לבטל הקמת מתקן לאיחסון קונדנסט באתר חגית

להתעורר לסכנה שתרחף מעל הכרמל הדרומי, מועצה אזורית מגידו הגישה בג"צ בדרישה לבטל את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה, להקים מתקן גיבוי לאחסון קונדנסט בחירום באתר חגית

06.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לבטל הקמת מתקן לאיחסון קונדנסט באתר חגית

מועצה אזורית מגידו הגישה בג"צ לבית המשפט העליון בדרישה לבטל את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה, להקים מתקן גיבוי לאחסון קונדנסט בחירום באתר חגית.

קונדנסט תוצר נילווה לטיפול בהפקת גז שהינו חומר מסוכן, לטענת מ.א. מגידו נפלו פגמים קשים ומהותיים בהחלטת המועצה הארצית מיום 6/12/16 להקים מיכל גיבוי לאחסון קונדנסט בחירום באתר חגית , ולכן  יש להורות על ביטולה.

הפגמים שנטענו כנגד החלטת המועצה הארצית היו בין השאר, כי החלטתה התקבלה מבלי שהוצגו בפניה חוות דעת מעודכנות ורלוונטיות, כי התשתית העובדתית שעל בסיסה קיבלה את ההחלטה הייתה חלקית ואף פגומה.

עוד נטען כי  המועצה הארצית נמנעה מלבחון חלופות רלוונטיות אפשריות, כי הזימון לדיון היה פגום ולא צורף לחברי המועצה הארצית חומר רלוונטי.

למעשה נטען כי הדיון נערך "לפרוטוקול בלבד"  כאשר תוצאתו "ידועה מראש".

ראש המועצה, איציק חולבסקי : " המועצה תמשיך להתנגד בעקביות ובנחישות לכל מהלך ותוכנית שעלולים להפוך את אתר חגית לאזור שעלול לסכן את איכות החיים של תושבי המועצה והאזור כולו".

חגית

רבים מתושבי דאלית אל כרמל ועוספיה שצינור ומתקני לאחסון קונדנסט יחסלו להם את האדמות לחלוטין היום מבינים טוב ששום מחיר לא יפצה אותם ואת האזור לאחר שמתקן הקונדנסט יקום באזור.

כנראה שרק בדיקה מעמיקה לחשוף את אחוז החולים שנדבקו במחלה בשנה וחצי האחרונות במיוחד באזור כפרי הכרמל, אז יתכן שהציבור יתעורר ויבין שחובה על כולם ללחוץ ולא להסכים להקים מתקנים לאחסון קונדנסט באזור המיועד אלא רק בים.

הועדה לרישוי גז אישרה מסמך עקרוני להקמת מתקן לאחסון קונדנסט באתר חגית למרות שתוכנית המתאר הארצית לטיפול בגז ,בכל הנוגע לטיפול בגז קבעה עדיפות לטיפול בגז בים ולמרות שבתמהיל המועצה הארצית לא אושרה הקמתו של מתקן זה.

אליקים

נזכיר כי בפסק דין בבג"צ מדצמבר 2015  קבעה בג"צ

1. כי על המועצה הארצית להוסיף הוראה מפורשת  בתוכנית המתאר לטיפול המתאר לפיה תינתן עדיפות לטיפול בגז בים (תמ"א 37/ח)

2. כי על המועצה הארצית לאשר את תמהיל הטיפול בגז, לרבות מתן אישור חריג להקמת מתקן יבשתי.

חגית

תגובות

מומלצים