איך שומרים על שיווי משקל בגיל השלישי?

איזון טוב משמעו היכולת לשמור על יציבה נכונה של הגוף הן בתנועה והן במנוחה, בקרב הקשישים שכיחה בעיית חוסר היציבות והנפילות שגורמות לשברים וסבל רב, בנות הגיל השלישי זכו בהדרכה איך לשמור על היציבה והתנועה.

27.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך שומרים על שיווי משקל בגיל השלישי?

צוותי כללית בבסמת טבעון והמחלקה לקידום בריאות במחוז חיפה וגליל מערבי, ערכו בבית הקשיש, שנפתח לאחרונה בכפר, פעילות לקידום בריאות בני הגיל השלישי.

הפעם נערכה פעילות שהוקדשה למניעת נפילות ויציבה נכונה, כולל הדגמה והתנסות במקום כשהמשתתפים תרגלו עם הפיזיותרפיסטית דואהר אמירה מהמכון הפיזיותרפי של כללית ברמת הדסה, כיצד לבצעם.

אחות המרפאה פירוז ארשיד הסבירה על הקשר בין מחלות וטיפול תרופתי לבין נפילות ונתנה עצות כיצד להמנע מהן ואיך להתאים את הסביבה הביתית לצרכים בגיל ה-3.

צוות כללית מקדיש רבות למניעת נפילות, שהן אחת הסיבות המובילות לניתוחים, אישפוזים, נכות ואף תמותה בגילאים המתקדמים ועל כן חשוב להעלות את המודעות לאמצעים למניעתן והפחתת התופעה.

בתום ההרצאה חולקו וורדים ומתנה אישית  לכל אחת מהמשתתפות ע"י האחות ארשיד פיירוז והמנהלת האדמינסטרטיבית חן פורקש קמה, והן ציידו בעלוני הסבר בשפה הערבית כיצד למנוע תאונות ונפילות בבית.

מפגש זה היה תחילתו של שיתוף פעולה לקידום בריאות. כבר עתה סוכם על סדנא לחולי סוכרת  שתועבר על ידי צוות רב תחומי של כללית הכולל  דיאטנית, פיזיותרפיסטית אחות ורופא.

שמירה על יציבות

תגובות

מומלצים