נשים במקלטים יוכלו לקבל את הבטחת ההכנסה בזמן השהות במקלט

התנאי שלפיו אישה השוהה במקלט לנשים מוכות תהיה זכאית לגמלה רק אם היא הייתה זכאית לה בחודש שקדם לשהייתה במקלט.

30.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נשים במקלטים יוכלו לקבל את הבטחת ההכנסה בזמן השהות במקלט

נשים אלה נאלצות לעזוב את מקום מגוריהן ולעיתים את מקום עבודתן, ואינן יכולות לפרנס את עצמן ואת ילדיהן בשל אופי השהות במקלט. במהלך השהות במקלט עליהן לכלכל את ילדיהן (תשלום עבור שירותי בריאות, תשלומים לבית הספר וכו'). בד בבד, ממשיכים החובות השוטפים להצטבר, והמצוקה הכלכלית גורמת להן פעמים רבות לשוב אל בן הזוג האלים.

כך, נוצר מצב בלתי נסבל, שבו נשים אשר סבלו מנחת זרועו של בן זוג אלים, נענשות פעם נוספת, ונגזרים עליהן חיי עוני ודלות. תיקון זה נועד לפתור את המלכוד בו הן נמצאות, ולאפשר לאותן נשים להתחיל את חייהן ללא בן זוגן האלים, ומבלי שמצוקתן הכלכלית תכתיב להן ולילדיהן חיים מלאי אלימות וסבל.

ח"כ זהבה גלאון: "נשים שבורחות למקלט לנשים מוכות הן מותירות מאחוריהן חיים שלמים ומחשבות איך הן ישלמו את ההתחייבויות שלהן. ההצעה מבקשת ליישר קו שנשים בכל המקלטים יוכלו לקבל את הבטחת ההכנסה בזמן השהות במקלט מה שיאפשר להן ביטחון כלכלי. העלות היא נמוכה למדינה אבל כל כך משמעותית לאותן נשים."

ח"כ עליזה לביא: "ההצעה הזו נותנת תקווה לנשים שגם ככה סיפור החיים שלהם הוא לא קל. חברה ומדינה נמדדת על היחס שלה למוחלש, למי שהגורלי לא האיר לו פנים. המוסר והאחריות החברתית נמדדים בדיוק ברגים אלו. לצערי, החברה האזרחית מקדימה את המדינה היא הקימה את המקלטים  ואחר כך באה המדינה לסייע. החוק נותן הזדמנות לנשים לפתח עצמאות כלכלית ולא לחזור למקום ממנו הן ברחו".

תגובות

מומלצים