בית הקברות הנוצרי העתיק נשאר מפגע סביבתי

בליבה של שכונת מגורים בשכונת אלבבור בעוספיה נמצא בית קברות עתיק של בני העדה הנוצרית במקום הזנחה מתמשכת למרות שיש תקציב לאחזקת המקום.

15.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בית הקברות הנוצרי העתיק נשאר מפגע סביבתי

מזה מספר שנים אנו נדרשים לטפל בתלונות הציבור המתגורר בסביבת בית הקברות העתיק בעוספיה שנמצא באחריות הכנסיה של עוספיה.

בית קברות זה נמצא מזה 54 שנים בשכונת אלבבור בית הקברות נטוש מאז שנת 1973, בעלי הקרקעות שליד בית הקברות עם השנים התרגלו לקברים ואך שמרו אותם של יפגעו ועם השנים גם ניקו וגזמו את בית הקברותהצמחייה שבמקום למען בטחונם שלא יכנסו לבתים שלהם זוחלים וכל מני חרקים, כך היה עד שנת 2007 כמו שאתם רואים בתמונה דאז העלינו כתבה מורחבת ואז עיריית הכרמל מצאה חצי משרה לעובד לטפל במקום ומאז בכל שנה התלונות ממשיכות להגיע בלי הפסקה.

במקום קבורים בני העדה הרום כתולית שדאז תושבי עוספיה נתנו את השטח הזה לבני העדה לקבור את המתים שלהם במקום, פעם היו באים בני העדה הנוצרית פעם בשנה ועובדים איזה שעה שעתיים בניקוי המקום, אבל זה לא הספיק.

השכנים של בית הקברות כתבו ושלחו מכתבים לכל עבר אפילו כתבו לארכיבישוף סלום, בתקופה האחרונה שוחחו התושבים עם האב סמיר ואחרים בעניין, לפני יומיים המקום נוקה מהצמחייה עד הפעם הבאה.

בית הקברות השכנים אומרים לנו:"אנחנו פנינו גם למועצה בנושא משנת 1980, גם אז המועצה לא עזרה, בזמן שיש עובד עם חצי משרה שהיה אמור להיות מופקד על ניקיון וסידור הבית קברות".

תושב: "אנחנו כאן 8 בתים שכנים שנמצאים ברדיוס של הבית קברות, אנחנו סובלים מהעשבים שמתייבשים בקיץ, לכלוך, נחשים, עכברושים ועכברים, ואם נסתכל במבט נכון, צריך שיהיה מול בתינו  משהו יפה, במקום זה יש לנו נוף מכוער וזה מציק לנו ולילדים שלנו נפשית".

יש לציין שזקני עוספיה מספרים שהייתה בעבר הצעה להעביר את כל העצמות מהקברים לבית הקברות החדש, ומאז לא נעשה כלום עם זה.

שאלה: מי אחראי על בית הקברות?

שתי התמונות הקטנות צולמו בשנת 2007 ע"י פורטל הכרמל והתמונה הגדולה צולמה היום

בית קברות עוספיה

תגובות

מומלצים