איש הברזל על הנפח המיתולוגי

אורי חופי מקבוץ עין שמר, בן ה-81 עוסק במלאכת הכפיים העתיקה כל חייו מתגלה כמחנך, אמן ואיש רוח, סרטם של סטודנטים מאורנים בתחרות סרטי סטודנטים במסגרת פסטיבל אפוס בתל אביב.

06.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איש הברזל על הנפח המיתולוגי

זה כבר הפך למסורת מידי שנה מתקבל סרט של בוגרי החוג לתקשורת במכללת אורנים לתחרות סרטי סטודנטים המתקיימת במסגרת פסטיבל אפוס 2017, פסטיבל בינלאומי לסרטי תרבות ואמנות.

הסרט שהתקבל השנה לפסטיבל הוא 'איש הברזל', המתעד את פעילותו המיוחדת של אורי חופי, הנפח המיתולוגי מקבוץ עין שמר.

למרות שעל שמו קיים בית ספר לנפחות בברלין, הוא נותר קיבוצניק פשוט. ילדיו הפרטיים לא הלכו בדרכו והוא מתנחם בהדרכת צעירים המגיעים אליו מרחבי העולם ומעביר להם את אומנותו, אמנותו ופילוסופית החיים שלו.

הנפחייה בקיבוץ היא מוקד עליה לרגל לאוהבי ברזל מכל העולם, המגיעים ללמוד את מורשת הברזל שלו, ועל הדרך נכבשים בקסמו ובסגנונו המיוחד.

את הסרט יצרו שלושה סטודנטים גיא משיח, בן 34, מקיבוץ עין שמר, וטל אלון, 25, ומיטל גל, 26, שתיהן מחיפה. מנחה הקורס 'הסצינה הדוקומנטרית' היה אוהד אופז.

גיא אלון הוא יליד קיבוץ עין שמר ואורי והנפחייה היו חלק מנוף ילדותו, אישיות ותופעה שסיקרנו אותו גם כמבוגר. אחרי יום הצילומים הראשון כבר נשבו גם שתי הסטודנטיות בקסמו של הנפח, והבינו שלצד היצירות המופלאות שלו בברזל, מדובר באישיות מחוספסת, יוצאת דופן עם לב ענק המוכן לשתף עימם פעולה. 


לינק לסרט "איש הברזל"

אורי חופי

תגובות

מומלצים