בסין ובחיפה בהשקעה ראשונית של כ-10 מיליון דולר

22.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

כחלק משיתופי הפעולה ההולכים וגוברים בין ישראל לסין, גם התחום האקדמי הולך ותופס תאוצה. במקביל לליווי רה"מ נתניהו לנסיעתו לסין, חתם נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין על הסכם השקעה ראשונית של כ-10 מיליון דולר להקמת מכון בינלאומי משותף ליישומי טכנולוגיית בינה מלאכותית. ההסכם נחתם עם המכון לאוטומציה באקדמיה הסינית למדעים (CASIA), והמיליארד הסיני ז'ונג צ'ינג הו (מקום 8 ברשימת האישים העשירים בסין). פרופ' רון רובין "אנו שמחים ונרגשים לרגל חתימת הסכם זה, וסמוכים כי הוא יניב פירות משמעותיים לישראל, לסין ולעולם כולו"

המכון הבינלאומי המשותף בהאנגזוו (Hangzhou) יתמקד בתחומי מחקר ופיתוח טכנולוגיות יישומיות של בינה מלאכותית, במימונו של המיליארדר הסיני ז'ונג צ'ינג הו (Zong Qinghou), אחד משמונת האנשים העשירים ביותר בסין, המחזיק בהון של כ-16.2 מיליארד דולר. ז'ונג ידוע כ"רמי לוי" הסיני, שהתחיל בלא כלום, והקים את אימפריית המשקאות הגדולה ביותר בסין- חברת Wahaha, שמהווה כיום אגד של חברות בתחומים שונים. הקמת המכון בעיר הולדתו של ז'ונג (Hangzhou), היא חלק מתוכניתו לפתח את עירו ולמצבה כעיר המובילה את תחום החדשנות בסין והוא בחר באוניברסיטת חיפה כשותפתו האקדמית.

שיתוף הפעולה עם ז'ונג מהווה אבן דרך בקידום קשרי האקדמיה והתעשייה של אוניברסיטת חיפה עם אחת החברות הגדולות והמשפיעות ביותר בסין. שיתוף פעולה זה מצטרף לקשרים ההדוקים שאוניברסיטת חיפה מטפחת עם סין, במסגרתם היא מקימה מרכז מחקר משותף עם אוניברסיטת ECNU - East China Normal University משנחאי בתחומי הניורוביולוגיה, סטטיסטיקה, ביו- רפואה ואקולוגיה.

אוניברסיטת חיפה והאקדמיה הסינית למדעים יתמקדו במכון החדש בפיתוח טכנולוגיות יישום בינה מלאכותית חדשניות במגוון תחומים, דוגמת זיהוי ומעקב אחר המבט האנושי לטובת שילובו בטלפון החכם ביישומים שונים עיבודי תמונה וביג דאטה לטובת יישומים רפואיים עיבודי תמונה מתוחכמים המעלים את רמת הרזולוציה בתמונות שצולמו במים עמוקים; זיהוי ביומטרי טכנולוגיות בקרת תנועה ועוד.

בניית המכון תיעשה על ידי קבוצת האנגזוו וואהאה Hangzhou Wahaha Group)) ותושלם בעוד כשנתיים. תחילת הפעילות המחקרית תיערך כבר עתה בקמפוסים של חיפה ובייג'ינג במקביל, באמצעות חילופי חוקרים משני המוסדות. וועדה ייעודית שתוקם תיבחר באילו פרויקטים ותחומי עניין להתמקד, ותגייס את החוקרים המוכשרים ביותר משתי המדינות.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, כיהן במשך 10 שנים כסגן הנשיא (Provost) של אוניברסיטת NYU בניו יורק (התפקיד האקדמי הכי בכיר שישראלי החזיק בו במוסדות אקדמיים בחו"ל). פרופ' רובין, אשר הקים את שלוחות אוניברסיטת NYU בשנגחאי ובאבו דאבי, מברך על המהלך ומציין כי "שיתוף הפעולה עם שותפים אסטרטגיים מהתעשיה והאקדמיה הסינית הוא חלק מהמטרות שאוניברסיטת חיפה הציבה, על מנת למצב עצמה כמוסד בינלאומי מוביל. הקמת המכון למחקר ופיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית בהאנגזוו (Hangzhou) בשיתוף ז'ונג צ'ינג הו, מהווה שיתוף פעולה שני של האוניברסיטה עם שותפים אסטרטגיים סיניים, נוסף לאוניברסיטת ECNU משנחאי. אנו שמחים על הבעת האמון הסינית באוניברסיטת חיפה, אשר מעידה על הרמה המחקרית והיישומית הגבוהה הקיימת בה, וסמוכים כי פעילות המכון תניב פירות מחקריים משמעותיים לישראל, לסין ולעולם כולו".

מר ז'ונג צ'ינג הו (Zong Qinghou), מייסד, יו"ר ומנכ"ל קבוצת ואהאה האנגזוו (Hangzhou Wahaha) בירך אף הוא על המהלך, והתמקד בתפקידה החלוצי של ישראל כ"אומת הסטראטאפ", הנמצאת בחוד החנית העולמית בתחומי חדשנות טכנולוגית: "ישראל מחזיקה באקו-סיסטם טכנולוגי ומחקרי מתקדם ביותר. בחרנו לשתף פעולה עם החוקרים המצטיינים באוניברסיטת חיפה, מאחר ואנו מאמינים שיש ביכולתם כוח ליצור טכנולוגיות בינה מלאכותית יישומיות, אשר יצעידו את העיר האנגזוו אל העתיד, ויאפשרו לה לשמש כ"עיר חכמה" ומתקדמת טכנולוגית". 

תגובות

מומלצים