תפילה משותפת לפצועים הישראלים והסורים

המבקרים שפקדו את בית חולים זיו לא באו לביקור חולים, אלא להתפלל למען הפצועים הישראלים והסורים, ההתרגשות הייתה רבה בקרב הצוות הרפואי החולים ובני המשפחות.

08.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תפילה משותפת לפצועים הישראלים והסורים

השלום והאחווה מתחילים בתפילה משותפת לכל הדתות, זה כבר הפך למסורת לקראת חגי האביב הוזמנו נציגי הדתות לברך ולשאת תפילה משותפת, ביוזמת ד"ר עומר כיאל וד"ר סלמאן זרקא, לקחו חלק הרב מרדכי ביסטריצקי, האב ג'ורג' חנא, השיח' נזיה מוראד, שיח' סלים שיני.

ביזמה משותפת של משרד הפנים והמרכז הרפואי זיו התארחו נציגי הדתות הגדולות לברך ולשאת תפילה משותפת לחגים במרכז הרפואי זיו בצפת לקראת חג הפסח היהודי, הפסחא הנוצרי, חג הנביא שועייב הדרוזי וחג לילת אלאסרא ואלמעראג' המוסלמי, החלים במהלך החודש הקרוב, הזמינו ד"ר עומר כיאל מפקח ארצי באגף לעדות לא יהודיות, במשרד הפנים וד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו, עשרים נציגי הדתות הגדולות בגליל, שסיירו במחלקות השונות, העניקו פרחים למאושפזים, נפגשו עם עובדי המרכז הרפואי זיו, ברכו ונשאו תפילה משותפת.

הרב מרדכי ביסטריצקי, מקהילת חב"ד בצפת אמר: "על כל אדם לשאוף להתנהל בעולמנו ללא גאווה, כדי שנוכל להסתכל זה לזה בעיניים ולחיות אלו לצד אלו בענווה, בשלום ובנועם. אם נוכל להיות כאלו נזכה לגאולה במהרה".

האב ג'ורג' חנא, כומר הכנסייה היוונית האורתודוכסית בראמה: "אני גאה להיות כאן היום ונרגש מאוד. ברצוני להביע את תודתי הכנה ופליאתי מכל המעשים הטובים שנעשים פה ביומיום בין כתלי בית החולים זיו. בספר תהילים נכתב: 'מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד' ואני מזכיר כי יש לנו אבא אחד, מה שבהכרח אומר שכולנו אחים. הדתות הן גורם מאחד ולא מפלג והאמונה בכך היא זו שתוביל לשלום גם במזרח התיכון וגם בעולם כולו".

השיח' נזיה מוראד, מעין אל עסאד: "בשמי ובשם כל בני העדה הדרוזית אנו מתכבדים לברך את כל העדות והדתות בחגיהם. תודה רבה לד"ר סלמאן זרקא, להנהלה ולכל עובדי המרכז הרפואי זיו, על קבלת הפנים החמה והלבבית. כמו כן ברצוני לשלוח איחולים מעומק הלב להחלמתם של כל הפצועים והחולים המאושפזים כאן".

אנשי דת בבית חולים זיו צפת

שיח' סלים שיני מהכפר מר'ר: אנו מאחלים לכל ארץ ישראל ולמעשה לכל בית ובית בישראל חג שמח, שלום, ביטחון ורפואה שלמה. אני מאמין שכל העולם כולו הוא משפחה אחת גדולה. הדת והנביאים הם של כולם ולא של עם או עדה כזו או אחרת. הקוראן אומר לאהוב את האחר לראות אותו ולחיות איתו בשלמות ובאהבה. צריך לכבד כל אדם כאדם, ללא הבדל דת גזע צבע או מין. אנחנו אחד. האחר הוא אני ואני הוא האחר".

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו: "יפה מאוד בעיני הוא הרעיון לחבר את כל החגים של חודש אפריל יחד, כמשל למגוון האנושי שחי כאן בצפון. 1700 איש עובדים במרכז הרפואי זיו והם מגיעים מכלל העדות והדתות, עובדים כתף אל כתף, לילות כימים על מנת להביא מזור לאדם ולהציל חיים. כל מי שמגיע לכאן, לחדר המיון, למרפאות, לחדרי הניתוח או למחלקות השונות, זוכה לטיפול זהה ומכל הלב, בשיא המקצועיות ועם מיטב הידע והמכשור. כאן אף פעם לא משנה אם המטופל הוא יהודי, דרוזי, נוצרי, מוסלמי, צ'רקסי או אפילו סורי מארץ אויב שכנה".

ד"ר זרקא והוסיף בפנייה לאנשי הדת המכובדים: "בביקורכם המרגש אצל החולים והמאושפזים בזיו, בברכות שנשאתם ובתפילות שעוד תאמרו, אתם מסייעים לנו להגיע לימים יפים יותר וטובים, ימים של בריאות, החלמה לחולים ופצועים ולשלום בין כל האנשים, ריגשתם אותנו בבואכם לכאן ואף הפכתם את החגים למרגשים יותר ומיוחדים פי כמה. תודה לכם!".

חודש אפריל נושא עמו את בשורת האביב ובו חוגגות הדתות השונות את הפריחה, הלבלוב ותחיית הטבע הסובב אותנו, כל אחת על פי דרכה ומסורותיה. בחג הפסח חוגגים היהודים את יציאת אבותיהם מארץ מצרים מעבדות לחירות. בחג הפסחא מציינים הנוצרים את המועד בו ישו קם לתחייה. בחג נבי שועייב, עולים הדרוזים לרגל לקברו של הנביא שועייב שהוא גלגולו של יתרו (חותן משה), אבי הדת הדרוזית, בחג לילת אלאסרא ואלמעראג', חוגגים המוסלמים את עלייתו של נביאם מוחמד השמימה.

חג שמח לכל הדתות ולכל הלאומים והרבה בריאות.

אנשי דת

צילום: מרכז רפואי זיו

תגובות

1. כולנו ישראלים לפני 7 שנים
זאת ישראל היפה,,,

מומלצים