מתרגלים היערכות לכל איום

תרגול במועצות הדרוזיות שברמת הגולן ובמועצת פקיעין בגליל, במטרה לשפר את המוכנות שלנו ושל המרחב האזרחי לאירועי חירום שונים, בתרגיל התמודדו כוחות הרשות עם תרחישים שונים אשר מדמים שעת חירום.

02.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתרגלים היערכות לכל איום

השבוע התקיים תרגיל צבאי רחב היקף ברמת הגולן. הכוחות תרגלו מגוון תרחישים שונים אל מול איומי הטרור מצדו השני של הגבול.

״מטרת התרגיל היא לשפר את המוכנות שלנו ושל המרחב האזרחי לאירועי חירום שונים״ מספר רס״ן לשם צוריאל, קצין ההגנה המרחבית של חטיבת הגולן. ״מעבר לגבול יש מלחמת כל בכל, וארגונים שונים בעלי אינטרסים שונים שנלחמים, נכון לרגע זה, בינם לבין עצמם. למרות זאת, עלינו להתכונן ליום שבו אחד הארגונים האלה יחליט לפנות כנגדנו, ללא התרעה, בפיגוע מתפרץ״ הוא מדגיש. 

התרגיל כלל, בין היתר, תרגול גם במועצות הדרוזיות שברמת הגולן. ״תפקידנו הוא להיערך לכל איום ובכל מקום. בתוך כך, תרגלנו לא מעט תרחישים גם בשטח המועצות הדרוזיות ברמה״ג״ מספר על כך רס״ן צוריאל.

חטיבת הגולן תרגלה בכפרים מג׳דל שמס, בוקעאתא ומסעדה, מספר תרחישים ביניהם חדירת מחבלים ופיגועים שונים.

״לתושבי הגולן הדרוזים צריך להיות ברור: אנחנו כאן כדי להגן עליהם ולאפשר להם חיים טובים ובטוחים ככל הניתן, גם כשממש שמעבר לגבול מתרחשת מלחמה קשה. זה תפקידנו כצבא ונמשיך בהידוק הקשר עם המועצות״ הוא מסכם.

תרגיל

תרגיל אימון הרשות המקומית "פקיעין", התקיים על ידי מחוז הצפון של פיקוד העורף. בתרגיל התמודדו כוחות הרשות עם תרחישים שונים אשר מדמים שעת חירום, מתוך ההבנה כי מוכנות בשגרה מבטיחה מוכנות בחירום. במסגרת התרגיל,  תורגלו המכלולים השונים ברשות,  וחשבו יחד עם כוחות פיקוד העורף על סדר הפעולות הנדרשות בעת חירום.  התרגיל מהווה הזדמנות להכנת הרשות,  ולבחינת המכלולים השונים וכן שיפור הערכות מוכנות העורף לחירום.

קצינת הנפה של הרשות,  אוריאל דיין: "כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר בשעת חירום,  לכל תרחיש שהוא, חשוב מאוד לשמר לאורך כל השנה את החיבור בין המרחב האזרחי לפיקוד העורף.  פיקוד העורף שם דגש על התנהגות האזרחים בשעת חירום ובו בזמן להיות בטוחים, ולכן קיימת משמעות גדולה לתרגילים מסוג זה. הישמעו להנחיות פיקוד העורף,  היערכותכם בשגרה תביא לניצחון בחירום! ".

תרגיל

תגובות

מומלצים