המנהיגות שצמחה משכונת נוף לכרמל

יקנעם היא אחת הערים המובילות בישראל, וכל מי שגדל בה יודע שהכל החל עוד בהיותה של העיר מעברה בשנות ה- 50 כאשר שכונת נוף לכרמל הייתה אחת השכונות הראשונות ביישוב שהוקם ע"י עולים.

27.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
המנהיגות שצמחה משכונת נוף לכרמל

בערב מרגש שנערך בתיאטרון יקנעם, ושהתפאורה בו כללה עשרות תמונות מראשית הקמתו של היישוב ובעשורים שלאחר מכן, ואשר נערך בהנחייתו של יקיר שחף, התקיימו שני פאנלים מרכזיים עם ילדי ונערי השכונה לשעבר שגדלו בה, ואלו סיפרו על החוויות שלהם ועל הצלחתם בחייהם הבוגרים.

הפאנל הראשון התקיים בהשתתפות מנהלת אגף החינוך, ד"ר סימה ניסלבאום, מנהלת בית החינוך "אורנים", יפה ועקנין, מנהל תכנית מחוברים, מיכאל בריק, וקצינת צה"ל במיל' ותושבת השכונה גם כיום, עדן יגזאו.

ד"ר סימה ניסלבאום סיפרה על הדרך הארוכה שעברה משפחתה, וציינה שבביתה גדלו שש נפשות עם שלושה חדרים, והבית היה תמיד שמח. ד"ר ניסלבאום סיפרה שבשכונה תמיד היה כייף ומעניין, וכולם שם ראו בילדים את הדור הבא ועודדו אותם. ניסלבאום הדגישה שהיה להם את כל התנאים לצמוח. הרגע המכונן עבורה, ציינה ד"ר ניסלבאום היה כשהודיעו לה שיעבירו אותה בסוף כיתה ו' לעירוני ו' בחיפה, וכאן החל המפנה והאתגר הגדול.

ניסלבאום ציינה שאף על פי הקשיים הייתה לה מטרה נעלה לסיים תיכון עם בגרות, ולכן כל הקשיים התגמדו. ניסלבאום סיכמה וקראה לכולם לחלום והוסיפה שמי שאומרים לו לחלום ישר ישאל איפה הסולם?.  יפה ועקנין אמרה שהיא גאה שגדלה בשכונה הזאת, ועד היום שהיא נכנסת ליקנעם היא מתרגשת להעיף מבט לעבר השכונה.

 ועקנין ציינה שחברים היו לה בשפע, וסיפרה שאת חלום ההוראה שלה התחילה להגשים כבר בילדותה שעה שבשכונה בנו לקראת סוכות סוכה וזו פורקה רק בפסח, ויפה הייתה מנצלת את המבנה הארעי ללמד את ילדי השכונה. ועקנין ציינה שלגדול בחוץ עם הרבה חברים מאפשר לך לראות את הכישורים האמיתיים שלך ומעודד מנהיגות.

ועקנין קראה לצעירי השכונה להיות גאים בה כי זה הבית שלהם, ולעשות הכל שהבית הזה יהיה הכי טוב. מיכאל בריק סיפר שעלה עם אמו מאוקראינה בגיל 13.5. בריק סיפר שכילד ונער לא עניין אותו שום דבר פרט לחברים, וציין שהוא הלך לבית ספר רק בגלל החברים. בריק סיפר שאצלו השינוי קרה מאוחר,

עת החליט ללכת ללמוד במכינה אקדמאית לאחר שנים שניסה לשכנע את עצמו שהוא לא בנוי ללימודים, אבל מעולם לא ניסה. עדן יגזאו סיפרה שהיא הגיעה לשכונה בגיל 10 לאחר שעלתה מאתיופיה. יגזאו סיפרה ששירתה כקצינה בקבע, וכיום היא סטודנטית לחינוך. עדן ציינה שבשכונה יש תחושה של קהילתיות ועושר פנימי, והוסיפה שהיא למדה שבכל מצב יש אופציה לבחור בין אם להתמרמר או להיבנות ממנו, והיא בחרה להיבנות. לדבריה היא בחרה ללמוד חינוך כי חינוך נוגע בנפש האדם.

הפאנל השני התקיים עם ראש העיר, סימון אלפסי שאמר שכבוד גדול לראות אילו תושבים יצאו מן השכונה הזאת. רה"ע סיפר על גיל הנערות בשכונה, ואמר שחלום הוא חזון, ואם הוא יכול אז כל אחד יכול, ורק מי שחולם יכול להגשים. רה"ע סיפר שהוא התחיל לחלום בגיל 10 וסיפר שיצירתיות וחשיבה להשגת מטרות ביחד עם היכולות הקיימות מובילות להצלחה. רה"ע סיפר שתמיד היה לו רצון עז להצליח. בסיום דבריו רה"ע קרא לכולם לעשות הכל על מנת שלא יהיו הבדלים בין אחד לשני, והוסיף ששוויון וחברות הדדית חשובה מאוד.

רכזת תכנית משעול, כוכבה רוזנפלד סיכמה את הערב ואמרה ששמענו סיפורים מעוררי השראה של כאלו שהאמינו, עשו והצליחו, והוסיפה שכל אחד יוכל להצליח לא משנה באיזה גיל. החלק האמנותי בערב כלל צמד שירים של בוגרי להקת צעיר יקנעם, בר שרקני ואוהד ג'הסי.

ראש העיר, סימון אלפסי: "כל מי שגר וגדל בשכונת 'נוף לכרמל' זוכר ואוהב את המקום. גדלנו כאן בבלוקים עם המון ילדים, ולמרות הצפיפות הייתה תמיד שמחה. הסיפור שלי והסיפורים של כל מי ששמענו מוכיחים שמי שרוצה וחולם להצליח יגשים כל חלום. יקנעם היא עיר עם ההצלחות והישגים רבים בכל תחום, ואני הכי גאה בכך שנשארנו עיר קהילתית".

רכזת תכנית משעול, כוכבה רוזנפלד: "הרעיון היה להעלות על נס את האנשים מעוררי ההשראה שפועלים, עושים מקדמים תורמים ומאמינים כדי שנהפוך לחברה מתוקנת יותר, ולמקום שטוב יותר לחיות בו. לא יכולנו להביא את כולם ,יש רבים וטובים, בחרנו חלק מהם שהמכנה המשותף שלהם שהם גדלו בשכונת נוף לכרמל שביקנעם, והאמונה שבכל אחד ואחד טמונה היכולת להגשים חלום ולהפוך זאת למציאות. העשייה בשכונה ממשיכה, רבים מהדיירים נוטלים באחריות הקהילתית מתנדבים משתפים פעולה למען איכות חיים טובה יותר מבחינה חברתית וסביבתית. אין לי ספק שהסיפורים ששמענו הם מעוררי השראה להמשך עשייה שתטיב עם כולנו".

יקנעם

צילום: אדוט רועי  דובר עיריית יקנעם.

תגובות

מומלצים