שיטות ענישה בגן טרום חובה בדליה

הסערה בקרב הורים מדאלית אל כרמל שילדיהם נמצאים בגן טרום חובה של המועצה המקומית, בגן הנ"ל לטענת ההורים הגננת מפעילה אלימות שהיא פיתחה, הפנינו את התלונה למשרד החינוך

31.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיטות ענישה בגן טרום חובה בדליה

מכתבו של אחד ההורים והעדות של הורים אחרים שילדיהם נמצאים בגן שמנוהל ע"י המועצה המקומית דאלית אל כרמל והפיקוח של משרד החינוך, הוא דומה למספר גנים אחרים בדליה, בהם הגננת עושה מה שבא לה, כי היא מרגישה ביטחון שמחשק אותה שתמיד יגיעו לעזור לה בעת צרה.

ההתנהגות הזו לא שונה הרבה ממקרים אחרים שקרו בעבר בגנים בדליה ובכרמל, בהם גננת פגעה בילד וההורים הושתקו והסתפקו בזה שהילד הועבר לגן אחר והיום זה קורה שוב שההורים מאוד חוששים להיחשף בגלוי.

למרות הפניות לאחראים במועצה ולמפקחת על הגנים במשרד החינוך נביהה עאמר, לא נעשה דבר חוץ מהפניות לכל מני בעלי עמדה בכפר שיעזרו וישפיעו על ראש המועצה והאחראים, שהתלונות של ההורים יסגרו בדלתיים סגורות בלבד.

נביהה עאמרהורים כותבים מכתב למשרד החינוך, בו מספרים על מה שמספר להם הבן באותו גן בדליה ועל התנהגות הגננת נגדו ונגד ילדים אחרים, חלק מהילדים האלו כרגע נשארים בבית ולא הולכים עוד לגן הזה ובוחנים חלופה אחרת.

ציטוט מתוך הפניה של אחד ההורים: "הילד התלונן שהגננת מפעילה נגדו אלימות בכל מני שיטות, ענישה ישיבה ממושכת בכיסא עונש, לחיצה וסטירות על הידיים ואף התלונן הילד כי הגננת צובטת אותו באוזניים.

בנוסף הילד מתאר מקרים נוספים של אלימות ע"י הגננת לילדים אחרים בזה שבעת אלימות בין ילדים הגננת מושיבה את הילד המכה על הכסא ומאפשרת לילד האחר להרביץ לו בחזרה.

בנוסף לאלימות שמפעילה הגננת, היא לא מאפשרת לילדים להתפנות לשירותים והילדים נדרשים להתאפק משך זמן רב, בנוסף הגננת אוסרת על הילדים להשתמש בנייר טואלט מטעמי חיסכון.

נביהה עאמר שמונתה למפקחת גנים במרחב חיפה ובין היתר בישובים דאלית אל כרמל ועוספיה בתחילת שנת הלימודים 2015 והחליפה את המפקחת סנאא עבד אלחאק.

לטענת ההורים שהמפקחת נביהה לוקחת את התלונות שלהם למקום לא נכון ולא מקצועי ושהיא לא מנסה לבדוק לעומק תלונות ובעיקר לתת פתרונות ושהיא מתנהגת בצורה לא מקצועית.

רביע חלביחשוב לציין שבגנים המופעלים במועצות דאלית אל כרמל ועוספיה במיוחד בגני הטרום חובה נמצאות גננות שחוקות שנמצאות הרבה זמן באותו מקום ובכל גן כזה נמצאים מעל 30 ילדים, דבר שמקשה מאוד על הצוות להעניק להם חינוך לימודי והם מתעסקים יותר בנושא המשמעת ובעיקר לעצור את האלימות בין ילדים בגן.

אותה גננת מאוד מוערכת ובעלת שם טוב ובמשך השנים הרבות בעבודתה מעולם לא היו תלונות נגדה ע"י הורים או כל גורם אחר.

מכתבו של האבא שהגיע לידנו, מעיד על חוסר אונים של ההורים ובו מאשימים את המועצה והאחראים על החינוך, שהם שלא פועלים מתוך מקצועיות ושכל המטרה להסתיר את הסיפור כדי לעזור לגננת בלבד, לטענתם.

רביע חלבי יו"ר ועד הורים ישובי אמר לנו: "האירוע בגן שההורים ביקשו להעביר את הילדים שלהם לגן אחר, אירוע רגיש מאד, חובה על כולנו לטפל באירוע זה ברמת הרגישות המותאמת בלי לפגוע ולהכליל מערכת שלמה ברמת היישוב".

תמונה לדוגמהרביע:"בכל אירוע כזה נקודתי חובה לטפל ברמת צנעת הפרט ולשמור על הפרטים כמשימת קודש, חשוב לי להבהיר כי, ההורים שהעבירו את ילדיהם, באים מתוך הרגשה עמוקה שיש פגיעה ביקר להם, חובה על כולנו להבין ולהרגיש איתם את כעסם והרגשתם ולתת להם יחס ראוי".

רביע: " עוד חובה עלינו כגוף מייצג לשמוע את כלל הגורמים המעורבים באירוע מתוך אחריות והובלת הנושא בצורה מקצועית ועניינית, נושא כזה לא יכול להיות דיון בתוכנות המוצפנות וברשתות החברתיות, אסור שזה יהיה הדיון שלנו והובלת רכילות שיכול לפגוע בכלל הילדים וההורים ביישוב".

"לבקשתי כיו"ר וועד ההורים היישובי בתיאום עם וועד ההורים בגנים, ביקשתי ממנהלת אגף החינוך ברשות המקומית גב ד"ר חיה ילניק להזמין דיון דחוף מול המפקחת על הגנים ביישוב לבחינת האירוע והתנהלות הצוות בגן בצורה שקופה ועניינית ולתת לנו כגוף מייצג תשובות ברורות בעניין, בכל דרגת קושי חובה עלינו לגלות בגרות ואורך נשימה ולחתור לדיון נכון מקצועי בכל רמה".

תגובות

18. אמא לפני 7 שנים
מורה אלימה
17. ام لطفل في الروضه לפני 7 שנים
اتقوا الله باقوالكم
16. אמא לילדה בגן לפני 7 שנים
حرام عليكن خافوا الله
15. אבא לילד לפני 7 שנים
גננת למופת
14. אמא מהגן לפני 7 שנים
المعلمة مش هيك افهمتو الأطفال غلط
13. אמא מדליה לפני 7 שנים
לא לשפוט מהר
12. ام طفل في الروضه לפני 7 שנים
ام طقل في الروضه
11. הורה לפני 7 שנים
מורות שמתנהגות באלימות בחטיבת הביניים בדלית אלכרמל
10. אמא לפני 7 שנים
מורה אלימה
9. בחורה לפני 7 שנים
מדאיג מאוד מצבנו
8. מהכפר לפני 7 שנים
זה תוצאה למינויים פוליטיים ולא מקצועיים
7. בכיר לפני 7 שנים
לתבוע את הגננת הזו
6. אמא לפני 7 שנים
אמא
5. דליה מכיר טוב לפני 7 שנים
פיצול אישיות של הגננת
4. אמא לילד לפני 7 שנים
אשה שרחוקה מלהיות מחנכת
3. הורים לילד לפני 7 שנים
למה עשית את זה יא .....
2. אימא לילדה לפני 7 שנים
כולם היו מודעים ושתקו
1. محلل سياسي לפני 7 שנים
حتى ووصلو الى الرضيع

מומלצים