לירן חסן התכניתן הדרוזי הראשון בצה"ל

לירן חסן בן 21 מכפר ג'וליס בצפון, לאחר שסיים תיכון בכפרו, עשה את הבחירה להצטרף לתכנית פעמי עתידים ועלה על דרך המלך, תואר אקדמי במקצוע טכנולוגי הכי נחשק.

23.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לירן חסן התכניתן הדרוזי הראשון בצה"ל

התרגשות רבה הייתה בטקס סיום קורס התכנות היוקרתי באגף התקשוב בצה"ל, לירן חסן מכפר ג'וליס היה בין מסיימי הקורס, לירן התכניתן הדרוזי הראשון בצה"ל.

בבית ספר תיכון בג'וליס, לירן הרחיב חמש יחידות פיזיקה וחמש יחידות מדעי המחשב, מקצועות שהוא מאוד התחבר אליהם, לאחר התיכון הצטרף לתכנית פעמי עתידים, מסלול המאפשר לבוגרי התיכון ללמוד לתואר אקדמי, לרכוש ידע ולצאת עם תואר במקצוע טכנולוגי ושם נחשף לעולם של התכנות.

לירן חסן: "אני מרגיש גאווה להיות התכניתן הדרוזי הראשון, מה שאנחנו עושים בקורס משפיע על כלל החיילים ביחידות השונות ואני מקווה ומאמין שעם הזמן אנשים רבים מהעדה יקחו חלק מהקורסים האלה ומהשירות בכלל".

לירן: "אהבתי את מקצוע מדעי המחשב והחלטתי שאני הולך ללמוד את המקצוע הזה, שמעתי על תכנית פעמי עתידים שלומדים דרכה מקצוע לפני הצבא, ואני הלכתי לשם, למדתי במשך שנתיים עשיתי חצי תואר במדע תוכנה, אז הציעו לי את קורס התכנות והגעתי לקורס".

לירן: "בקורס לומדים כל מני שפות תכנות, לומדים בצוות וכל הלימוד הוא בצורה עצמית, קורס אינטנסיבי שנמשך חצי שנה, בקורס אנחנו עושים תוכנות שבאות לשרת אל החיילים מהדרג הנמוך ועד הדרג המטכ"לי, כך שההשפעה של מה שאנחנו עוסקים בו היא על כל היחידות בצה"ל".
 
לירן
מגיע מבית ומשפחה מאוד תומכת ומעודדת, שגם בזמן של הקורס שהיה רוב הזמן רחוק מאוד מהכפר ולא השתתף בהרבה אירועים חברתיים, ההורים והמשפחה עודדו ונתנו הרבה חיזוק ,"ההורים מעודדים אותי שבחרתי במקצוע הנכון, יש לי עוד שני אחים שכבר סיימו שרות צבאי ושתי אחיות".

לירן: "הייתי ממליץ לצעירים שכדאי להם להתגייס למסלול הזה של תכנות. הקורס מקנה לי הרבה דברים ופותח לי עתיד כי המקצוע מאוד נדרש, לגבי העתיד אני חושב ללכת לסטארט אפ או לעבוד בחברה ויש סיכוי גדול שאני אמשיך בצבא".

לירן חסן

תגובות

10. אילן לפני 7 שנים
לירן התותח כל הכבוד !!
9. דרוזית לפני 7 שנים
כמה יפה
8. ענאד לפני 7 שנים
כבוד גדול
7. לנא לפני 7 שנים
דרוזי גיבור
6. משה לפני 7 שנים
דרוזים הם אחים!
5. רביע חסון לפני 7 שנים
כבוד
4. מנאל לפני 7 שנים
כל הכבוד בהצלחה
3. מהדוד מוניר לפני 7 שנים
גאים בך
2. אמל לפני 7 שנים
כבוד
1. עספיא לפני 7 שנים
כל הכבוד

מומלצים