הכללים לבחירת חברת איטום או קבלן איטום

בכל שנה, כשעונת הקיץ הולכת ומסתיימת, עשרות אלפי משפחות ובתי עסק בישראל מבררים לגבי שכירת שירותיהם של חברה או קבלן איטום במטרה לחדש את עבודת האיטום של הגג ולמנוע רטיבות בחורף הקרוב.

28.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכללים לבחירת חברת איטום או קבלן איטום

המטרה המרכזית של עבודות איטום הינן לשמור ולבודד את החללים הפנימיים מהסביבה החיצונית. ההגדרה הטובה ביותר לתהליך של איטום היא כזו: כאשר בחוץ יורד גשם והכל רטוב מסביבנו, אנחנו והחלל עצמו נשארים יבשים לחלוטין וזו כאמור, גם המטרה של תהליך איטום גגות. בעמוד הבא בחרנו להציג בפניכם את השאלות והתשובות המרכזיות שיסייעו לכם בבחירת קבלן או חברה לאיטום גגות.

מה צריך להיות אטום?

בראש ובראשונה כשאנו בונים מבנה עלינו לוודא כי תהליך האיטום כולל איטום של הגג, כולל גינות גג, איטום מרפסות, איטום של קירות חיצוניים וכמובן חדרים עם נטייה ללחות ורטיבות כמו מטבחים, מקלחות וחדרי אמבטיה. בנוסף יש לוודא שחללים תת קרקעיים כמו מרתפים, גם הם עוברים תהליך של איטום. העבודה הפופולארית ביותר הינה איטום גגות משום שהגג חשוף באופן ישיר לנזקי מזג אוויר ומפגעים חיצוניים ולכן התחזוקה של הגג מתבצעת בתדירות גבוהה יותר בהשוואה לעבודות איטום אחרות. וכעת, לתהליך הבחירה של חברת איטום או קבלן איטום, תהליך קריטי להצלחת הפרויקט.

האם חברות איטום או קבלני איטום חייבים ברישיון?

חד משמעית כן. התעודה ההכרחית והחשובה ביותר שתהווה חלק מכריע מתהליך הבחירה שלכם הינה תעודת קבלן רשום. אמנם במגזר הציבורי חברות ובעלי עסקים דורשים תעודה זו לפני כל תחילת עבודה, אך במגזר הפרטי יש לא מעט עבודות המתבצעות ללא רישיון. התעודה מוכיחה כי מדובר בקבלן איטום מורשה, קבלן שהוא וכל העובדים שלו מורשים לבצע עבודות בגובה. חשוב להבין כי אם אתם שוכרים את השירות מקבלן איטום שאינו מחזיק ברישיון עבודה בגובה וללא תעודת קבלן מורשה וחס וחלילה משהו קורה, יש לכם חלק באשמה. שתי התעודות הללו הן תעודות הביטוח שלכם הן על תהליך העבודה עצמו, הן על רמת הגימור והן מבחינה בטיחותית שכן העבודה מתבצע בגובה.

היכן ניתן לבדוק כי הרישיון תקף?

כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי לוודא שרישיון הקבלן או חברת האיטום אכן נמצא בתוקף הוא להיכנס לאתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון. שם תוכלו לבצע חיפוש מהיר בפנקס הקבלנים לפי סיווג, שם הקבלן והענף בו הוא עוסק. קבלן שליד שמו מופיע המילה ״מוקפא״ אינו רשאי לבצע את העבודה.

מה הדגשים לבחירת חברת איטום או קבלן איטום מורשה?

אחד הדגשים החשובים לבחירת קבלן איטום היא שלב הנקרא ייעוץ איטום. על החברה בה אתם בוחרים לספק לכם ייעוץ ראשוני במטרה שתבחרו את סוג האיטום שתואם הן את סוג הגג אותו אתם אוטמים והן את הצרכים האישיים שלכם. מטרת הייעוץ הינה להתאים את מערכת האיטום המתאימה לצרכים הפיזיים של המקום. קריטריון נוסף אותו עלינו לקחת בחשבון הוא אחריות. רוב החברות המקצועיות בתחום מספקות אחריות של בין 5-10 שנים, אבל זה כבר תלוי בסוג האיטום המתבצע. יחד עם זאת, חשוב מאוד לבחון את סוג החומרים בהם עושים את האיטום וכי החברה מבצעת את העבודה על פי כל כללי הזהירות שכן לרוב מדובר בחומרים מסוכנים ורעילים.

כיצד ניתן לבחון כי האחריות אותה אנו מקבלים על העבודה תקינה ותקפה?

לאחר שווידאתם כי רישיון הקבלן בתוקף ופעיל, בקשו לראות תעודת אחריות חתומה. על התעודה חייבים להופיע הפרטים הבאים: שם הקבלן, מספר קבלן רשום, ח.פ של העסק, כתובת העסק, מספר התעודה ולמטה פירוט של מה האחריות כוללת.

לסיכום, בין אם אתם נמצאים לפני בחירה של חברת איטום גגות בחיפה, חברת איטום גגות בקריות או במרכז, חשוב לשים דגש על תהליך הבחירה שיבטיח תהליך איטום מקצועי, בטיחותי ועמיד לאורך שנים.

חברת איטום

המאמר באדיבות אתר טוב תודה

תגובות

מומלצים