סולטאן שיבלי לוחם מנהיג מצטיין הנשיא

סולטאן שיבלי גדל בכפר כנא ומשם עבר להתגורר בשיבלי בגלל שהתגייס לצה"ל, עד הגיוס סולטאן רצה ללמוד רפואה, השנה ביום העצמאות סולטאן יקבל אות מצטיין נשיא המדינה, לפורטל הכרמל סולטאן מספר על תחושת שליחות גדולה.

07.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סולטאן שיבלי לוחם מנהיג מצטיין הנשיא

לפורטל הכרמל סמל סולטאן שיבלי מספר על הרצון שלו ושל צעירים אחרים לשמור על הבית במיוחד במדינה שנותנת למעוטים את הזכות במדינה ובעיקר מכבדת ומעריכה, סולטאן:"זו חובה של כל אזרח ישראלי לתת בחזרה למדינה ולהגן עליה מהאויב שרוצה לפגוע בה ובתושביה".

עד הגיוס סולטאן ומשפחתו התגוררו בכפר כנא, שם לא מקובל להתגייס לצה"ל, סולטאן רצה ללמוד רפואה אך בסוף החליט לוותר על הלימודים זמנית ולהתגייס, בעקבות הגיוס התנתקו ממנו כל חבריו הקרובים והחלו גם וויכוחים בתוך משפחתו, בעקבות הגיוס הוא אמו ואחותו בת 18 עברו לכפר שיבלי, שם אמו מנהלת את בית הספר התיכון.

סולטאן שיבלי מקבל מצטיין נשיא המדינה רובי ריבלין על פועלו בגיוס חיילים לגדוד הבדואי, אומר: "בשבילי התפקיד בעל אחריות מאוד כבדה, זו משימת קודש לתת לבני המיעוטים קרידט כניסה לחברה הישראלית לשרת בצה"ל".

סולטאן התגייס לגדס"ר 585 ולאחר ההכשרה יצא למסלול בהכנת קורס חובשים שם קיבל מצטיין בא"ח גולני לגדוד חזר כחובש מחלקתי בהמשך לאחר תקופה בר"ם 2 חזר כחפ"ק מ"פ והפך להיות ראש לשכת מג"ד.

סולטאן:"בשנים האחרונות אחוזי הגיוסים עלו בעשרות אחוזים בכפרים בצפון ואפילו במזרח ירושלים יש לי גיוסים, לפני שנה וחצי מי שחשב להתגייס לא היה מקובל, לאנשים היום יש אומץ להתגייס".

"שנודע לי שאני מקבל מצטיין נשיא המדינה מאוד התרגשתי ונדהמתי, אני לא חכיתי לעשות דברים בכדי לקבל אות המצטיין, עשיתי הכל מתוך משימת קודש כי האמנתי בדרך, את ההצטיינות אני מקבל בזכות ולא בחסד".

סולטאן שיבלי

סולטאן: "התגייסתי ב2014 ועשיתי הכשרה קרבית בגבעתי ומאז יצאתי לכל מני קורסים, עליתי לגדוד כחובש מחלקתי, ואז החופ"ל וסגן מפקד גיוסים בעקבות הידע בשפה הערבית, במחזור נוב' 16 גייס 47 חיילים, היו לי הרבה תפקידים פיקודיים אם זה במחווה אלון כמדריך וכאחראי על גיוס מתנדבים במרחב הצפון, מגייס ומדריך את המתנדבים לדרך הנכונה".

סולטאן:"אני רוצה להודות למ"פ של הגדוד רס"ן חסין פואז שידע לראות בי ראוי להיות מצטיין נשיא וידע ללמד אותנו ערכים וכבוד, אני מאחל לו הצלחה והתקדמות רבה".

סולטאן: "עם הגיוס שלי לצה"ל חוויתי דברים לא נעימים בעיקר נידוי וחרם חברתי בכפר בו נולדתי, אז החלטתי לעבור לכפר שיבלי שם קיבלו אותי בהרבה שמחה ואהבה, אני אישית מרגיש שהפכתי אזרחים טובים ליותר טובים, במיוחד לאור זה שאחוזי הבגרות מאוד נמוכים, צעירים לא כולם הולכים ללמוד, אישית סיימתי לימודיי התיכוניים בהצלחה וחשבתי ללמוד רפואה, החלטתי להתגייס ודחיתי את הלימודים וכל התכניות שהיו לי".

סולטאן: "להתגייס זו החלטה שיכולה לשנות חיים לאדם, ואני חוויתי את זה על בשרי, אני במקור מכפר כנא שם בכלל לא מקובל שאנשים יתגייסו, יש 4 אנשים מכלל התושבים בכפר שהתגייסו, הם נכנסים ויוצאים מהכפר על אזרחי, אני היחיד שהייתי נכנס ויוצא מהכפר על מדים, כי ראיתי שאני בדרך הנכונה, להחזיר ולא מעט ממה שהמדינה נותנת לנו האזרחים".

סולטאן: "אני מזמין את כל החברה להתגייס לצה"ל כי זו חובה לכל אחד ואחד , מדינת ישראל מספקת לנו כל מה שצריכים, פרנסה וביטחון ודברים שאין אותם בשום מדינה אחרת, במדינה היום עדיפות למי שאחרי צבא, לדעתי להתגייס לצבא זו הדרך הנכונה, אנחנו מאוד שמחים ומברכים על כל אחד שמגיע אלינו ומבקש להתגייס, זה נותן הרגשה של סיפוק עצמי".

סולטאן שיבלי

סולטאן: המשפחה הקרובה שלי קבלו את הגיוס שלי בצורה מושלמת, אני מרגיש תמיד ששום דבר לא יכול לעצור אותי כשהמשפחה שלי איתי אמא עזבה את כפר כנא יחד איתי אחרי שחיה בכפר עשרים שנה, החרם שנעשה למשפחתי עלה בפרידה בין ההורים שלי, אמא הקריבה בשבילי, זו הייתה החלטה אמיצה".

סולטאן: "אני לוחם ובכל מחזור מגייס 40-50 אני מכין אותם ומלווה אותם צמוד ומרצה על משמעות לוחם והסיפוק של תפקיד זה, שאנחנו צריכים להיות לוחמים אמיצים וטובים, שנתיים וחצי מהשירות שלי עשיתי כלוחם ואחר כך הלכתי לכיוון הגיוסים, כי זו גם משימה לאומית, אני ממשיך ללוות את החיילים שגייסתי גם אחרי שהם סיימו את השירות, אני לא נפרד מאף אחד מהחיילים שלי".

סולטאן: "הרבה חיילים ממשיכים לקצונה והולכים לקבע, גדוד הגדס"ר שמורכב ממכלול חיילים מכל מני אוכלוסיות, יודע לקדם ולפתח את החיילים שלו, הגדוד מכוון ומפתח ונותן להם קרידט כניסה לחברה הישראלית, דואגים לעבודות להשכלה, ללימודי השפה העברית ועוד".

תגובות

מומלצים