ח"כ טרכטנברג תקף את מדיניות הממשלה בחינוך

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג : "כשלנו בכך שלא העלנו לראש סדר העדיפויות הלאומי את ההשקעה בחינוך, ובפרט במורים, במחנכים ובמטפלים, אנחנו רחוקים מאוד מלהקצות את המשאבים הדרושים לחינוך".

28.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ח"כ טרכטנברג תקף את מדיניות הממשלה בחינוך

ח"כ פרופ׳ מנואל טרכטנברג בטקס פרס החינוך למחנך מצטיין על שם מקס רואו ז"ל של יד הנדיב: "בימים טרופים אלה, כשמכל עבר נראה כי מתערערים היסודות התרבותיים והמוסריים עליהם גדלנו, חשוב מאי פעם להעלות על נס את החינוך ככלי העיקרי לבניית חברה נאורה וצודקת המכבדת את כל מרכיביה.

טרכטנברג התייחס לזוכים ולמעמד המורה בישראל ואמר: "תפקידו המסורתי של המורה כמקנה יידע הולך ומתמעט, שכן כיום כל ילד נושא בכיסו שער אינטרנטי לידע כמעט בלתי מוגבל. לעומת זאת תפקידו של המורה כמעצב דור הולך ומתעצם, ועל כן המורה הופך בעל כורחו למעין שליח ציבור שמופקד על עיצובם הכוללני של ילדינו. זה תפקיד שאין חשוב ממנו ואין קשה ממנו ואני משוכנע שאנחנו כחברה לא באמת מבינים את מלוא משמעות הדבר."

בסיום דבריו, תקף טרכטנברג את מדיניות הממשלה בתחום החינוך: "כשלנו בכך שלא העלנו לראש סדר העדיפויות הלאומי את ההשקעה בחינוך, ובפרט במורים, במחנכים ובמטפלים. אנחנו רחוקים מאוד מלהקצות את המשאבים הדרושים לחינוך, והדבר בולט במיוחד בגיל הרך, בו מתקבעות היכולות של כל ילד, ועל כן מתקבע גם גורלו כאדם.

אני מודה לארגון יד הנדיב, שתרם כל כך הרבה לבנייתה ולרווחתה של מדינת ישראל, ועושה גם היום מעשה, בהעניקו את פרס החינוך לארבעה מחנכים יוצאי דופן, שמהווים מופת לשליחות חינוכית צרופה".

תגובות

מומלצים