מראס עלי להר הכרמל

33 בני נוער ומנהיגים צעירים מראס עלי אשר במ.א זבולון , השתתפו ביום גיבוש בהרי הכרמל, יום זה הוא חלק מתכנית טיפוח וליווי קבוצות נוער מהכפר ראס עלי

01.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מראס עלי להר הכרמל

תכנית אשר גובשה עם הועד המקומי של הכפר; מחלקת הספורט והנוער, המחלקה לשירותים חברתיים והיחידה למניעת התנהגויות סיכון במועצה האזורית זבולון; אגף מצילה, במשרד לביטחון הפנים והרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול.

יום הגיבוש כלל פעולות אתגריות בטבע ודהירה על סוסים, בהנחיית אנשי מקצוע. ביום הגיבוש השתתפו בני נוער מכיתות ז'-ח', אשר נבחרו להשתתף בתכנית לטיפוח מנהיגות צעירה, אשר מלווה על ידי יאסר חסן, רכז הנוער בכפר. בני הנוער שנבחרו רוכשים כישורי חיים המאפשרים להם לקחת אחריות אישית על חייהם, לתרום לקהילה בה הם גרים ובעיקר לשתף פעולה באופן נורמטיבי ומתרים.

מודל מניעת אלימות ופשיעה של אגף מצילה פעילות אתגרית

מודל הפעילות האתגרית בים או ביבשה הוא תכנית שבמסגרתה מתנסים בני הנוער בפעילות אתגרית מאומצת בשטח פתוח כדוגמת טיפוס על קיר, ביצוע סנפלינג, עריכת מסעות ניווט, השתתפות במסעות אופניים ברחבי הארץ, משיכת חבל קבוצתית ועוד.

פעילויות הישרדות אלה מקדמות בקרב הנוער רכישת כישורי שליטה עצמית והתנהגות אחראית כלפי עצמם וקבוצתם תוך ציות לסמכות, פעולה בגבולות מוסכמים והשגת המטרה באמצעות פעולות חיוביות ובונות.

מטרות הפעילות המשותפת כוללות:

•מתן כלים להתמודדות עם מצבי לחץ גופניים ונפשיים

•לימוד התנהגות מאופקת ואחראית, הן כלפי עצמי והן כלפי הקבוצה שתלויה בי

•מתן תחושת הצלחה וסיפוק והגדלת הביטחון והדימוי העצמי החיובי

•יצירת מוטיבציה לשינוי פנימי

•פיתוח לכידות חברתית ורצון לערבות הדדית

•מתן אלטרנטיבה מאתגרת לשעות הפנאי

פעילויות אתגריות מונחית על ידי מדריכי-שטח מקצועיים.

בנוסף לבניית עתודה של מנהיגות ליישוב, מאפשר הפעילות הקבוצתית לבני הנוער לפתח את כישוריהם החברתיים, ובכך לתרום לעצמם ולסביבתם.

צעירי ראס עלי

תגובות

מומלצים