איפה היו איוב אכרם וחמד?

מישהו עשה מחטף בועדת הפנים בעניין התכנון והבניה בכפרים, היחידים שהגיעו לדיון אנשי דליה וח"כ אבו מערוף, היום יפגשו שיח' מוופק טריף ווגיה כיוף עם קמיניץ, חליל: "מי שצריך להרים את היד לא הגיע".

03.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איפה היו איוב אכרם וחמד?

ישיבה בהולה ולא מתוכננת של וועדת הפנים בנושא חוק תכנון ובנייה 109, הישיבה הייתה אמורה להתקיים אחרי פגרת הכנסת ומסיבה שאינה ברורה הוקדמה, כשהמטרה להצביע על הצעת החוק תוך שינויים מינוריים.

חברי העמותה להגנה על האדמה והמשכן, שיח' זוהדי עיסמי, אחמד סאלח, פהמי חלבי וחליל חלבי הגיעו לישיבה ונטלו חלק בדיון באמצעות חברי הכנסת.

נכחו גם עמותות חברתיות ונציגי ציבור מהמגזרים השונים אשר מתנגדים לתוכן הצעת החוק.

יו"ר וועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם ניסה לשדר עסקים כרגיל אך הדיון היה טעון ודאגה וחוסר אימון ניכר בין המתנגדים לבין נציגי הקואליציה.

הישיבה התקיימה בלחצם של ארגונים שנלחמים בבניה בכפרים הלא יהודיים כמו רגבים.

חוץ מח"כ עבדאללה אבו מערוף לא הגיע אף ח"כ דרוזי, חברי הכנסת שהביעו התנגדות לחוק לא הגיעו לישיבה.

בפורטל הכרמל התרענו ולא פעם על סוגיית החוק הזה והסכנות שלו, שום צעדים לא נעשו וכרגע הציבור ישלם מחיר גבוה.

בצהריים ייפגשו ראש העדה הדרוזית שיח' מוופק טריף, וגיה כיוף ראש מועצת עוספיה, והיב חביש ראש מועצת ירכא, רפיק חלבי ראש מועצת דליה, מופיד מרעי ראש מועצת חורפיש, זיאד דגש ראש מועצת מע'אר, עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ ויעלו את הסוגיה. מה זה יעזור כל הפגישות האלה כאשר בוועדת הפנים במקום שיכלו לעצור את זה החוק עבר?.

 איפה חברי הכנסת הדרוזים? איפה ראשי הרשויות? מה קרה שהחליטו לזרז את העניין ולהעלותו? הרבה שאלות נשאלות, כנראה לחצים מלמעלה הובילו להקדמת הדיון, ומה שכן ביום רביעי תהיה הצבעה על החוק.

ח"כ חמד עמאר נמצא בבית חולים ולכן נבצר ממנו להגיע, לגבי השאר לא ידוע למה לא הגיעו, השר איוב קרא טומן את ראשו בחול, ח"כ אכרם חסון בכל במה נואם ומדבר ולדיון חשוב כזה לא הגיע.

חליל חלבי בשיחה לפורטל הכרמל: "ההחלטה היא שינוי מינורי לגבי המשך החקיקה בחוק התכנון והבניה, שינוי לא מהותי, החוק יכנס לתוקף חצי שנה לאחר ההצבעה במליאה כאשר האכיפה תתבצע על בנייני מגורים שנבנו בשנתיים האחרונות ואילך, אם הבית נבנה לא חוקית, מביאים שמאי שמעריך את ערך הבית ובעל הבית משלם את ערך הבית בקנסות".

"סמכות שלטוניות ניתנו לרשות אזרחית כמו רט"ג, כל מי שיש לו בית קרוב לפארק או בתוך הפארק, הם רשאים להרוס לו".

חליל: "מה שקורה זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה, זה חוק שטומן סכנות רבות, המטרה של החוק הגברת האכיפה והגברת הקנסות מכיס התושבים לקופת המדינה על חשבון הבניה".

"אנחנו כאזרחים היחידים שלא נוגעים באדמות המדינה ובונים על האדמות הפרטיות שלנו ואנחנו מוענשים על כך שבונים על האדמות שלנו, ולא מתנחלים על אדמות מדינה".

חליל: "אני מאמין שאם יש הליך נכון צריך לדון בחקיקה, בתוצאה הסופית זה פוגע בנו, אם עושים מחטף אז יש מגמה להתנכל לציבור הלא יהודי בישראל, בהצבעה היו 7 נגד 4, אם היו מגיעים לדיון הח"כים אכרם חסון, חמד עמאר וזוהיר בהלול, זה היה 7 נגד 7 ואם היתה מגיעה יעל גרמן ההצעה היתה נופלת, לצערי מי שצריך להרים את היד לא הגיע".

הדיון בוועדת הפנים

תגובות

10. عسفيا לפני 7 שנים
الارض ودار اثمن من المجمع
9. כרמלסט לפני 7 שנים
על תאגיד ביקשתה שראשי המועצה יתפטרו
8. חדיד לפני 7 שנים
בושה כאלה נציגים
7. עספאני לפני 7 שנים
תפנימו מה הולך לקרות
6. عسفيا לפני 7 שנים
إستفيقوا يا دروز
5. דרוזי ישראלי לפני 7 שנים
כל הכבוד לחברי העמותה
4. محلل سياسي לפני 7 שנים
دولة الصراع والعنصريه الشرسه
3. אנחנו עידה מסכנה לפני 7 שנים
לראות לשמוע ולבכות
2. א-נ לפני 7 שנים
הלכו לחפש מקום
1. רביע חסון לפני 7 שנים
לאבו זוהיר

מומלצים