אורן נבואני שייטת 3 מצטיין הנשיא

החייל אורן למד בקיבוץ כברי חונך להיות טוב בכל השנה מיחידתו בשייטת 3 ספינת הטילים קיבל את ההודעה שהוא מצטיין הנשיא על שירות ונועזות וחשביה על האחר

14.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אורן נבואני שייטת 3 מצטיין הנשיא

 סמ"ר אורן נבואני, בן 21 מג'ולס, מכונאי בשייטת 3 אורן הוא דרוזי אשר התגייס ללוחמה והועבר למכונאות בסטילים. קרוב משפחה של תמיר נבואני, הדרוזי הראשון בסיירת מטכ"ל. תמיר נפל בגיל 20 בסוף מסלול. הוא נפל מצוק של 15 מטר ונהרג במקום. דמותו של תמיר מאוד השפיעה על שירותו של אורן.

אורן מצטיין נשיא מדינה, יקבל את אות מצטייני הנשיא ביום העצמאות בבית הנשיא.

סמל ראשון אורן נבואני משרת בשייטת 3 שייטת ספינות הטילים, את לימודיו התיכוניים סיים בתיכון כברי.

איך זה שהחלטת להתגייס לשייטת?

אורן: "תמיד רציתי משהו מיוחד אז הלכתי לכיוון חיל הים, שלחו לי את הגיבוש ועברתי אותו ונשארתי בחיל".

איך ההרגשה להיות מצטיין נשיא?

אורן:"אין ספק שזה מאוד מרגש ומרגיש הרבה כבוד, זה בא בהפתעה שהמפקד שלי התקשר ואמר שאני מצטיין, אני חושב שהמפקדים שלי ראו בי חייל טוב, שתמיד רצה לקדם את החברים שלו במחלקה ותמיד דאג לאחרים, תמיד הייתי שם בשבילם, אני חושב שהמפקדים שלי ראו את זה ולכן המליצו עליי".

מה זו שייטת 3?

אורן:"שייטת 3 היא שייטת ספינות הטילים (סטי"לים), והיא הגדולה ביחידות הלחימה של חיל הים. יעודה של השייטת היא לחימה מול צי האויב, מניעת סגר ימי על מדינת ישראל, וסיוע לכוחות היבשה בעזרת תקיפה מהים. כמו כן השייטת מהווה כוח הרתעה ימי בעזרת עליונות ימית- ספינות הטילים הן ספינות מהירות וחזקות המצויידות במיטב האמל"ח ועל סיפוניהן לוחמים נחושים"

"שייטת 3 פועלת במבצעים מיוחדים ומורכבים המחייבים התמודדות עם ים סוער, אתגרים מבצעיים, עבודה חשאית בזירות מרוחקות ושיתוף פעולה עם יחידות מבצעיות שונות. מרבית הפעילות המבצעית של שייטת הסטי"לים נותרת נסתרת מעיני כל. יכולת הלחימה של הסטי"ל היא תוצר ישיר של יכולת הלוחמים לשתף פעולה, שכן צוות הלוחמים הוא משפחה שחיה ביחד ונלחמת ביחד. עם זאת, בספינה- כל לוחם משפיע. ריבוי התפקידים והמקצועות בסטי"ל הופך כל לוחם לגורם בעל השפעה ואחריות".

אורן:"אנחנו עוסקים הרבה בלהגן על חופי מדינת ישראל, חברה טובים. אנחנו היחידה הכי מבצעית בצה"ל.

אחרי שסיימתי את הטירונות נכנסתי לקורס מכונאות ואחרי תקופה ארוכה התקדמתי להיות קצין לוחמה ונשארתי

בחיל הים מחפשים אנשים עם ראש על הכתפיים שיודעים לעבוד בצוות, אחרי הכל בספינה זה צוות שלם, לבד אי אפשר, אנחנו משפחה אחת גדולה, בספינה שלי אני דרוזי יחיד".

אתה בנוי לשהייה בלב ים?

אורן:"אני התרגלתי ממש מהר, זה קשה אבל מאתגר, יש תמיד את האנשים שדואגים ואיכפת להם ממך, להפליג זה מאוד כיף וגם סוג של גיבוש".

ההורים מרוצים מהשירות שלך בחיל ים?

"ההורים מאוד גאים במה שאני עושה ותמיד אומרים לי את זה הם מאוד שמחים בשבילי אני רואה אותם פעם כל 3 שבועות, אני הבכור ויש לי אח קטן ממני שמשרת בצנחנים".

יצא לך להשתתף במבצעים בלב ים?

אורן:"כן, אני כבר שלוש שנים בשייטת, יצא לי להשתתף בלא מעט מבצעים".

זו עבודה שדורשת הרבה אחריות, השקעה וסודיות, איך אתה מסתדר עם כל כך הרבה מטלות?

אורן:"זה קשה אבל לימדו אותנו בחיל הים להיות מאוד צנועים, וזה מה שיפה אצלנו, עושים מלא אבל לא מדברים, זה שירות מאוד מעניין ומגוון ומלא במבצעים ממליץ לכל אחד שיילכו ויינסו"

מה התכניות שלך לעתיד?

אין לי כרגע כיוון אחד, אני מאוד אוהב את התפקיד שלי ויש לו מלא השפעה ואחריות אני אחפש בהמשך משהו מאוד משמעותי ללמוד

איך מקבלים אותך כדרוזי ביחידה?

אורן :"יש הרבה חיילים שלא יודעים מה זה דרוזי, כשפוגשים אותי אז יש כל כך הרבה דברים ללמוד, מקבלים אותי כמו אח אני מזמין את החברים לחגים שלנו ואני משתתף בחגים שלהם, להכיר תרבויות ולא רק לשרת ביחד"

האם עקב המצב הלא טוב במזה"ת אתם נדרשים לפעילות מבצעית יתרה בלב ים?

אורן "כן אנחנו תמיד צריכים להיות מוכנים וזה התפקיד שלנו להגן על החופים של המדינה ולשמור על המדינה, אנחנו חייבים להיות חזקים והדברים היותר גדולים וזה שווה את זה, אנחנו תמיד משיגים את המטרות ומוכנים לכל מצב."

יצא לך להיות במבצעים או אימונים עם חיילים מצבאות אחרים?

אורן:"כן יצא לנו, יש לנו כל שנה כמעט תרגילים משותפים עם צבאות אחרים, זה מאוד כייפי להיות בארצות אחרות".

אורן:"אני רוצה להודות להורים שתמכו בי להשיג את המטרות ושבזכותם הגעתי לאן שהגעתי אני רוצה שתמיד יהיו גאים בי".

מערכת פורטל הכרמל מאחלת לאורן הרבה הצלחה ברכות לקבלת מצטיין הנשיא ושימשיך להצליח

אורן נבואני

תגובות

מומלצים